Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er dette en god motor opsætning ?

Tags:

(permalink) Seemann Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej VW Freaks !

Da jeg ikke har den store forstand på luftkølede vw motore, vil jeg høre om i kan hjælpe mig med lidt info ?

Hvor mange hk kan man forvente med denne opsætning, og lyder det som en fornuftig motor ?

På Forhånd Tak :)

Spec liste :

Ny modvægtet 69mm DPR krumtap.
200 mm lettet svinghjul.
1700 punds Kennedy kobling med superdisc.
W125 knast med scat løftere.
Nye Mahle Plejllejer/knastlejer/Hovedlejer.

Nyt 94mm Mahle cylindersæt.
Nye HD stødstænger.
Nye Stødstangsrør.
Doppeltportede toppe fræst til 9,5:1 CR.

Dobbelt weber kaburatorer
Nye Stramme ventilfjedre.
Ventiler slebet til tolerance

(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er da nogle ok stumper, men det handler jo om hvordan den er skruet sammen og om ham der har gjort det ved hvad han laver.

Der er ikke rigtig noget info på topstykkerne, størrelse på ventiler osv.
Med den knast skal der skal db.fjedre til for at undgå ventilerne flyder.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Seemann Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den skulle være sat sammen af en gut, hvis navn jeg ikke kan huske, men han skulle være meget anerkendt indenfor de kredse, altså luftkølede motorer.

Jeg har desværre ikke fået mere info. Han mener den laver omkring 100-110 hk !

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HK afhænger jo også af hvilken udstødning du sætter på samt karburatorer..

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

og ventilstørrelse...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SJN Member
Skrev for 11 years siden | | | |

.... og ikke mindst af alt - justering !

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

dysning mener du?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er da hvertfald go´pralværdi i stumperne.

Personligt har jeg aldrig forstået hvorfor man vælger en knast som først rigtig lægger sig i selen når toppene er ved at maxe ud.

Den skal nok trække omkr. de 105 hk. Men der er flere ting, hvoraf en del af dem er nævnt længere oppe, der bør tages hånd om.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skal den i en tung eller let bil? Forhåbentlig en let, for der vil den give mest glæde..
Dobbelte ventilfjedre er et must, sammen med store ventiler og gode kanaler ind og ud.. W125 kan lide at ånde!! Mindst 2 dobbelte 40mm karburatorer og en større end standard udstødning.
Skal nok blive sjov!

-------------------------------------------
(permalink) Seemann Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den har har osse to dobbelte karburatorer, samt en meget fin dyr udstødning med den rette modstand på alle cylindre.
Mon ikke osse der er styr på de andre ting i nævner, når den nu efter sigende skulle være bygget af en som er dygtig.
Men det er da noget jeg helt sikkert skal have spurgt om ;)

Den skal sidde i en buggy, så ja, mon ikke det bliver okay sjovt :)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det lyder som om du har fået den helt store salgstale.
Der er 50% chance for at det er en god samling stumper du har, eller om der er en der har fået solgt dig det han ikke selv skulle bruge.

Du må være noget mere specifik hvis man overhovedet skal have en chance for at vurdere noget som helst.
Feks to dobbeltkarburatorer og en dyr udstødning er jo et vidt begreb, og kan være lige så rigtig som forkert.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.