Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor spørgsmål, fejlen fundet.....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har lige et spørgsmål til motorguruerne. Jeg har en 1800 type4 i min bus og den er begyndt at have meget svært ved at starte når den har stået et døgnstid. Den kan næsten ikke dreje rundt. Batteriet er nyt og det samme er generatoren (den er fra sidste år), og den lader som den skal. Når først motoren ligesom har drejet nogle gange er der ikke noget problem?????
Er der en der kunne have et bud på hvad det kan være?

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) FrostyRacing Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det må da være starter der er træt af kulden :-)
Køb en high torque starter eller en fra en Porsche, dem er der mere power i.
Hilsen Per

-------------------------------------------
http://www.aircooled.dk
Er fra AA
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Batterier er meget følsomme overfor kulde. Når det er så koldt som det er lige for tiden kan et bilbatteri ikke afgive nær så meget effekt som normalt. Det er ofte derfor det er svært at starte når det er koldt om vinteren.

...hvis din bil står indenfor i den varm garage er dette nok ikke problemet, men hvis den står ude så er det en mulighed.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hrbrian1 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja prøv at mål hvor mange amp din starter trækker, vil os tro at det er den,

-------------------------------------------
hr.lunte@gmail.com 24663697
T2 latebay 78
Jagtvogn 74
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 11 years siden | | | |

stelkabel fra gearkassen til bunden..?

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ved godt at batterier ikke kan lide kulde. Derfor har jeg også valgt at sætte et batteri i med meget høj koldstart. Det er det samme om den har holdt ude eller inde i på værket. Der er dog nok 0- -2-3 grader, men ikke så koldt som udenfor.
Jeg har ikke tjekket stelkablet men gør det imorgen.
Jeg vil lige sige at når jeg snakker om at motoren har drejet nogle gange er den ikke startet endnu.....

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

sæt en lader på i aften .hvis batteriet står og er halvfladt går syren ind i blyet og blir ødelagt.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmm bor i lejlighed og har ikke lige sådan en laaaaaang forlængerledning.... Det er bare sjovt at det er ligesom når motoren er blevet helt kold at den kæmper med det?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er motoren stram at dreje med hånd når den er kold? Jeg tror også på at det er starteren. Køb en ny og husk at skifte bøsningen i gearkassen. Eller hvis du gider så prøv med bøsningen først.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Motoren går ikke stramt. Hmm det er nok starteren. Den er trods alt fra 1977

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er starter bøsningen skiftet igår, men det var ikke det som var problemet. Fejlen er fundet. Den liger i strømfordeleren. Avanceringen har sat sig fast så den tænder 32 grader før top, hvilket går at motoren modvirker starteren da den tænder alt for tidligt. Men så blev bøsningen skiftet. Tak for gode input.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det kan selvfølgelig være svært at høre på en type2.Ellers ville man jo kunne høre at motoren kun er træg punktvis. Så fik du lært at smøre din fordeler :-) Bare sådan hvert 10. år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det har jeg. Den gik lidt ujævnt i tomgang, lidt som om den vælter lidt, men ikke noget særligt og trak også okay. Det eneste der er lidt udover det normale er et lidt højere benzinforbrug.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.