Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål til bremsetromler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kan man godt få de bagerste tromler ( type1 smal model) med 5x130 bolt mynster eller skal man ha fat i adaptere?

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der laves nok noget uoriginalt, der er der efter, og ikke lovligt.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den må jeg vist lige have forklaret....er det ulovligt og ringere kvalitet at købe tromler med 5x130 frem for 5x205??

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej findes ikke i smal udgave, men de findes i bred udgave (40mm). For at det passer sammen, så skal du også købe ankerplader, bakker og hjulcylindre.
CSP sælger dem i god anerkendt tysk kvalitet.

Det er den mest normale måde at lave det på.

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=14427118687&rub1=Wheels%20%2F%20Brakes&rub2=Brake%20Drums%2Crear%20with%20modified%20PCD&artnr=12351a&pn=0&sort=0&all=

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kew Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvad så med for tromler i 5x130 ? til link pin

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er ikke muligt.

Men for de små kroner det koster at købe et skivebremsesæt komplet (5x130), så kan det næsten heller ikke svare sig.
Hvis man køber de ovennævnte tromler, ankerplader osv. i 5x130, samt skivebremsesættet i 5x130. Så har man reelt samme bremsesystem på som VW selv anvendte fra 1968 og frem. De havde så bare 4x130 istedet for 5x130.
Skivebremsesættet kan jo købes komplet med droppede spindler beregnet for skivebremse/kaliber montering. Så det bliver næsten ikke nemmere.

Tidligere skiftede folk jo rammehoved for at kunne montere skivebremsespindler (på bærekugleforbro), men med de nye model spindler der er på markedet (Spindel der passer styr/bundbolt frobro, men med spindelaksel og kalibermontering tilsvarende skivebremse bærekugleforbro), så er det jo slet ikke aktuelt længere.

Husk ny hovedcylinder.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Må man det? hvad siger Frank synsmand.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det hele er jo noget VW har lavet ingeniør og test-arbejdet på, så hvorfor skulle man ikke bruge den løsning?

jeg er holdt op med at bekymre mig om det kan passe ind under vores forvirrende og underlige indviklede regler.... Man kommer tit meget længere med sund fornuft.

Når nu vw har lavet et moderne bremsesystem (med skivebremser) som kan eftermonteres på ældre modeller, så skal man da være underlig for ikke at synes det er en god ide... og det uanset om man bare er menig mand, eller synsvirksomhed.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der er ingen TÜV/VW mærkning på - så på papiret nej, nok ikke - men lev livet ta nogen chancer - du har med 5 bolte flere livlinier end med 4 bolte, adapterer er langt farligerer og kan ikke godkendes.

men det er korrekt - jeg hedder ikke Frank ;0)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej man må ikke noget.
Jeg har bremser på min speedster fra CSP (Kercher) med TÜV-papirer til 100kw.(136HK) og dem vil Trafikstyrelsen ikke godkende.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) iver Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Don´t ask ! - Drive ;-)

-------------------------------------------
Tannheuser Tuning . The Trust Mark !
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

CSP´s 5x205 er Tüv godkendt med de nye tilføjelser samt oprindelses erklænger. Så der er ingen problemer. Husk bare at få det skrevet på reg. attesten som konstruktive ændringer. Og det er ikke afgiftsberettiget.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sådan.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis jeg skulle købe noget der efterfølgende skulle godkendes som konstruktiv ændring ville jeg, før købet, få en kopi af dokumentationen og forelægge det for Trafikstyrelsen. Med deres accept, på skrift, ville jeg køre til syn og få det godkendt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.