Hej jeg søger en gammel porsche 911/912, det skal ikke være et projekt men en kørende bil.
Hilsen Brian
Brian Hansen http://www.AIRRACERS.dk
20627996 brian.hansen@oncable.dk
54 oval, 911T/E 72, 411L 69
Hej jeg søger en gammel porsche 911/912, det skal ikke være et projekt men en kørende bil.
Hilsen Brian
Hej Brian, hvilken model og pris søger du? Jeg har lige solgt min, men har en kammerat, som har en til salg.
Hvad er det for en han har?, vil helst ha en gammel model man jeg kigger på biler fra 64 til ca 76
Rene
Må helst ikke være en targa
Her Brian: http://bit.ly/ZUn7ZB
Og så ellers bare bygge type4 motoren om til et 250hk monster, og så derudaf ;-)
76 og op er galvaniseret - ikke helt uvæsentlig.. De tidligere modeler kan være meget møre. Men early er de fedeste. Og efterhåndden også de mest eftertragtet.
Early 64 - 73 betegnes f model
G model 74 til 89.. mere plastik.. ( har selv denne model)
Det er G model, skal spørge ham om pris. Min var en F model, konverteret til G model.
Gå efter F model SWB, det er de suverænt fedeste! :-)
RSR - det er suverænt de fedeste ;)
Nu kom RSR jo først i '73
...og kan ikke købes for menneskepenge
Der er jo ingen max pris på - RSR koster Ca. et pacelhus..
Du har helt ret warp mht. Fedeste F model - hvis man skal være realistisk...
synd det ikke må være en targa... ved hvor der står en fin en... til 150,000kr
Hvis man køber en 2,7 skal man være meget forsigtig - denne motor køre skide godt men kan være et meget dyrt bekendskab - blokken i magnesium var ikke de bedste porsche fik lavet.
@Rasser: Ja, havde den røde på billedet været til salg havde jeg købt den! :-)
@Samba: Jeg har en bekendt der renoverede en 2.7s'er for et par år siden og det er en lækker maskine, men den var ikke gratis at renovere som du også er inde på.
Der er ikke nogen 911 blok der er i magnesium
fvee skrev: Der er ikke nogen 911 blok der er i magnesium
Jo 2.7 bla.. Der liggger et hav af film på YouTupe hvor de omtaler de største problemer med netop magnesium blokken.
De andre blokke er alu - og væsentlig bedre , dog en smule tungere..Se denne video på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=0Yt-JdjonUQ&feature=youtube_gdata_player
Det er kun de gamle short wheel base 911'ere med 2.0 motor der har alu blok. I '69 da Porsche gik over til long wheel base skiftede de også til magnesium blok (f.eks. 911T 2.0), som så blev brugt til og med 2,7'eren. Da 3.0'eren kom i '76 havde Porsche igen skiftet til en alu blok.
Så skulle det vist være slået fast ;)
Har selv skiftet fra magnesium til alu. Jeg oplever også at motor er næmmere at holde tæt -den gamle magnesium blok var som et åbent sår!!
You must log in to post.