Bornholmer: Det ser godt nok imponerende ud, men det er der slet ikke plads til i bredden på 4,eren. Der er næppe noget "kileremshyl" i den løsning, men det er vist nærmere "i bredden" der er problemer.
At endnu en gang chekke lineup vil jeg selvfølgelig gøre,
Rasser: Måske jeg har været lidt kryptisk mht til motor: 412'er, af med indsprøjtningen, det kom aldrig til at virke. To dobbelt Webere på, 284 knast, 009 fordeler, let portede toppe (de originale), og sikke et bredt drejningsmoment. Og det er der problemet kommer. Det er ikke så meget omdrejningerne 5-6000, helt fint
når det går jævnt deropad, men når jeg "krudter på" der hvor der er noget at hente mht. drejningsmoment så er det som om at"slapsiden" bare blafrer.
vwanders: "amindelige" remme hører vel ikke fortiden til, men hører gerne om forslag til forskellige kileremme med mere eller mindre slup i. Det er da lige ved, at jeg har lyst til at lave et system med kædetræk. Dit forslag med strammerhjul har jeg også tænkt på, men så peppet er motoren jo heller ikke. Der er da mange 4'ere der er væsentlig hårdere pumpede end min.
Peterwings: Vil kigge på "løbefladerne". Pt ser de ret "almindelige" ud.
Kirk: Er det ud fra en teori om at så ligger den dybere i remskiven, og derfor har sværere ved at "smutte op" ?
Tak for rådene, Jeg må i gang igen med pandelampen.