Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1200 cylindere passer ikke i blokken?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mikue Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der nogen der kan fortælle mig, hvad jeg ikke kan få øje på?
Jeg er ved at skifte stempler, cylindere og topstykker på en Mexico 1200 D - blok fra 1983, men cylindernes nederste skørt passer ikke i blokken. Udvendig diameter på skørtet nederst på cylinderen er 3 mm for stor. Alle andre mål er de samme på de nye og gamle cylindere. Dog er de nye 0,3 mm længere totalt.
Det nye cylindersæt er fra en pumpemotor af nyere dato, også med 2 olieventiler. Men de har ikke samme reservedelsnummer som de gamle cylindere. Det ene sæt hedder 113 101 311 C og det andet 111 101 311 A.

Skal jeg bare få drejet de 3 mm af cylinderne og så kører det?

/ Michael

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal bruge hele Mexico-motoren i stedet for at skille sådan noget fint grej ad.
I 71 bliver D motoren lavet om så blokken er magen til en 1300-1600. Derfor er cyl. større i bunden.
Du kan ikke bruge dem i en ældre blok, for boltene sidder ikke i samme afstand.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mikue Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Frank
Jeg har kun den ene Mexico-blok. Det nye sæt (cylindere,stempler og toppe) er indkøbt løst, til at erstatte de meget slidte cylindere og stempelringe jeg havde i. Jeg havde dårlig kompression på 2 cylindere plus højt olieforbrug, blå udstødningsrøg og ujævn motorgang.
Min blok er fra 83, og burde vel være til 90 mm skørter?
Boltmønsteret er passer. Jeg har haft en af de nye cylindere på plads, eller næsten på plads. For jeg kunne selvfølgelig ikke mase et 90 mm skørt ned i et 87 mm hul i blokken.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja vw har lavet mange mærkelige blandinger af nyt og gammelt i Mexico. Så må du nok dreje cylindrene ned.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej det er ikke tilfældet. Nogel af pumpemotoerne fra Mexico han minder huller til cylinderne og kan derfor IKKE tage 1300-1600 ccm cylindersæt uden at bore blokken op. Og det er selvom at det er en multiblok med 2 olieventiler i....

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mikue Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Peter
Jamen det er 1200 cylindere jeg prøver at montere. De nye og gamle cylindre afviger kun på målet udvendigt på skørtet forneden. 90 mm på de nye og 87 mm på de gamle.

image.jpg

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja men der er forskel på de 1200 blokke. Normalt tager er multiblok cylinderen på 90 mm, men nogen af de blokke hvor der er støbt "Mexico" i blokken under strømfordeleren napper kun 87 mm, og skal derfor have boret blokker op hvis det skal have den nye type. De har nok gjort det for at holde 1600ccm med indsprøjtning adskildt for 1200ccm med kaburatore.
Jeg har købt en indrustrimotor fra 1992 og løber nok ind i det samme problem hvis jeg skulle lave den større. Men nu vil jeg lave en oldschool tun 1200 med 2 stk 28 pci kaburatore. Jeg ved endnu ikke hvilken knast jeg skal bruge, men regner med at det måske være engel W100 eller der omkring. Jeg ved heller ikke om jeg skal bruge de originale 1200 toppe og porte dem eller 1300 enkeltportet toppe hvor der måske er mere flow i.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad er ikke tilfældet?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Frank du var hurtigere end jeg der hvor jeg skrev "tilfældet" (1-2 min). Det er ikke alle motorblokke af den "nye" type, eller multiblok som jeg kalder dem for, som bare "passer" cylindere. Det er derfor ikke alle indrustrimotorere med 2 olieventiler som kan bruges til 1300-1600 motorere da de kun tager små 1200 cylindere. Så hvis man køber eller har købt en indrustrimotor og regner med at kunne bruge blokken til en 1600 uden extra arbejde kan man blive svært skuffet da man måske skal påregne extra omkostninger til maskinarbejde af blokken. Det billede der er sat på kan man se motornr der indikere at den med stor sandsynlighed køre med koblede stempler og de vandrette riller på den skrå flade under generator/dynamofoden viser at det er en multiblok. Kan dog ikke se om det er en Mexicoblok.
Jeg lærte om forskellen for godt 3 uger siden.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har lige lavet mine cyl om . Jeg drejede bare lidt af dem og smed dem på en gammel 64 blok og kører helt kanon

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu er jeg forvirret! Passer cylindre fra efter 71 på en 64´blok bare man løser problemet med diameteren i bunden ?
Jeg troede også at de lange støtter sad i en anden boltafstand, altså som 13-1600 ?
Og nu jeg er forvirret: Hvad er "koblede" stempler ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.