mangler dobbelt karborator til denne fabriksnye motor 1600 hvad vil den kunne køre bedst med,,,, nogle gode råd :)
Porsche 911 cab 3,6 1990.Doka 1976 2,0.opel ascona b..356 widebody speedster. fiat 127 jager
mangler dobbelt karborator til denne fabriksnye motor 1600 hvad vil den kunne køre bedst med,,,, nogle gode råd :)
Et par Kadrons hvis du vil bruge lidt tid på at få dem til at virke. Ellers kører den originale bedst. Der er også af og til et sæt 34mm Weber ICT til salg. Sådan to kunne jeg godt tænke mig prøve på en 1600 std. motor.
2 x 34 mm Solex *
2 x 34 mm ICT.
2 X Kadron
2 x 36 mm IDF Eller Dells. *
* er på lager :-)
Det største problem med ICTérne er, at inden man får smidt det elendige Redline speedertræk ud og købt noget ordentligt, samt det andet små nuller der skal til, såsom spacere etc. så er ICTérne faktisk blevet for dyre ift. hvad man ellers kan få. (Har faktisk lige diskuteret samme emne med Rolf her i aften) Feks de 34 mm Solex jeg sælger er MED choker. Med korrekt str. venturi koster sættet kr. 3800. Dem der er med passer bedst til en 1500. Speedertrækket er af "GT" typen som Berg osse brugte i sin tid, da de solgte 32 mm Solex kit til lodrette motorer.
T
PS. Hvis du påtænker at beholde den std udstødning, er der slet ingen grund til at gå højere op end 34 mm Solex. (De kan iøvrigt "gro" lidt hvis man senere kommer itanke om at man vil mere. Jeg har trukket 90 hk med dem, og jeg tror godt de kan runde 95 hk i en god opsætning.
Jeg vidste ikke at man kan købe Solex. Helle for dem :-)
Vi kan sagtens trække manifoldene ud af regnestykket ;-)
Med den lille forskel at de manifolder der sælges i sættene er højere end type3 manifolder.
Ja type3 manifoldene er korte.
Men de kan da nemt forlænges hvis det bliver nødvendigt.
Men her passer de jo slet ikke på, fordi han har db. portet topstykker.
Vi kunne køre med type3 manifolder i gamle dage. De passer i højden når man lige "kloger" speedertrækket om :-)
Der kommer tarmslyng på men ellers er der kun karburator der skal på (NYE) (faktisk mest for syns skyld) da hver eneste stump skrue del er fabriksny på bilen men hvad størrelse er bedst , for moteren er ny og standart så de skal vel heller ik være for store hvis den skal gå ordenligt
jeg har et komplet sæt Weber 34ICT med Empi manifolde/speedertræk og luftfiltre 3000,-
Hvad er der i vejen med det originale look;-) og -
Mon ikke motoren ville have godt af en tilkørselsperiode i original opsætning?
Henning
Det gør ingen forskel for indkøringen. En VW yder ikke så meget at man behøver tage hensyn til den. Og omvendt. Hvis stempelringene skal slides rigtigt til skal den ud at lave noget før cylindervæggene bliver glaserede.
To Solex karburatorer er da bestemt også et klassisk look på en VW. Og det kører super godt og det er det bedste der kan ske for en VW. Men som alt andet er det ikke bare lige at "kaste" det på.
Der er godtnok modvind angående originalitet, undskyld.
intet i min verden skal være orginalt .... men tak for svar... er der nogle som ligger inde med et nyt sæt klar til at montere eller ved et sted på nettet hvor de handles så sig til .. udover vwheritage og justkam
Ja Farmer skrev da i starten af tråden at han havde dem :-)
Jeg er skam ikke imod det originale, men når trådstarter vil hente lidt effekt så er to karburatorer den rigtige vej sammen med et tarmslyng. alt efter hvor lavkomprimeret den nye motor er vil den da så give 60-65 hk. Måske lidt mere -
kew er dit ny ? farmer er dit nyt ?
Ja de er nye, og har div dysser til 1600
You must log in to post.