Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  VW 1954, WW Okrasa kit

(permalink) Torben Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er min 1954 Oval, jeg har haft siden 2002. Den er ganske original, pånær lidt fælge og sænkning. Jeg har to motorer til den, en original 30 HK og en 30 HK med et Wolfsburg West Okrasa kit jeg købte lige da de kom frem.

Sættet er et af de første fra november 2009. Jeg byggede sættet på en 1955 motor, som jeg hovedrenoverede over vinteren 2010/2011. Efter instalation i bilen har den kørt ca 6000 km.
Den har hele tiden haft en tøven lige over tomgang.......
En ven af mig har en rullende landevej til MC. Ved hjælp af en VW gearkasse og lidt opfindsomhed har han bygget dette her:

Så var det jo bare at:

Efter vi havde sat bøsninger i karburatorerne om spjældakselerne, svandt lidt af tøveriet, men ikke helt godt nok, der manglede sådan ca 8HK ifølge The Samba tråde om kittet. Den ydede ca 40 HK ved 4700 omdr/min.
Der var kun en vej, find de manglende.
Topstykker af, rette ventilsæder, slibe ventiler, på bænken igen, gav 1-2 HK :-(
Efter lidt grubleri og forskellige forsøg med karburator og tændningsindstilling, fandt vi ud af at stempelringene ikke havde det bid de skal have. Et ubrugt 78 mm (2. overstørrelse) cylindersæt komplet indhandledes ved Jan Koed. Motoren blev revet og genopbygget på en aften. Efter en urolig nats søvn, testede vi igen. Resultat 47,08 HK ved 4500 omdr/min. med træk til ca 5200 omdr/min. Motoren taber ikke pusten med et brat fald i HK, men den vil bare ikke videre op i omdr.
Endnu et par timer blev brugt til at få air/fuel kurven jævn og taget tøven ud i bunden, herefter avancering af tændingen fra 35 grader til 40 grader og retur til start ved 30 graders total avancering, hvor vi fik flest HK. nu på 47,48 HK.
Tændrørsskifte til NGK BP6HS fra B5HS der var lige 1 HK mere. Så fuldsyntetisk letløbsolie i motoren tabte en 1/2 HK i første træk, i andet træk kom der en 1/4 tilbage, i tredje yderligere en kvart og i fjerde træk yderligere en kvart, så dagen sluttede med 48,74 HK.
Nu er motor med alle 49 HK hjemme og står klar til montering på værkstedets gulv.
Kom godt vejr, kom første køretur, kom nu.....

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Vildt fedt rullefelt!! der skal da lidt hovedregning til for at regne de rigtige hk ud på den der??

Men lækkert at få tingene til at spille og have noget at måle det med.. er lidt misundelig der.. -Og bilen er jo heller ikke værst :-)

Har selv kørt en del i VWMortens Oval med Judson, og det er dejligt med lidt ekstra skub i kareten!!

-------------------------------------------
(permalink) VagHenrik Ringsted. Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fedt !

-------------------------------------------
pladearbejde udføres.
http://www.pladewerket.dk
info@pladewerket.dk 40426069
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej. fin ting :-)
- du skal nok lige være lidt forsigtig med det syntetiske olie der. Hvis olien er SH eller højere rated passer den ikke ret godt til "vores" gamle motorer. Og du bør som minimum tilføje en dosis ZDDP eller skifte til en loie der har de specs vi gerne vil have.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Men yderligere kan man/i jo se hvor vigtigt det er at alt er iorden, og ikke bare sådan "godt nok" - 7 HK nede på sådan en motor er jo en stor procentdel af effekten. Og hvis man dernæst begynder at måle forurening og ser på tal før og efter, så er der en kæmpe forskel.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Genau Member
Skrev for 11 years siden | | | |

4500/5200 omdr? hvilken krumptap anvender du.En org 30hk kan ikke tåle de omdr.

Egil.


Reply

You must log in to post.