Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Elektrisk benzinpumpe: hvad med cut off relæ ??

(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hejsan

Jeg skal til at montere min CB rotationspumpe på min bus, og der er jo lidt med korrekt strømføring.
Den skal føde et par dbl Dellortos, først 45 drla.. senere 40drla (2L type 4..peppet)

Den skal jo sende benzin allerede ved starter aktivitet
og
Slukke straks eller meget kort tid efter, når motoren stopper.

Er der nogen, der evt har et diagram, og et forslag til hvilke relæer jeg skal via?

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kew Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Brug klemme 15 til at trække evt relæ

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du kan købe et sikkerhedsrelæ som slukker pumpen hvis bilen f.eks. vælter og du ligger bevistløs og motoren er gået i stå. Det er faktisk et lovkrav.
CSP har det, så det kan man købe hos KB-service

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker

ja, kunne forstå at strøm skal via tændspole

jeg vil prøve at få fat i det relæ, nok det her:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=99647132832&rub1=Electric&rub2=Switches%20and%20Relais%2CRelais&artnr=18015a&pn=0&sort=0&all=

Men, øv..det koster jo nærmest det samme som pumpen !
Jeg bruger ikke KB service..for bøvlet :-(.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kør ud til en hugger, og køb et "sikkerhedsrelæ" fra en Fiat Punto, sidder lige ved føresædet under en sort gummiprop.
Virker fint og bruger det selv på min 1303, pris ca. 50,-

-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) trump Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej ronnie.
Autoelnørden på mit arbejde gav mig et relæ til 25kr.plus fra starter, tændingsplus fra tændspolen.bum så var den der.det er sgu langt fra 66euro.
Kan tage et billed af monteringen mandag.du kan da også få et relæ tror jeg.
Ulrik.

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det fra Fiat kunne være en mulighed, men hvordan virker det? Får det et omdr.signal?
Hvad med dit trump, går pumpen i stå hvis motoren går i stå? Og her mener jeg ikke ved at slukke for tændingen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mener at have læst at man kan lave det med et alm. skifterelæ der er styret af den ledning fra generatoren der slukker ladelampen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det kan man nok også. Ligesom man styrer kørelys. Men hvad så ved start hvis bilen har stået længe og karburatoren er tom?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

ja godt spørgsmål :-) havde også bare læst det engang, har ikke selv afprøvet det, men slukker ladelampen ikke når man tørner motoren med stateren

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej lampen slukker når spændingsforskellen forsvinder på ladelampen. Altså når generatoren laver ligeså mange volt som lampen får fra tændingskontakten (12volt)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Gør den ikke også det når generatoren køre rundt så laver den vel 12 v

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ikke på starteromdr.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) trump Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nej, min pumpe kører så længe der er tænding på.

-------------------------------------------
alt er til salg altid.22912274.

trump1@webspeed.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad gør relæet så.?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) erik1303 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det relæ fra Fiat Punto er meget simpelt, det er en kugle der ligger i et sæde, og hvis bilen får et hårdt skub enten forfra eller bagfra eller vælter ryger kuglen ud af sædet og afbryder strømmen.
Skal relæet resettes trykker man oven på gummibolden og den er klar igen (kuglen bliver sat på plads).
Har været oppe herinde før, den bliver også kaldt "væltepeter".
Den er utrolig simpel, der går kun en ledning gennem den, så + fra tændspolen gennem væltepeter og videre til benzinpumpen, så er den fikset.

-------------------------------------------
1303 cabriolet 1976 - mobil 25142653 mail: erik-lene@webspeed.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Takker, mange gange

Synes CSP lige strammer den rigeligt der :-(

Ulrik: Du må meget gerne se om du kan skaffe lidt relæ på jobbet. Jeg kan evt kigge forbi en dag.
Og Erik1303; tror jeg vil bruge sådan en væltepeter, som hoved relæ..så alt stopper ved sammenstød. Og så noget ala Ulriks løsning bagefter hovedrelæet.

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

Skal til at montere ny motor, så nu vil jeg have styr på sikkerheden...

så der skal Cut off relæ på, men for at kunne starte efter at bilen har været løbet tør eller stået længe tænker jeg på at bruge klemme 50 til at tække relæ så pumpen køre unde start, men stadig slukker hvis den går ud.

cut-off.jpg

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook
(permalink) kew Member
Skrev for 9 years siden | | | |

efter at have kikket på CSP løsning, kunne den måske være lidt smartere

og det relæ de bruger er et standart VW relæ fra bl.a. Golf

med nummer 321 906 059C så det brudes kunne købes hos en hugger
eller her
http://www.krogslund.dk/reservedele/volkswagen/golf/golf-1-1.6-gti-0574-0284/eldele/benzinpumperelae/c-23/c-370631/p-276308

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply

You must log in to post.