Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Bobbel med 6V

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

VW-priser er underlige. Folk vil godt give 75-100.000 for et sænket, afsyret vrag, fra før 66. Men de vil ikke give 50.000 for en nullerfin 74` er som man kunne nøjes med at vaske og pudse og køre i.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Gammelby Member

Jeg skal bare have en man ikke skal gå og reparere hele tiden. Så tror bare jeg kikker videre. Skal osse se en anden imorgen.

(permalink) Anne-Mette Member

Du skal ud og se nogle biler i virkeligheden, ikke bare sidde bag skærmen og sorter dem fra. Du bliver nød til at komme ud og prøvekøre. Fordi et rat ikke er årgangs korrekt eller en liste er skæv, det kan der jo hurtig laves om på. Du bliver nød til at finde ud at, hvor meget du er villig til at betale for en bil. Da jeg skulle købe min anden type 1 var jeg nok ude at se 30 biler inden jeg besluttede mig. Du bliver ikke klogere af bare at sortere ud fra billeder.

Kan se på dine tidligere indslag at du også har kigget på 1302/1303, du må da vide hvilken model du er på udkig efter?

Desuden må du forvente at det er biler som er 40-50 år gamle, og hvis de mangler lidt maling på bagklappen er da det mindste problem, så længe bunden ikke er ved at falde ud. Du finder aldrig en bil ved at sidde her og blive ved med at stille spørgsmål.

MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960

Har været ude at prøve 3 indtil videre. Men gider da ikke have en bil som er skæv. Men har en aftale med ham idag i eftermiddag hvis det er. Men den ligger i den dyre ende synes jeg. Men er pga foldetaget jeg synes den er spændende.

Hvis en dør hænger i hængslet eller klappen er skæv kan det jo fixes. Og prisen er vel til forhandling som alt andet. og du giver mere for foldetags biler, fordi der er det federe. Har selv haft en 60ér med foldetag og det er super om sommeren. Som sagt er jeg frisk på at tage med ud og lure, du kan give et kald hvis du lyster.

MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) Gert Member

Den VW du henviser til, er ikke en årgang 61. Måske bunden (stelnummer) er fra 61, men der er flere ting, der indikerer at karossen er nyere, feks er der ikke benzinmåler i en 61`er.Der mangler også emblemet ved kromliste få frontklappen og hvis jeg ser rigtigt, er nummerpladelyset på bagklappen også af nyere dato. Vær også opmærksom på, om foldetaget er originalt eller svejst i efterfølgende.

Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback
(permalink) jensl Member

Hej
Hvis den ellers er fin, dvs. ingen rust, syndes jeg under 50.000 lyder meget rimligt for en 61 foldetag?
syndes ikke man kan se nogle bobler i tagrenden, kanter osv. på bllederne, hvilket tyder meget godt. (dette betyder ikke, der er bund i den!)
Om der er lidt mekanik der driller koster ikke altverden, og der er ALTID noget på en 50 år gammel bil.
Du skal ikke være bange for 6v, hvis det er i orden fungere det fint, og 6v dele er ofte billige fordi der ikke er så mange der bruger dem mere.

Kom igang, ud at se den bil, om ikke andet bliver du nok lidt klogere på hvilken årgang du skal kigge efter.

Jens (som køre 6v :-) )

Type 1, 1964
VW klub nord
(permalink) Rasser Member

Foruden alt det de andre har nævnt...
så ligner det bestemt en bil jeg ville kigge meget grundigt igennem. Der er flere ting der virker lidt "tilfældige", så sørg for at få den checket grundigt igennem i alle detaljer.

Held og lykke med det.

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Benzin måler kan jo være monteret efterfølgende og er vel ekstra udstyr ??? Det gør da hverken bilen mere eller mindre være. Er det ikke årgangskorrekt kan det jo sagtens fjernes.

Org foldetag eller ej, så kan de jo findes ud af på reg attesten.

Der er mange ting som skifter i 60/61 så man må se ud fra reg attesten hvornår den er fra. Er det en svensker er der også andre ting som spiller ind som hvis den var dansk fra start af.

Der er ikke et ordenligt billede bagfra så svært at se ud fra billedet om det er korrekt nummerpladelys.

Og ja side blik er eftermonteret ikke org fra fabrik

Jeg siger ikke man skal fravælge en bil pga. forkert rat mv. Man skal bare ikke betale toppris for et vrag.

(permalink) jensl Member

Om det er de korrekte blinklys osv. osv. er jo kun os "nørder" der ser, alle andre savler stadig af misundelse når han kommer en sommerdag med åben top.
det er jo lidt op til en selv hvad man er til.

Type 1, 1964
VW klub nord

ifølge stelnummer ( 39141969) er bilen fra april 1961 og den er sidst synet 7/8/2008.

