Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  grøn nybegynder med mange (dumme) spørgsmål!!!!

Tags:
No tags yet.

(permalink) erik1707 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hallur alles!!!!
jeg er totalt nybegynder i det her ,så vil lige rådføre mig med jer om hvad der er bedst???
søger en T1 motor at skrue lidt i til et buggy projekt jeg gerne vil starte på lidt senere.
men spørgsmålene er bare:
hvilken vil egne sig bedst til lidt flere heste???
kompressor, og hvordan man montere den???
5 trins gearkasse og m nogen sidder inde med tekniske tegninger til sådan en satan???
er maskinarbejder til daglig, så kan lave det meste selv.

(permalink) erik1707 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

og hvis nogen ligger inde med en billig motor (ikke alt for hærget), så skriv endelig.
billeder er velkommene.

(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har en 1200 motor der er billig hvis det var noget:) har også en 1600 type 3 motor, men der skal du tage resten af bilen med :D

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

start med en ny blok - så er du godt igang, en vw har alu og ikke støbejerns blok - så 8 ud af ti duer ikke, hvis der skal lidt mere end standart i den.

god fornøjelse.

og 5 trins duer ikke - køb noget forstærket med højerer gear, den kan det samme plus lidt mere.

kompressor er bedst til noget ældre motorerer eller noget nyerer motorer.

når man tænker luftkølet boxer skal man tænke radikalt anderledes end andre motor folk gør - det opdager du hen af vejen.

en 1200 med orginal Judson kompressor anno 1960 med ca 50 hk

50 hk kan sagtens gå med orginal gearkasse.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) erik1707 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

så hvis jeg gerne vil op og ha 75-100 heste, så skal jeg ud og finde noget i støbejern;eller fabrikere noget selv????

(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

du køber en NY vw blok:) og så bygger du en 1914 eller lign.. ellers laver du noget type 4 som har de heste std.

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) erik1707 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hey paer.
passer typpe 4 på en bobbel ramme???
det kan den self komme til, men uden alt for meget besvær???

(permalink) paer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den skal bygges om til enten type 1 køl eller porsche køl:)

http://csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=30363439370&rub1=Engine&rub2=Cooling%20System%2CType%2D4%20Cooling%20Systems&artnr=13261a&pn=0&sort=0&all=

med det sæt kan du konvertere den til type 1 køl.

men må indrømme jeg ikke er så meget inde i type 4, men der er andre herinde der er langt klogere :)

-------------------------------------------
28 29 68 50
Paer_dk@hotmail.com
(permalink) VW-klub Amager Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor du fra ;-)

-------------------------------------------
Kontakt mail: johnny.rostgaard@gmail.com Garagesammenhold,Følg Os på FB.
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

nu ved jeg ikke hvor meget du vil kaste efter en motor,men en 1700w type4 er et godt udgangspunkt,
byg den så om til 2056 cubik,så har du en fin motor til en buggy

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) erik1707 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

er fra sydfyn af:D


Reply

You must log in to post.