Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  startproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har stadig start problemer. Har skiftet fra dobbelt til standard karburator. Alt tilsluttet men starter ikke. Nogen gange en hård bang fra udstødning. Er der nogen som kan kigge forbi engang? Horsens/Brædstrup område.
26 50 92 38.
Jacob

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tjek lige tændingsrækkefølgen. Det lyder som forkert tændingsrækkefølge for mig.
Hvis du kan beskrive lidt mere om hvad du har rodet med er der nok en der kan hjælpe over nettet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har ikke rørt tændning hjul ,så det kan ikke være det.

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tændingshjul ? Hvad er det ?
Altså hvis der er gnist mellem platinerne og der kommer benzin, så starter en motor i 99% af tilfældene. Eller i det mindste slår en skid. Har du ikke nogen til at hjælpe dig ? Du kan sku´da ikke rode med at starte en motor i to uger :-)
Ellers har jeg et forslag til dig: http://vwnettet.dk/topic/184861

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du har vel haft tændkablerne af da du skiftede karburator og indsugningsmanifold?

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja ,jeg mener svinghjul. Gnist er der vist. Benzin er der også i tanken. Har også en Haynes ,men synes at jeg har tilsluttet det hele nu. I to uger? Nogen herind roder i 2 år. Kan jeg lokke nogen med nogen poser godt kaffe? Jeg er ikke mekaniker men gør mit bedste.

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor holder du til henne?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Rasser, prøv at læs mandens første indlæg.

zeezicht, tændingsrækkefølgen skal være 1432. cyl 1 er bagerst i højre side når du står ved motoren i bilen og bagklappen åben Ii samme side sidder 2. i venstre side bagerst er cyl 3 og så 4. prøv at følge tændkabler fra strømfordeler og til cyl og se om de sidder rigtigt. Rækkefølge skal være 1432 altså i den samme rækkefølge som fordeleren drejer rundt som er med uret.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ah! sorry, min fejl.

Det lyder til at du godt kunne trænge til en der stod og kiggede dig over skulderen, og lige kunne hjælpe igang med de grundlæggende motorkundskaber som karburator og tænding. Så skal der nok komme liv i motoren.
Er der ikke nogle i nærheden der kan hjælpe manden videre i projektet?

Rasmus

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Gnist mellem platinerne. Sæt den til tænding med fordelerdækslet afmonteret og platinerne lukkede. Drej evt. motoren så platinerne er lukkede. Vip med platinerne med en skruetrækker, uden at røre ved stel. Så skal den gniste mellem platinerne. Gør den det og er der benzin i karburatoren, kan den køre.
Men som Warp er inde på har du nok byttet to kabler.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) zeezicht Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for jeres svar. Jeg prøver og har en som kan kigge over skulderen.

-------------------------------------------
http://www.aekvatorkaffe.dk
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ellers, må du sige til har da efterhånden lidt erfaring med at få dem igang :-)

Mvh.

Jakob

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer

Reply

You must log in to post.