Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motorspecialist i Nordsjælland eller Kbh søges

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er den (u)lykkelige indehaver af en stort set ny type 1 1600 ccm motor med dobbelt kadron karburatorer.

Der er lige lagt en middelsvær formue hos en mekaniker som er blevet anbefalet af adskillige personer lokalt hvor jeg kommer fra, og han har nu dømt den ude og kan ikke få den til at gå pænt.

Alle dyser er skiftet, karburatorer renset og justeret og den går som en drøm i tomgang. Når den skifter over til hoveddyserne går det galt i mellemgassen og den dør næsten inden den tager omdrejninger og hakker voldsomt. når først den kommer i gang igen trækker den super op til max rpm.

Den får for meget luft, men der sidder 28 mm venturier i som skulle passe til motorstørrelsen.

Er der nogen herinde der kan eller som kender en der kan lave en justering og finde ud af hvorfor den ikke går ordentligt????

Jeg er ved at p.... af over ikke at kunne få den til at køre som den skal.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 11 years siden | | | |

Løsningsforslag:

Tilstoppede accelerationsdyser? (du skal kunne se/høre at de sprøjter ned imod spjældet hvis du kigger ned i karburatoren (motor slukket))

Er karburatorerne synkroniserede? (ikke kun i tomgang, check også at speedertrækket trækker lige ved at checke synkroniseringen når den står lige over tomgang)

Står tænding ordentligt? (platinafstand, tændingstidspunkt)

-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Alle disse ting skulle ifølge mekanikeren være helt i orden, og jeg har ikke selv nogen ide om hvad der er galt.

Har brug for en der kan få den til at køre ordentligt for mig.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Findes der ingen her på Sjælland der har styr på motorer???

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Utroligt der ingen motorsagkyndige findes på Sjælland

Hvor langt væk skal jeg for at finde en der ved noget og som kan hjælpe???

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) vwoderwat Administrator
Skrev for 11 years siden | | | |

Prøv at ring til Henrik fra pladewerket. Han har sq fået min 1776 til at køre som den skal

-------------------------------------------
Helsinki77 ØrleDeLaks69 Variant63
mikka_dahunga(ät)hotmailcom tlf 5o11o667 Hedehusene
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis det er et nyt sæt Kadrøner du lige har taget ud af kassen og sat på, så er det min erfaring at de lige trænger til lidt hjælp.
Som regel virker accelerationspumperne slet ikke. De skal justeres. Og du er nok nødt at måle hvor meget de giver for når det ser rigtigt ud på strålen giver de alt for meget. På en 1600 skal de nok give 0,5-0,6ml. pr slag.
Jeg køber 1ml. sprøjter på apoteket. I dette tilfælde ville jeg skære den over ved 0,7 og proppe nålenden til med en stump tændstik.
Så laver jeg en holder ud af et stykke ståltråd og sænker måleren ned i karburatoren og giver et pump. Du skal nok tage 2-3 pump og tømme måleren hver gang for at vurdere.
Og tillykke med din nye hobby. Du kan lige så godt lære at håndtere dine karburatorer selv. Der er ingen andre til det i længden. Du kan jo ikke køre på værksted hver gang den lige skal kæles lidt for.
Men ellers er det jo Bugservice. Dennis har da brugt Kadrons i mange år.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker for input. Vil prøve at checke på den måde du beskriver Frank.

Ellers bliver det Henrik Jeg vil kontakte.

Spurgte Dennis en dag jeg var derinde da det er en motor han har bygget, men det lød ikke til det var noget han ville røre ved.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ved med 99% sikkerhed hvad der er galt.
Send den ned til Henrik og få ham til at ringe til mig. Så skal vi nok klare den du. Men selvfølgelig skal de ting Frank skriver være iorden først.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Søren Lind Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Torben, lyder interessant. Jeg vil tage fat i Henrik og tale med ham om at få den forbi ham.

-------------------------------------------
mail: soeren.lind @ mail.dk mobil: +45 4033 5301

Reply

You must log in to post.