Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Aflader..

Tags:
No tags yet.

(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har et problem med min bil aflader en lille smule, igår da jeg lukkede garagen var bilens batteri på 12,4v og i morges var det på 11,8v det er 0,6v på kun 8timer...? Hvordan måler jeg hvad der måske har et forbrug?? Jeg har et multimeter fra biltema, men ved ikke hvordan man gør for at måle forbrug.. Nogen som kan hjælpe mig??

Mvh
Michael
Tomrer@live.dk
28762939

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tag en feks 5 watt pære .tag den ene pol a batteri og forbind pære imellem pol på batteri og kabel.ps der kan ikke værer mere end 12 volt på dit batteri når det har stået natten over.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

men bestemt et frisk batteri skal ligge på 12.8V v/20grader

prøv at læs lidt her:

http://baadservice.dk/gode-rad-om-batterier.html

nederst er der en lille tabel..

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der hvor jeg bor er bestent ikke 20 grader .min klæbehjerne mener nu at ha lært at et blybatteri har 2 voldt pr celle når det har hvilt efter ladning. knap 14 volt lige efter ladning.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg må prøve og måle om der er et eller andet som bruger strøm ;-(

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg tror dit batteri trænger til en ordenlig ladning. men du kan jo prøve at måle spænding når bilen er tændt. den skulle så gerne give 13-14volt på batteriet. så kan du da udelukke dynamo og laderæleet

et battericelle hedder 2volt i daglig tale men er 2.12volt og skrottes hvis den går under 1.9volt på en El- truck
og det ved 20grader. punktum. et batteri ved 0 grader giver noget mindre. det findes der også nogle fine tabeller om

20130410_161930.jpg

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det den halvblinde skriver om at der ikke kan være mere end 12v på et bilbatterier er noget vrøvl. Et sundt batteri i hvile har typisk en spænding i nærheden af 12,6 volt. Hvis spændingen i hvile og uden belastning er under 12 volt er batteriet forlængst færdigt.

For at måle om der er et forbrug på bilen når alt er slukket skal du tage stelkablet af og måle mellem stelkablet og -polen på batteriet. Multimeteret skal selvfølgelig være indstillet til at måle ampere.
(Lav ALDRIG denne test med motoren kørende eller stort forbrug på batteriet)

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ok jeg kan tag det .det er nok fordi at jeg er fra en tid hvor vi ikke haved dikketalinstromenter.men hvis du gør som warp skriver og bare bruger en 5 wats pære i stedet for måleinstroment vil pæren bare lyse ved strømtab.hvis du bruger denne metode sker der ikke andet end pæren lyser 5 watt op selv ved stort forbrug.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hehe ja en blindhøne kan jo også finde korn.. ;-) den med pæren kendte jeg ik. så lærte vi jo os lidt idag.

mht til billader har jeg sådan en Ctek mxs 25 lader det en lidt dyr fætter. men prøv evt. alt få ladet batteriet med noget ligeende. den har en booster funktion. som kvikker sløve baterier op. og det virker.

Mvh

Jakob

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mit batteri er helt nyt og jeg har en keepower xl-pro lader som er kraftigere end ctek mxs 25 så jeg ved mit batteri er helt opladt, jeg må bare prøve og lave lidt fejlsøning over de næste par dage.. Jeg har prøvet et tangmeter, men det viser bare 0,0

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Inden vi nu bevæger os ud i hvor mange bogstaver der skal være efter 12 volt på en lader: Har du noget problem, kan din bil ikke starte næste dag?
Har du målt hvor mange volt der er på polerne når dynamoen/genertoren lader?
Hvis du har et tangamperemeter er det da hurtigt at finde ud af om den lader. På med meteret og tænd lyset. Så skal det vise feks. 8ampere. Så starter du og så skal den vise 20 ampere. Hvis den viser mindre, eller passerer nul. Jeg ved ikke hvordan din skala ser ud.
Den skal vise 10 plus ampere for at batteriet får nok. Med forbrugere tændte.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Meinertz Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja nemlig, nu da vi ved du har NYT batteri - så kan den pot jo udelukkes.

God arbejdslyst !

-------------------------------------------
brug ik' vold - find en større hammer
MOBIL: 22484647
1200 70' sparekafer
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hej igen.tror ikke du kan måle en lille fejlstrøm med dit tangmeter hvis vi snakker et forbrug på 2- 25watt.der skal du ha stelledning af og bruge pære eller ampmeter.mvh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den lader fint den laver 14,4v og kan starte dagen efter men ved ikke om den ville kunne efter en uge.. Har lige været ude og kikke på den og min generator er varm og bilen har været slukket siden igår?? Da jeg tager + af generatoren kan jeg se den gnister lidt?? Bilen er slukket og der er alt det andet også, kan det have noget og gører med stel på generatoren?? Jeg har lakeret både foden og generatoren ???

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

så får generatoren nok ikke stel hvis du har lakeret imellem fod og generator.mystisk for den lader jo.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det har jeg... Viste ikke man ikke må det!!!! Men jeg må bare hjem og slibe malingen af igen hvor foden har kontakt

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Pas på med gnister og generatorer. Men du er nok på sporet.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det håber jeg Frank :-) nu nåde jeg det ikke i dag men i morgen skal jeg ud og skrue lidt så mon ikke jeg nå det der...

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

kom til at tænke på at nogle generatorer har et gevindhul ca ovenpå til en stelledning .en tyk ledning derfra til generatorfod.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu har jeg prøvet og lave extra stel og slibe på men den bliver stadig meget varm og ladelampen lyser hele tiden selv om der er sat nyt laderelæ i, fandt også ud af igår at den blev magnetisk efter et stykke tid?? Og her til morgen var den ikke.... Hvad gør jeg kan den reddes eller er det bare snart byt til nyt??

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Autoelektroværksted, når du er sikker på at den er forbundet rigtigt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Tømrer.DK Member
Skrev for 11 years siden | | | |

fejl fundet :D

efter utallige forsøg med det nye lade relæ som kom fra Hella satte jeg et nyt i igen fra http://WWW.Paruzzi.com også virkede det som det skulle :D Juhuuu 290kr det var hvad der skulle til.. tak for alle jeres gode råd :) Vi ses der ude

-------------------------------------------
Michael Tomrer@live.dk

Reply

You must log in to post.