Silkeborg -- 53602571
73'r 1303 # Sælges
Turnkey motor sælges
Salgsannonce ?
Hvor er vi henne med pris ?
tråden ligger under : VW-Freaks og deres vilde projekter
så du skal nok ikke regne med det er en salgsannonce :)
Ser ud til at blive en fin motor. Du må rigtig gerne komme me mere info efterhånden som det skrider frem, altid interessant at høre om andres motorprojekter :-)
Også hvis du får den rullet, evt effekttal på den kombination..
jeg ville da godt vide hva det skal koste hvis du skulle bygge sådan en motor til mig sådan ca.
jeg tænker en 1914 turn key jeg har selv toppene og indsunings manifolle og måske webere
det var bare en ca pris jeg var efter
jammen så det jo bare 1904 jeg er efter
@Linnet82: Ja ja det er cool nok med længere slag osv, men så griber det altså også hurtigt om sig både med kompleksitet og pris. Hvis det er det første motorprojekt ville jeg nok holde mig til 69mm i slag ...keep it simple!
Ang. pris så starter en tunet type 1 motor ved ca. 30k for noget der virker og har en fornuftig levetid.
Ja det er jo smag og behag, men man kan uden problemer bygge en motor med 94 mm cylindre uden den springer i luften.
Ingen grund til at tilføje mere kompleksitet og højere pris for de få kubik ekstra (1776->1904). Hvis det skal være 90,5 i boring så byg 1776cc og brug alle pengene på topstykkerne i stedet og lad slaglængden forblive standard.
Havde nok bare taget motoren som getbackontrack har til salg.det er jo sådanen du vil have.klappet og klar.
ja det er første motor projekt men syntes ikk helt jeg har styr nok på det til selv og begynde og samle en. tror bare jeg skal håbe på der kommer noget brugt turnkey til salg :( større end 1600
Nej, men som Warp skriver, er der andre ting som "griber ind" ved længere slag. Man kan selvfølgelig "bare" købe feks 78 krumtap, 5,5" plejlstænger og B stempler. så passer det hele sådan cirka sammen uden de store sværdslag. Men allerede der giver man jo køb på nogen af de fordele man netop kan hente ved at bruge langslag.
94 mm cylindere idag er såmænd ganske udmærkede, hvis man husker at bearbejde dem rigtigt inden montering, bruger de rigtige støttebolte og spænder toppene i det rigtige moment (og det er ikke det der står i håndbogen)
De stærkeste big bore cylindere på markedet idag er uden tvivl 92 mm thickwall. Men andet går osse. Det er som sædvanligt lige så meget med diciplin og nøjagtighed når man bygger, der er udslagsgivende på både stabilitet, ydelse og levetid.
Den motor som Trump henviser til er en rigtig fin motor til pengene. På en god dag trækker den osse 120 hk.
Og når nu Slumf bruger penge på gode stumper, synes jeg da det er synd at de roterende dele ikke bliver afbalanceret. Det er da hvertfald en af de steder hvor man netop lægger grundstenen til stabilitet, holdbarhed og bedre temperaturkontrol.
T
Afbalancering var da et tosset sted at spare.
You must log in to post.