Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ny hovedcylinder monteret, udluftning? hjælp!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg har i dag monteret en ny hovedcylinder på min t1 113 de luxe, forsøger så at udlufte på normal vis ved hjulene, men det har så stået på i 2 timer nu uden resultat... ????? gør jeg noget forkert ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad gør du ? Kommer der luft ude i hjulene, tager den væske til sig eller hvad sker der ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

den tager ikke væske til sig... der kommer luft ud ved hjulene, men burde den ikke tage væske ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

har forsøgt på helt normal vis at udlufte ved hjulene, men det hjælper ikke. skal man udlufte hovedcylinderen også eller ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den skal tage væske til sig. Du er nødt til at være mistænksom og være sikker på at der løber væske til fra beholderen.
Stemplet skal komme helt tilbage, frigang ved stødstangen -
Jeg ville lade bilen stå med alle fire udluftningsskruer åbne og så vente på det begynder at dryppe. Eller måske bare venstre forhjul. Rens udluftningsskruerne for rust.
Men sommetider kan man faktisk udskifte en hovedcyl. UDEN at lufte ud. Luften søger jo op i beholderen.
Der er vel ikke en prop i den nye cyl. du har glemt at pille ud ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

der løber væske til, har lige prøvet at tage slangen af og det drypper fint... hvor skulle den prop lige sidde ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

I den studs hvor tilløbsslangen sidder på. Men din etkreds, er den ikke ? Der er ingen studs, kun en gummigennemføring ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det er en etkreds så der sidder bare en gummigennemføring ja...

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

skal lige være med her frank, hvad mener du med frigang ved stød stangen ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Stødstangens spids går jo ind i enden af hovedcyl. stempel. Der skal være en mm. før den rører bunden. Det vil give 1-2cm. slør på pedalen.
Hvis ikke der er slør, kommer stemplet ikke helt tilbage og tager ny væske ind, eller lukker trykket af systemet så bremsen slipper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

fandt en prop i den nye gummigennemføring... FLOT ikk :) hvor effektive kan man forvente bremser på sådan en hund er ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

:-) ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jamen jeg kørte lige en tur... og du ved i forhold til en ny bil sker der jo nul når man trykker på bremsen... den skal vel ikke kunne blokere vel ? der er tromler foran...

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du træder hårdt nok blokerer den vel ?
Men jo vi er blevet forvente med servostyring og bremseforstærker. Meen tænk nu på hvor hurtigt kan den køre. Hvor meget bremser har man brug for ?
Så skulle du prøve en Opel Kadett eller en Morris Mascot. Så finder du ud af at en bobbel har super bremser.
Men hvis din stødstang har meget lille slør kan det hjælpe at give den en ekstra millimeter. Det er som om at man får flere kræfter hvis pedalen går lidt længere ned. En etkreds er meget kontant.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg prøver at justere stødstangen lidt længere ud, også udlufte igen i morgen. men nej den blokerer ikke... den render vist 100 MAX :)

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ud/ind. Mere spillerum, så stangen skal være kortere.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

altså du vil have at der skal være mere "slør" inden den rammer stemplet ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jep. Man får flere kræfter når pedalen nærmer sig lodret.
Sådan en etkreds med bremserne helt nyjusterede kan godt virke meget hård.
Men i 68 bliver flere dele lidt større og det hjælper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Macdigger Member
Skrev for 11 years siden | | | |

det gir ikke rigtig mening at man skal lave stangen kortere, så der længere inden den rammer stemplet... eller er det mig der har misforstået det ?

-------------------------------------------
Type 1 113 De luxe 1961
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du opdager ikke at der er lidt mere slør når du kører bilen. Men du skal ikke overdrive. Jeg siger bare at hvis alting har været rodet med og justeret og strammet og nulret, så kan man godt opleve en bil med meget hård pedal som ikke bremser så godt som en der mærker lidt slasket.
I den originale rep.håndbog kan man læse at det er strengt forbudt at stille på trykstangen :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.