Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Repro- og original chrom

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der nogen teknisk forklaring, på hvorfor ny reprochrom er så elendig i sammenligning med den originale?
Noget af det nye får jo overfladerust af luftfugtigheden alene, mens det gamle er pletfrit efter 40+ år.
Og hvordan er holdbarheden, hvis man lader dele omforchrome?
Er bare nysgerrig.

Søren

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er pga miljøregler - god chrome er noget giftigt stads.

og ikke mindst prisen - i gamle dage lagde man kobber eller lign under god chrome - det tror jeg ikke man gør mere.

send det til rusland og lad dem chrome det - de går ikke så meget op i miljøet derover ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Ken_Nielsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Som Ib skriver...
Mange af de nye chromdele du kan købe idag er kun belagt med chrom og er derfor ikke vejrbestandige.
De gamle chrom dele mener jeg er belagt med først kobber, så nikkel, og så chrom. Det holder, også hvis du får det gjort idag. Der er stadig flere steder herhjemme de kan, men det koster jo...

-------------------------------------------
mobil: 60608016
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ok. Tak for svar. Tænkte nok, det var noget med miljø. Og prisen gælder jo alting - kvali koster.

(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

skal du have lavet noget der er i orden,så prøv århus chrom industri

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ÅK krom i Århus laver fint arbejde, ellers må du have det til polen hvor den gamle metode med kobber, nikkel og krom vist aldrig bliver forbudt

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er ikke forbudt at arbejde med chrom og nikkel i dk, det skal bare håndteres og bortskaffes efter reglerne - derfor koster det penge.

Chroma i Glostrup kan også forchrome i ordentlig kvalitet -har jeg læst i et eller andet veteranblad.

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Mr_Bubles Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja men kobber delen er forbudt og det et den der giver holdbarheden

-------------------------------------------
[URL=http://www.vw-mplate.com/mplate-1516.htm][/
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 11 years siden | | | |

selvfølgelig er det ikke forbudt at arbejde med kobber i dk. Det handler kun om arbejdstiden - og hermed penge.

-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com

Reply

You must log in to post.