Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  montering af motor...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gert Member
Skrev for 11 years siden | | | |

På mit projekt (en bobbel fra 63) har jeg denne gang valgt at skrue karossen og bunden sammen, INDEN motoren er lagt i ( pga at motoren ikke er samlet og dermed færdig endnu).

Så er mit spørgsmål:
Hvilken metode er nemmest og uden at man knokler for meget med at få den på plads?

Samler man hele motoren inkl motorblik og hus - altså en komplet motor - før man ligger motoren i, eller er der dele (evt motorblik, løsdele) man med fordel kan vente med at skrue på, til motoren er monteret?

Vil jo nødigt skramme den nylakerede vw og motor.

-------------------------------------------
Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

når det er en orginal motor til bilen - burde du kunne sætte motoren i samlet med lidt håndklæder over uden problemer, det bagerste motorskjold skal dog i efterfølgende.

problemet med for lidt plads plejer kun være et kedeligt problem når du skal ha en nyerer motor i en ældre bil - det kan pladsen godt være lidt trang.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)

Reply

You must log in to post.