Stodder; ja man betaler benzinafgift , men dæleme ikk 5/6000kr for gør man det så skal du jo osse betale 7500kr for manglende airbag ;-)
NEMESIS
Henv på 4093l4 fire otte
Stodder; ja man betaler benzinafgift , men dæleme ikk 5/6000kr for gør man det så skal du jo osse betale 7500kr for manglende airbag ;-)
Det er typisk 5-6000.- for en (person)bus sættes til at gå 10-11 km/l, og miljøafgiften er 1000.- pr km mindre end 16 km/l. (såvidt jeg husker)
R.
Jeg finder lige mine papirer fra skat, det med 5/6000kr i benzinafgift er helt hen i vejret.
Ellers har jeg bare været heldig, ;-)
Det er som Kleinbus Ronnie skriver.. men hvis du har en vw der går mere 16km/l så kan du nok godt slippe.. :)
Det er da ellers mærkeligt, at der ikke står noget om brændstof-tillæg til autocamper i deres retningslinier...
http://www.tax.dk/jv/ea/E_A_8_1_4_4.htm
Stort set alle andre køretøjer har dette stående i retningslinier, bortset lige fra autocamper.
"Tillæg eller fradrag i afgift og afgiftspligtig værdi
Der gives tillæg til og fradrag i afgiften, alt efter udstyr, brændstofforbrug mv. efter de helt samme regler som gælder for personbiler"
Måske er det derfor nogen slipper? Det kunne være at det kan betale sig at gøre dem opmærksom på det når man står ved disken hos told og skat...
Vil det sige man skal påstå at den går ca. 16 på literen eller mener du man skal gøre opmærksom på at der er seriøse huller hos skat??
You must log in to post.