Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Drop spindler T1cabrio 69 .. hjælp !

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er noget galt når den er så lav. Jeg kører med en sænkningsforbro. Den som CSP kalder "original" Når den er helt i top står bilen som en original. Jeg har haft 2½ tommer sænkningsspindler på uden at bilen blev så lav. Den var så bare for lav efter min smag så jeg lavede mine egne 40mm. sænkede.
Ved lejlighed vil jeg skifte min sænkningsforbro ud med en std.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg købte engang en sænkningsforbro som tidligere ejer ikke gad have fordi den var for lav. Så vendte jeg de to aluklodser "rigtigt", og den kunne justeres højere op.

Check evt. om det kan redde det. Hvis altså ikke din model er justering via de fortandede halvmåner.

Ellers kunne løsningen være at afmontere forbroen og så ellers skære midten med justerbeslaget fri (et rør ad gangen!), og så dreje det en lille smule, og svejse det fast igen. Derefter gøre det samme med det andet rør. Det burde kunne gøres med alt monteret.
Så får du jo flyttet dit justeringsområde.

Hvis det er en org. forbro hvor der engang er svejst justerbeslag i, så kan de jo være blevet monteret i hvilken som helst "vinkel".
At montere en org. forbro UDEN justering, synes jeg personligt er lidt øv. For så er alle muligheder for at finjustere højden forsvundet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Kappers Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Enig ... der er noget helt galt ! - Min første ide var også at skifte til en original forbro..
Den er også fuldstændig hård - kan max fjedre 2 cm .. Kan det tænkes at fjeder stålet sidder 90 grader forkert på bærearmen ? - ellers må det jo noget galt med den justerings rings placering ! - min juster skrue peger ca 45 grader ud/ned. Jeg har kun justering i det nederste rør. Jeg ring lige angående de der alu klodser du skriver om. Findes der et billede af den justerings ring, set fra siden ? Bilen kommer lige til at så stille et par dage. En anden bil har overtaget pladsen.

-------------------------------------------
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..
(permalink) Kappers Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Billedet er ikke fra min vogn..

wv krngnings stabilisator.jpg

-------------------------------------------
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis det kun er det nederste rør der er lavet justering på, så kan du jo se hvilken vinkel stopskruen sidder i på det øverste foraksel rør, og så sammenligne det med vinklen på justerstopskruen i det nederste rør. Man må jo næsten gå ud fra, at når der ikke er justering på det øverste rør, så sidder stopskruen i den originale placering der.

Så sænket som din er der på billederne, det er helt sikkert mere end en bil med original forbro samt droppede spindler, normalvis er sænket.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Kappers Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Sidste nyt !
Jeg har vendt den firkantede spænd-brik 180 grader, herefter kunde jeg spænde den op så den løftede vognen rigtigt. SUPER !
Nu er den justeret højest muligt og den fjedre godt og står pænt. Jeg havde problemer med at krængnings stabilisatoren begrænser uddrejningen af styretøjet. Jeg har forsøgsvis afmonteret krængningsstabilisatoren, så nu for vi se.. Måske kan det kortes lidt op, så det lille beslag ikke rammer indersiden af fælgen, ved fuld uddrejning.
Når jeg køre fjedre den fin, men dykker ved lidt ved opbremsning, så man skal passe på ved mødet med vej bump..( så som det er omtalt tidligere i tråden ). Er der nogen der har prøvet at ændre lidt på top ophænget af støddæmperens top fiksering, således at opbremsnings dykket begrænses ( støddæmperen går i bund og står på gummiklodsen ) ??

-------------------------------------------
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det var præcis det med den justerbrik jeg mente, og som også var et problem på min gamle forbro.
Fedt det lykkedes, uden videre ballade.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Kappers Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja .. super dejligt - Såå nu har jeg en original bro på lager samt 2 justerings beslag til indsvejsning :) som jeg ikke fik brug for denne gang.
- Jeg fik den sporet i dag...

-------------------------------------------
Kappers 69 low-cab.
Solen op og taget ned..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det en ny tysk original, er jeg aftager til den :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) SKP Member
Skrev for 8 years siden | | | |

Hej kappers, kan godt se jeg skriver i et ældre indlæg, hvad blev løsningen i sidste ende, står nemlig i samme situation at jeg gerne vil have forenden lidt ned og nok også bagenden. men er godt nok meget i tvivl om hvad man skal smide på, min det er en 1970 bobbel cabriolet 1500. hvis du har billeder af før den blev sænket om som den står nu vil det være helt perfekt.
mvh SKP


Reply

You must log in to post.