Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Købes: Motor Type1 el 4

(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg søger en motor til min 60er cabrio. 75-100 HK. Den skal være turnkey og jeg skal kunne høre den startet. Den skal uden de store problemer kunne smides i min bil uden at jeg skal lave alle mulige og umulige ombygninger.

Jeg tænker at sådan noget skal koste max 15-20.000 kr alt efter stand. Jeg har en kørende motor med dobbelt karburator jeg kan smide med hvis det har interesse.

Hvad har I?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis dig var mig:

Så havde jeg kigget lidt på denne http://gbot.dk/?page_id=259 (1914 longblok)
Så har du jo et godt udgangs punkt.
Den er ny og ligger ikke langt fra dit budget.

Du kunne jo starte med at flytte alle stumperne over fra den du har
også bytte Karbs / udstødning ud på et senere tidspunkt ?
Jeg tror også at spring tager din nuværende longblok i indbytte.

/C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har en nybygget 1914 longblok på lager. (Ca. 110 hk) Men 20K gør det ikke. Slet ikke som komplet motor.

Ring hvis du er interesseret.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vil jeg med den motor jeg har kunne få den der 1914 longblok ud og køre eller skal jeg have flere dele, som fx udstødning osv? Jeg har freeway flyer gearkasse.

Farmer jeg tror det bliver for dyrt.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har lige kigget på et billede af din motor.
Det ligner umiddelbart et udmærket udgangs punkt.
Jeg vil mene at du kan sætte det hele over på den nye longblok.

Du skal selvfølgelig have dine karburatorer justeret.

Hvilken udstødning har du ?

Gearkassen ser jeg ikke som noget problem i dette sammenhæng.

/C

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ved sgu ikke lige med udstødning må jeg indrømme. Må undersøge.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu ved jeg ikke hvad du har, så det kan jeg ikke udtale mig om. Men der skal da sansynligvis mere til end hvad du allerede har.

Du får ikke noget nyt eller tæt på i komplet for 20K, som der er nogen der vil sige ret meget god for. Tag lige og tjek hvad kvali stumper koster nu om dage. (Det udelukker så generelt Empi og QSC) Men hvorfor får du ikke din egen 1600 bygget om så? 75-90 hk er jo "nemt" at få ud af en 1600 ? - Men den er måske for ringe at arbejde videre på når det kommer til stykket...

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

PS. ellers køb den Spring motor Jabbecab har til salg. Det er da det tætteste du kommer på noget momplet til dit budget.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den har bare stået i 100 år og info er sparsom synes jeg. Det kan være jeg skal nøjes med en mindre motor.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jamen så er vi jo tilbage ved feks den 1914 jeg refererer til længere oppe. Så kan vi jo sætte dit blik, strøm osv over på den. Hvis dine karburatorer ikke er for små bruger vi da osse dem. du skal med 90% sikkerhed have et andet udstødningssystem.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

du kan også få en 200 hk Type 4 Komplet for 35.000 kr ? :)

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) ove wikander Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Hummel
Det lyder ikke værst. Er den lige til at smide i? Stadig type 4 køling?
lambove

-------------------------------------------
lambove

Reply

You must log in to post.