Riis hvor har du hardtop fra ? Har du selv lavet den ?
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
Riis hvor har du hardtop fra ? Har du selv lavet den ?
Hardtoppen ligner meget denne, og så alligevel ikke pga 1/4 vinduerne
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-63230418117019_2254_16025785
http://www.rustytubs.com/plastikon-porsche-356-speedster-hardtop-356.html
Plasticon - rusty tubs
Hardtoppen er hjemmelavet. Er blevet inspireret af de forskellige typer som er lavet gennem tiderne. Afgørende for mig var at den skulle have et lille trekant vindue bag sideruden. Nu vil jeg ikke ødelægge Frank´s tråd, men her er 14 måneders arbejde kort fortalt.
Krav:
*Hardtop med lille trekant vindue
*Splitform så flere hardtoppe kan støbes
*Skal være så lav som muligt
*Istøbt indvendig ramme ved forrude så Chesil kalechebeslag kan anvendes til fastgørelse af hardtop.
*Designet med A-stolpe
*Mulighed for el vinduer da A og B stolpe går ind over dør
Vægt ca 10 kg. Prototype støbt med Twill vævet glasvæv og der er anvendt epoxy
SUPER - flot arbejde
send mig lige en sms
Thomas
Flot arbejde Riis!
Ser rigtig fin ud.... bliver der støbt flere ???
Du ødelægger skam ikke tråden. Jeg har jo netop lavet den for at I skal komme med jeres egne idéer :-)
Er der andre end Riis og jeg der har opdaget at der er et ekstra hul i bageste dørstolpe, 25-30cm længere ned end hullet til sikkerhedsselen. Det skal lige proppes til med et eller andet.
ford363w: Der vil sandsynligvis blive støbt flere, hvis der er nogen der vil betale for det. Men først skal jeg have prototypen færdig og afprøvet. Der skal opfindes gummilister, ruder, div. beslag, himmel osv
Flot hardtop du har lavet.
Jeg kunne muligvis godt være interesseret i en hardtop på et tidspunkt.
Bliver spændende at se det færdige produkt :)
Ja jeg er selv meget spændt. bil og hardtop er ved maler nu så om ca en måned er jeg kørende
Hvad har I andre gjort mht nummerplader foran?
Jeg vil ikke have den medfølgende kofanger på, men i stedet montere nerf bars, så jeg overvejer at købe de små US plader.
Snuden er alt for buet til at forme en alm. nummerplade synes jeg.
Hvad gør I andre?
Ps. Riis - smid lige et par billeder ind når du har den tilbage fra maler :-)
riss.... hvor har du de skumplader fra ??....... flot arbejde
Bulleralf: Jeg arbejder på en virksomhed hvor vi bla bearbejder skum blokke. Vi får det hjem i alt lige fra 1x2 meter plader til 3 kubikmeter store blokke . Det jeg har anvendt er en 70kg/m3 PE skum. Det er meget sejt at skære i og jeg har ialt brugt 200 hobby knivblade. Det bedste ville være en polyurethanskum - men det har vi desværre ikke.
Gudich: Jeg har bukket min nummerplade og sat den på fronten(se billede). Nu har jeg bestilt sorte plader og så ved jeg ikke lige hvad jeg gør.Jeg kan ikke sætte den på kofangeren d jeg har en indsugning der.
Det næste projekt jeg lige har afsluttet, er afdækning af ledninger og viskermotor. Jeg har igen støbt delene i glasfiber. Afdækningen i midten er blevt udformet således, at den også skjuler en 200x200 oliekøler samt 7" blæser. Dette er bilens varmesystem og sender varm luft ned i den centerkonsol jeg har lavet. Centerkonsollen er beklædt med kulfiber hvor der et indvævet røde polyestertråde. Derefter ca 8 gange lak med vådslibning imellem
Hej Riis. Nydeligt arbejde med rigtig fin finish!
Tværrøret foran tanken, er det til stabilisering af toppen af støddæmperne a la tværstiver til McPherson?
Mr.M: Nej tværstangen har ikke fat i støddæmper tårnet. Men jeg har lavet en lodret afstivning fra inderskærm og ned til forakselrøret. Tværstangen møder så de 2 lodrette afstivninger Se billede. Det hele har givet en markant stivere front, da chesil fronten i bund og grund kun hviler på 2 bolt med 20 cm mellemrum
Hvad har stangen så fat i ?
Den lodrette stiver som ses på billedet er boltet fast med 3 bolte. Tværstangen er monteret på den øvereste af disse bolte. De lodrette stivere giver helt klart den største afstivning dvs hvis man sætter sig på den ene skærm, så flexer karossen ikke. Om tværstiveren har den store virkning ved jeg ikke, meeen nu havde jeg den jo lige liggende såååå :-)
Tværstiveren kommer forøvrigt fra en af de torque bar sæt som Rolf laver. Og den passer nøjagtig i bredden
Flot arbj, er der lagt extra vanger i sådan en bund eller er den stiv nok i sig selv, her tænker jeg da der ikke er fast tag ???
Thomas.
Der er store stålpaneler og kraftige stolper indbygget i karrosseriet, så det er rigeligt stift, - og tungt
Man behøver ikke skære bagsædet ud. INDEN man monterer karrosseriet på bunden kan man lægge et fugebånd, en bagstopper hedder der vist, ind og fuge på den.
Ja havde man bare vidst det inden karossen blev monteret :-)
det ser fint ud det du har gang i gudich. En eller anden dag rammer man en regnbyge og så er det rart at den er tæt, og det var min IKKE :-)
Hej Riis. Hvad bruger du det ekstra luftindtag, som ses på det midterste tilbage-fra-maler-billede, til?