Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  spørgsmål til opbygning af 1600 type1

(permalink) Enghoff Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er ved at handle lidt ind til mit motorprojekt. ønsker input & ideer gerne en hel indkøbsliste, til hvad der fungere godt til de dele jeg allerede Har liggende. Motoren skal sidde i en nyrenoveret 1303 cabriolet og det jeg ønsker er en kvik std motor ingen race men derimod god holbarhed.

Stumperne jeg har:
as41 blok
ny std krumtap
c25 knast med nye løftere
1600 mahle plus kit
std 1600 mexico toppe.
cb maxi pump2 olie pumpe incl filter
nyt fordelerdrev og aksel
009 fordeler

bør jeg tilkøbe og hvilke
oliesump?
karburatorer hvilke funger?.
de her fine stødstangsrør med fjedre eller std.?
cromoly stødstænger eller std. brugte
std. brugt eller nyt vippetøj og hvilket?
og der er sikkert mere

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ellers kan du købe min 1600 bus motor. Den er snart til salg.
Den kører dig til Málaga og retur uden bekymringer, og i ok tempo.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Enghoff Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ellers tak rasser...... er ikke ude efter den nemme løsning så var jeg ikke startet sådan et projekt. Der er sikkert andre der kan bruge din fine motor.

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Helt ok. Beklager forstyrrelsen ;-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er du sikker på at den as41 blok er iorden ,hvis den er ny er der jo ingen ploblem.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Enghoff Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Blok er udmålt og er ok

-------------------------------------------
*mk3 buggy*1975 1303 cab*1965 splitbus
enghoff@tdcadsl.dk - tlf.27202411
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror du skal tage mod nogle råd fra Farmer før du fyrer penge af.
Jeg ville bruge tid på topstykker/ventiler og så måske spare knasten.
Er det en ny tysk krumtap ? Hvis ikke ville jeg bruge en gammel tysk.
Oliepumpe ville jeg bruge std. og glemme oliefiltret.
Med C25 knast skal du have boltede vippearme. Hvis du vil køre med to karburatorer skal du vælge kraftigere fjedre. Så er du nødt til at bruge stødstænger der er bedre end std. Osv.osv.
Og læs Farmers indlæg om udstødninger. Det skal du også bruge.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Maxi 2 pumpen er ganske OK. den har godt af lidt nuller, men det har de jo alle.

Vi skal lige vide hvad det er for Mexico toppe, - gl. model med ½" tændrørsgevind, 9 mm udst ventilstammer og 35,5 x 32 ventiler, eller ny model med 3/4" tændrørsgevind og 33 x 30 ventiler ?
Tysk krumtap, ja tak.
Når du har købt en 09 fordeler, forventer jeg at du regner med at skulle bruge et tokarburator kit. - på såadan en motor virker "alt" jo nærmest. :
34 mm Solex m. choker. Kit komplet m. 24 eller 26 mm venturi, kr. 3925.-
40 mm Kadron. Mener K&B sælger dem til godt 5 lange for et sæt.
Dobbelt 36 mm Weber eller Dellorto. Dem sælger jeg som feks renoveret, grovdyset og med de venturier der passer til din motor komplet til kr. 5800.- for Webere og 6100 for Dellorto.
Boltede aksler, JA.
Oliesump (?) jaa, en minisump kunne gøre det for at sikre en mere stabil oliepick up. Men en CB thin line er jo dejlig.
Gamle tyske originale stødstænger er OK til sådan een. De skal tilpasses, men ellers OK.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.