Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  kileremsproblemer type 4

(permalink) ove wikander Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Stadig som pandekagemotor fra en 412'er, altså ikke ombygget til type 1. Trillet til små 100hk. Ved alm. kørsel ingen problemer, men hvis jeg krudter til den har den for vane at krølle remmen af. Generator og remhjul ser ud til at være linet fint op og jeg tør næste ikke stramme remmen mere. Generatoren sidder tisyneladende uden slør. Skide irriterende. Har nogen forklaring eller løsning?
Hilsen lambove

-------------------------------------------
lambove
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der slet ikke bud på mit kileremsproblem?

-------------------------------------------
lambove
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

på type 1 motorene kan man få sådan et "bæltekit" har jeg ikke set til type 4 - men når du siger du krudter til den - hvor meget taler vi om rpm mæssigt ? - er den over standart ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er du helt sikker på at generator ikke sidder en smule skævt.hvis begge remhjul sidder helt lige burte det ikke ske.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kan du ikke lokalisere problemet ved at gi gas og kikke på remmen...jeg ved at remme kommer i forskellige tykkelser og typer....jeg ville nok prøve med en tyndere rem

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville checke at begge remhjul er linet 100% perfekt op over for hinanden (checkes nemt med en retteskinne), og at begge aksler løber parallelt.

Går ud fra du har forsøgt med en ny rem?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er jo et gammelt kendt problem på mere eller mindre alle biler med kilerem, som løber flere omdrejninger end de er designet til.
Den løsning som bilfabrikkerne har brugt, indtil ribremmen kom, har jeg også tænkt på. Et fjedrene medløberhjul på den "slappe" side. Ikke nødvendigvis en strammer, men noget der holder spænding på remmen.
Det må kunne findes fra en eller anden bil som har fjederstrammet rem.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

@Anders: jo men her er der jo tale om en std. motor. Så det SKAL jo virke?'

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg havde næste samme problem på min std type4 med orginal køling. Mine remhjul var meget lidt rustene (og jeg mener meget lidt), men det gjorde at de sled/strakte kileremmen. Jeg polerede begge remhjul og har brugt en umbraconøgle til at hjælpe med at stramme kileremmen op da jeg havede lidt svært ved at få nok spændning på remmen. Jeg har efterfølgende ikke haft problemer, og hun bliver også kørt hårdt til tider.
Håber at det måske kan hjælpe.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Bornholmer: Det ser godt nok imponerende ud, men det er der slet ikke plads til i bredden på 4,eren. Der er næppe noget "kileremshyl" i den løsning, men det er vist nærmere "i bredden" der er problemer.
At endnu en gang chekke lineup vil jeg selvfølgelig gøre,
Rasser: Måske jeg har været lidt kryptisk mht til motor: 412'er, af med indsprøjtningen, det kom aldrig til at virke. To dobbelt Webere på, 284 knast, 009 fordeler, let portede toppe (de originale), og sikke et bredt drejningsmoment. Og det er der problemet kommer. Det er ikke så meget omdrejningerne 5-6000, helt fint
når det går jævnt deropad, men når jeg "krudter på" der hvor der er noget at hente mht. drejningsmoment så er det som om at"slapsiden" bare blafrer.

vwanders: "amindelige" remme hører vel ikke fortiden til, men hører gerne om forslag til forskellige kileremme med mere eller mindre slup i. Det er da lige ved, at jeg har lyst til at lave et system med kædetræk. Dit forslag med strammerhjul har jeg også tænkt på, men så peppet er motoren jo heller ikke. Der er da mange 4'ere der er væsentlig hårdere pumpede end min.

Peterwings: Vil kigge på "løbefladerne". Pt ser de ret "almindelige" ud.

Kirk: Er det ud fra en teori om at så ligger den dybere i remskiven, og derfor har sværere ved at "smutte op" ?

Tak for rådene, Jeg må i gang igen med pandelampen.

-------------------------------------------
lambove
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

nogle remme kan gi sig mere end andre .prøv et andet mærke.hvis du har en industrirem på der er beregnet til maskiner kan de gi sig en del.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, hvis du ikke kører over 6000 omdrejninger så burde den blive der.
Prøv en smallere rem, som det er foreslået ovenfor.
Medmindre der ER noget galt med remskiverne.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

@Anders:
Der er ikke tale om en std. motor

;-) ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jørn Dalsgaard døjene med det samme i sin tid. Han syntes også det var træls at lede efter sin kilerem i en kornmark.
http://griebel.blogspot.dk/search?updated-max=2005-04-24T09:42:00%2B02:00&max-results=41&reverse-paginate=true
Lidt nede over midten på siden er der billede af den. Lidt længere nede billede af mig da jeg var ung.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for kigget Frank. Men har du nogen anelse om, hvad han gjorde ved problemet? Der er jo ikke meget stil over at have racet udenom en sinke, og så holde 500 meter længere fremme for sætte rem på. Heldigvis bliver den i motorrummet, så jeg er da fri for at gå og lede efter den.
Hilsen lambove

-------------------------------------------
lambove
(permalink) bobbelmedklud Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Supercool ung mand med sprød vw Frank... respekt...

-------------------------------------------
vejr uden nedbør er VW-vejr
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Neej egenligt ikke Ove. Jørn endte jo med at bygge om til type1 køling for at få motorummet lukket.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, ja, der bliver jo ikke meget kørsel i øjeblikket, og da slet ikke på veteranplader, men jeg vil prøve at finde nogle remme uden for meget elastik i. Og så selvfølgelig endnu en gang tjekke opligning. Remstrammere er der jo ikke meget plads til, men måske en eller anden form for "førerøje". Men for hulen, lidt unøjagtighed må vel kunne tillades, og det må vel være indenfor den oprindelige motors tolerencer. Lidt slup alle vegne tolereres vel, men hvis de er til den gale side hvert sted så går det jo galt. Vinteren ser jo ikke ud til at stoppe lige med det samme.
lambove

-------------------------------------------
lambove

Reply

You must log in to post.