Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Weber

Tags:
No tags yet.

(permalink) Emsis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøver at få min let peppet 1600 til at køre men Weber driller min flow måler viser 2,5 i højre side og 4,5 i venstre hvordan får jeg dem til at gi det samme. Der er jo ikke garanti men dyser er renset manifold efterpændt jeg mener at ha fjernet børnesygedomme hvorfor er de ikke ens :(
Forreste og bagerste i begge sider er ens sådan næsten.

Mvh
Henrik

image.jpg
image.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det justerer du bare på tomgangsskruerne. De sidder med en lille fjeder nede ved gasspjældet.

Når de så står ens skal du lige gå tomgangsblandeskruerne over igen, og evt justere tomgangsskruerne igen igen - gentag samme omgang igen om nødvendigt, indtil den står rigtigt i tomgang.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det justerer man på spjældakslernes stopskruer. Men start ALTID med at klipse et kugleled af så de to karburatorer ikke er forbundet til hinanden.
Så stiller du suget og dermed tomgangshastigheden. Så indstiller du blandingen i tomgang. Hvis hastigheden så ændrer sig, indstiller du suget/hastigheden igen.
Så sætter du kugleleddet på igen. Hvis tomhangshastigheden ændrer sig indstiller du en af trækstængerne så de ikke trækker.
Så prøver du at give lidt gas. Bare lige langsomt op til 12-1500 omdr. Her skal motoren så komme blødt, uden at vælte. Det indstiller du på en af trækstængerne. Om du løsner eller strammer kommer også an på at de jo ikke må stå og give lidt gas i tomgang.
Efter du har været ude at køre skal du regne med at justere igen.
Men altid justere når de to karburatorer ikke har forbindelse med hinanden.
Og stil så tænding og rens tomgangsdyserne først.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Emsis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Overvejer enkelt karburator :) ok jeg syntes bare det virkede som "snyd" at stille på tomgangskruerne da den ene kommer til at køre med lidt gas hele tiden men hvis det er sådan man gør det så prøver jeg jo da. Tak for råd
Frank hvad mener du med at motoren "vælter" ?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du mener den ene kommer til at køre med lidt gas på hele tiden..... Så må du lige læse det Frank skriver igen!
Det er en supergod gennemgang af hvordan du indstiller og synkroniserer 2 karburatorer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Emsis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har skam læst og er også igang og syntes også at der er framgang
Jeg troede ikke det var den rigtige måde men det er det så og fint med mig
Og tak for hjælp

(permalink) Emsis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ros til jeg begge to det er sq lækker der er nogle som ser tid af til at hjælpe newbees
Tak igen

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er på spjældskruerne du skal justere. Ikke på blandingsskruerne. Og hvor ville du ellers stille spjældåbningen? Hvad tror du man stiller på en enkeltkarburator? Med mindre den har luftomløb?
Du ændrer jo spalten ved gasspjældet og det er jo det der bestemmer hvor meget luft motoren får. Og det aflæser du på din flowmåler.
Men "vælter" mener jeg at motoren ligesom ryster når man giver let gas. Det hedder "vælter" i fagsprog.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Emsis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det kan du ha ret i Frank hvor ellers. Et godt råd mere er husk knæpuder :) Nu har jeg været igang og det ser og lydder meget bedre ud den rokker ikke mere og går mere jævnt. Nu står den så ret højt i tomgang jeg bliver jo nød til at skrue og for den ene da jeg ikke kan lukke ned for den side som stod højt. Alle fire suger 4 kg/h.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så tager du den ene kugle af igen og stiller begge længere ned, til tomgangen passer. Det er ligemeget om de står på 2 eller 7, de skal blot stå ens. Men det er vigtigt at dit speedertræk ikke er så stramt og slørfrit at de to karburatorer står og arbejder med hinanden når trækstængerne er på.
Jeg lavede engang et langt indlæg under FAQ om emnet. Der skriver jeg også om knæpuderne. Det tager lidt tid at lære. Men jeg har gamle venner der er murere og tømrere der kan gøre det på fem minutter.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Emsis Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu kender jeg ikke en ædruelig murer så mon ikke jeg kan få det lært :)

(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

HA!
Go humor der´

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tænkte slet ikke på dig Farmer.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej begge. Det her med tomgangsskruer. Gør i det med at tage 1 spjæld ad gangen og skrue ind til den halter og så ud igen til den ånder eller???

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du taler om mængdeskruerne til tomgang, så ja.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Frank.

Det var dem jeg mente. Tak


Reply

You must log in to post.