Hvad er løsningen hvis jeg vil have min motor til at gå rigtigt med en 31 Pict 3 karburator på min 1200 34 hk T1?
mindre dyser??
Mvh. Brian
Hvad er løsningen hvis jeg vil have min motor til at gå rigtigt med en 31 Pict 3 karburator på min 1200 34 hk T1?
mindre dyser??
Mvh. Brian
Det dur ikke med en 31 pict.
Du skal have en 28 pict eller en 30 pict med tilhørende strømfordeler.
/John
Takker for svar :) havde en idé om at der nok ikke var noget at gøre.. den kører med 12V har det noget at sige?
Ja så skal dit chokerelement og tomgangsafbryderventil på kaburatoren være 12 volt.
/John
Må hellere få lavet en købsannonce i en fart, så jeg kan nå at komme ud og køre snart . Tak for hjælpen john :)
Jamen hvilken karburator har du nu ?
Hvis du skal have ny karburator skal den jo passe til din strømfordeler.
/John
Jeg har en 31 Pict 3 karburator på og jeg har kørt med den sidste sæson, men har ikke kunne få den til at gå helt rigtigt.
Hvad mener du med "ikke helt rigtigt" ? Hvad har du gjort for at få den til at gå rigtigt ?
Hvilken strømfordeler kører du med ?
Hvilken kamvinkel og fortænding kører den med ?
Hvilke dyser kører du med ?
Har din karburator 2 tomgangsdyser og er de evt. ved et uheld byttet om ?
Den går faktisk fint, problemet er at, hvis jeg giver gas stille og roligt, går den fint op i omdr. Men giver man gas lidt mere aggressivt, er det som om at den enten får for meget eller for lidt benzin..
Jeg håbede faktisk på at jeg kunne nøjedes med at skifte dyser?
jeg har en solex 30-3 liggende hvis det var noget. men den mangler de 2 dyser i side, . jeg ved ikke hvilken størrelse de skal have.
men prøv lige at give de oplysninger Frank spørger efter.. inden du drager for hurtige beslutninger..
Frank: jeg kan desværre ikke svare på de spørgsmål du stiller.. Men det har kørt fint, bortset fra at den enten får for meget eller for lidt benzin når jeg "skyder til den" så jeg håber jo på at jeg kan skifte dyser. Jeg vil prøve at bytte rundt på de 2 dyser som du nævner :)
Jeg ved ikke om en 1200 kan køre med en 31mm. Men helt sikkert ikke med en forkert fordeler eller bytten om på dyser.
Frank kan det ik være acc. pumpen der står forkert? eller er lidt utæt?
og nu da vi er inde på dette hvilken størrelse skal de 2 dyser i side være. synes kun jeg kan finde nogen med betegnelsen g55
Har den en eller to dyser ?
Når man har ramt bestykningen kan man fifle med acc.pumpen.
2 dyser lurede lige på den anden kab. jeg har. der sidder en g47.5 og g40 er det korrekt til den 1200 34hk?
Det lyder rigtigt
Den har 2 dyser ja
Og en stor og en lille justerskrue på modsatte side
Den store er tomgangs skruen.. Og den lille er blanding. Grund indstilling er 4.5 omgang ud for den store og 2.5 på den lille. Og så fin justere man derfra..
Jeg har lige været ude og rode lidt med det, lavede en grundjust. og byttede rundt på dyserne, dog kan jeg ikke se nogen forskel på de 2 dyser, så det har nok været just. der gjorde det, for det virker som om at det har hjulpet en del. I tomgang lyder det som om at den trækker meget luft igennem luftfilteret (åbent filter, sportsfilter, om man vil.) Mht. finjustering tror jeg at jeg får en fagmand til at kigge mig over skuldreren når dette skal gøres korrekt :)
Hvis dette kan lade sig gøre, kan det jo godt gå med en 31 pict 3 på en 1200 med 34 Hk :)
Hvis den kommer til at hvæse i karburatoren vil jeg sige at den store skrue er for langt ude, men det svært at afgøre over nettet.
Hvad med tændingen, undgår du med vilje at svare på det?
Du får den ikke til at køre rigtigt med et uoriginalt luftfilter og uden papslangen til forvarmningen.
Hvad med gasspjældet. Startede du med at grundindstille det?
vi glæder os til at hører det færdig resultat. men du skal juster. tomgang og derefter blande skruen.. den "grund indstilling" er bare et rigtig godt udgangspunkt.
Jeg sætter det originale oliebads filter på igen.. jeg svarer med vilje ikke på hvilken tænding der sidder på, da jeg ikke har nogen idé om hvilken type det er.. vil prøve at se om jeg kan smide et billede op, hvis det er til hjælp :)