Præcis Jensl, kører man med blå kasket er det jo et no go :)

Ja går jo ikke op i om det er det rigtige blinklys og rat der sidder i den. Men den skal jo se rimelig fin ud og kører/starte når man skal bruge den om sommeren. Men regner osse med at jeg kører forbi i eftermiddag og ser den.

(permalink) Gert Member

Anne-Mette, jeg skiver INTET om at bilen er mindre værd, men gør bare opmærksom på nogle ting, der indikere, at bilen ikke er fra 61.

Der er mange ting der skifter på de forskellige VW årgange og ikke kun i 60/61.

Det er jo rart, hvis man kunne få prisen lidt ned, netop fordi man kunne påpege nogle "mangler" ved bilen, ikke? ;-)

Type 14 Karmann Ghia, Type 3 1600 Fastback

Han har vist ikke styr på hvornår den er synet så. For på gul og gratis står der den 27/8-2012 og til mig har han sagt august 2010. Så virker lidt underligt.

Jeg har lige kigget på guloggratis. Der er da flere biler der ser bedre ud end den. Også en 61 dog uden afgift. Der er også en fra 1985, det er 24 års "fordel" Hvis den er uden kantrust, ville den blive mit valg hvis jeg også skulle have ungerne med ud at køre. Tænker her også på sikkerhedsseler f.eks.

Gert, jeg har selv haft en 60er og jeg sammenholder bare den og så bilen her i eksemplet. Ved godt at modeller skifter i nogle årgange :)

På thesamba.com er bilen fra april 1961

og du kan jo altid slå nummerpladen op og se sidste syn.

Det koster gratis at se på bil, så kan man jo lige så godt se den så man har noget at sammenholde med :)

http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=dt60303

En 61 der er synet for fem år siden. Fra min erfaring fra synsbranchen: rigtigt hjerteligt tillykke med den :-)

(permalink) Bornholmer Member

tjah - den har fejl. men måske fejl der kan rettes nemt (kræver en grundig undersøgelse) - og det koster, trækker man den kostpris fra salgsprisen, kan man
måske nok få en fin bil ud af den, det kræver at man ser den på andet end billeder at vuderer, så det kan jeg ikke udtale mig om her.

mht til foldetag - tjah måske den ikke er orginal foldetagsbil, men så længe det er pænt lavet, og det er et orginalt foldetag der er sat i - er det fint.
man kører jo ikke rundt og viser til alle hvad der står på ens registreringsattest.
så nej på en bil med alufælge mm - vil et foldetag aldrig trække ned, så længe det er det rigtige tag der er sat i, og det er lavet pænt vil det gøre nydelsen af frisk luft større.

Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) KBAUTO Member

Hej Gammelby

Lige et par råd, oven i alle de andre, til dit bilkøb.
For at gøre det nemmere for dig selv skal du beslutte dig for hvilken årgang ca. og hvilket prisleje du leder efter. Så skal du tage imod tilbudene om hjælp til købet, en som kender boblen og gerne en som kan se på pladearbejde. jeg har igennem årene set mange førstegangskøb der endte i en stor ærgelse, ikke mindst økonomisk, fordi køber ikke havde den fornødne indsigt, og stolede på sælger.
Jeg hjælper dig gerne hvis du kikker på noget på fyn, og er da også i Horsens ret tit.
Med hensyn til den foldetagsbil du kikker på, er det jo helt op til dig, hvor meget du går op i om den har de rigtige lygter, rat o.s.v. men som udgangspunkt, når man ikke kan finde ud af at montere en radioforplade og en kofanger rigtig, bør alarmklokker ringe, samtidig med en skæv dør, en mærkelig højde på fronten og en forklap, der hvis den er lukket, gaber alt for meget, kunne give mistanke om en tidligere frontskade, eller at den er svejst skævt sammen. Det kan være ret så dyrt at rette op på. Tag en solid rådgiver med dig. Bilen er efter færdselstyrelsens oplysninger sidst synet 07.02.2008
Jeg kender ikke dit prisleje, men har pt. en 1954 model med fast tag til salg, den står på midtfyn, men kommer til Horsens sidst i denne måned, den sælges med 1 års 100% garanti.
Du må meget gerne ringe til mig hvis du mangler råd og vejledning, men hvis du står i en købssittuation kan jeg ikke gøre det i tlf.
God held med det, og læn dig op af de gode mennesker der gerne vil hjælpe.

Vh. Kaj

Hej Kaj. Har ikke nogen bestemt model jeg går efter. Ville bare gerne have en rimelig fin bil til omkring de 40000. Har du ikke nogen billeder af din du kan sende og hvad koster den? Min mail er gammelby82@gmail.com ville da gerne ringe til dig og forhører mig. Har du et telefonen nummer, for skal se en imorgen osse. Så kunne jeg sende et link til dig med den hvis du gad se den. Venlig hilsen Søren.

(permalink) KBAUTO Member

Hej Søren

Tlf 26703277
Mail kaifolkevogn@live.dk

Vh. Kaj

Reply

You must log in to post.