Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Scat ventilløftere ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg var lidt uheldig med min Scat 2332 motor i går, har nu fået den skilt af og kan se det er knasthjulet der har løsnet sig :-(
Men jeg kan også se at løfterne ikke ser for godt ud. Jeg overvejer at komme scat løftere i igen men så bruge dem med hul til oliesmøring. Er der nogle som har erfaring med dem.

/Svendsen

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Husk nu at købe en ny knast også. Og så bruge den rigtige olie.
Men det ser da ikke godt ud på billederne. Har du styr på hvorfor det er sket ?
Hvilken knast og har du de rigtige fjedre eller ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja den for en ny knast. jeg kører med elf htx retro 2 20W-50.
Går ud fra at boltene ikke har været spændt.
Det er et færdigt motor kit, så tingene burde passe sammen.

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

At det er et "kit" kan du desværre ikke bruge til noget.
Olien ser rigtig ud. Men jeg ville godt nok bruge en olie som Brad Pen, som andre har erfaringer med på VW.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mine Scat Løftere efter små 12.000 km...

Jeg synes at jeg læste noget om at Scat løftere har anderledes radius i toppen løfteren i forhold til de orginale, men om den stadigvæk holder ved jeg ikke...
Der er vist mange som har oplevet det samme som dig...

Jeg kørte på billig olie.. desværre

henrik_1776_loefter_5_30042006.jpg

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Mads B Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis man læser om scat løfter i usa, så er der mange der ikke snakker godt om dem.... bla dem med hul i som hedder "lube a lobe" bliver kaldt "lose a lobe"

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja kvaliteten er desværre gået fløjten på noget der plejede at være godt.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har også haft et sæt løftere der så sådan ud, men jeg var overbevist om det var fordi jeg havde kørt for mange omdr. på den, så ventilfjedrene ikke kunne følge med. Så banker det hele jo bare sammen inde i motoren.
Men det kan da godt være kvaliteten der bare var for dårlig :-/

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ser da nåed mærkligt ud med det takt hjul (!) Var boltene faldet helt af ?

Hvilken knast har du ? Eller havde :-/

Set ud fra specifikationerne burde Elfén være OK til vores biler. Men nogen gange "passer" det ikke helt alligevel, fordi der jo ER forskel på papirtal og real life.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den har max kørt med 5600 omdr. og kører med dobb. ventilfjedere, så jeg tror ikke det er omdr. der har ødelagt løfterne.

Boltene sad pænt løs, de havde været ude i oliepumpen.

Jeg havde en C45 knast ;-)

Det kunne godt være jeg skulle prøve et andet mærke knast og løftere.

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Max 5600rpm og C45 knast.... Hvordan hænger det sammen.

Så ville jeg da have monteret enkelt ventilfjedre og en mildere knast istedet for den opsætning, når motorens omdrejninger slet ikke er deroppe hvor man udnytter grejet alligevel. Du har jo sådan set kørt rundt med dobbelt fjedre, hvor du kunne ha nøjes med enkelte. Det slider jo helt unødvendigt på grejet, hvis motoren alligevel ikke kan udnytte potentialet (eller er det dig og din højrefod der ikke udnytter det ;-))?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

What Rasser said.

C45éren er en fin knast, især med lidt udveksling. så blir den ond, hvis ellers motoren kan ånde frit.

Brug CB lightweight eller SLR løftere. (De er på lager her. Tror osse jeg har en 45 knast på hylden. Men hvis du gerne vil prøve noget andet står det dig jo frit for.)

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Svendsen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den kan godt tage flere omdr. men der sker ikke så meget efter de 5600.

Overvejer lidt at komme noget mere knast i.

-------------------------------------------
58' Type 2
65' Type 2
larssvendsen@hotmail.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis motoren ånder ud ved 5600 omdr er det IKKE knastens skyld. Men motoren kan sansynligvis ikke ånde mere pga restriktive toppe, restriktiv udstødning, restriktiv indsugning. Den knast i den rigtige opstætning rykker til ca. 6300 omdr. og lukker af mellem 6500 og 7000 afh. af opsætning.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.