Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

53´er ovaler projekt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Kristian T Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Kabriolett>> Min fejl, havde ikke set det var sidste nr i måneden, troede det var første nummer.

Jamen fair nok der er forskel på kanalerne, men $300 + fragt + told + moms... Så ender de også med og blive ret pebrede. Havde det da bare været ~1500kr og de så var inden for EU så havde det da været til og have med og gøre...

Mvh Kristian T

-------------------------------------------
Kristian(detkandunokgætte)daymail.dk
(permalink) Kaj Member

Prøv at se om ikke kanalerne kan reddes når du får løftet karossen af, de er sikkert dårlige foran mod frontpanelet ved pedalerne og inderskærmen, bagved mod det trekantede vangestykke og i bunden af kanalerne. Bunden af kanalerne og trekantvangen bagved kan købes hod wolfparts, meget pebret ja men i en rigtig fin kvalitet.

Hvis du kan redde bundfileterne skal du helt klart gøre det, de nye har nogle andre indpresninger, forkerte skinner til dine sæder og er i en tynd kvalitet i forhold til de gode tykke der sidder på den fra fabrikken, så heller lave et par gode repstykker til de originale fileter.

ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
(permalink) OvalerLars Member

Jeg valgte at reparere mine gamle varmekanaler. De var mest rådne i bunden, så der kom nye på fra wolfparts. Top kvalitet - passer lige på uden yderligere dikkedarer. Resten reparerede jeg med karosseriplade der blev klippet og bukket i facon. Jeg købte faktisk en reprokanal, endda en der angiveligt skulle passe. Problemet er bare at VW flyttede en del rundt på varmluftsgællerne i de år, så de sad helt i skoven i forhold til min '57er.

Ovaler1957@gmail.com

Nå ja... glemte helt at sige at der er STOR forskel på om (repro-)kanalerne er tomme eller ej! Nu er jeg ikke sikker på om det gælder for alle ovalere, men på min '57er ledes varmen gennem en mindre kanal der er punktsvejst fast inde i den ydre kanal. Føromtalte "korrekte" reprokanal var kun det ydre profil - og altså helt tom.

dsc01921.jpg

Ovaler1957@gmail.com

Har skrevet med Steve fra hookyspanelshop.com, der desværre ikke har varmekanaler. Han siger kanalerne fra klassicfab.com er dem til en ´55er.
Hvad er forskellen på kanalerne ? Noget med luftgæller osv, men hvordan ser jeg forskel på dem? Er nemlig heller ikke helt sikker på det er de originale der sidder i...

Dr.Scheinwerfer>> Hvor og hvilket fabrikat kanal var det du havde købt?

Mvh Kristian T

(permalink) Rasser Member

Du skal have luftudtaget helt fremme ved tæerne. Et lille ovalt hul med et net over.
Som jeg husker salgsannoncen dengang den var til salg, der så det ud til at være korrekt.

Men det er meget meget nemmere hvis du lige får skudt nogle flere billeder af din bil.

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Mener at det var reprokanaler fra Veng eller ISP (eller hvad de nu hedder) - i hvert fald en af de store leverandører som alle de danske butikker sælger. Ikke pengene værd, selv hvis de var gratis. For tynde i godset, dårlige presninger med krøller, luftudtaget placeret forkert og med forkert facon.

Jeg ville anbefale enten at gøre:
1) Red dine eksisterende kanaler med nye bunde fra Hooky, og reparer resten med karosseriplade.

eller

2) Spar op og køb nogle Funky Green Panels.

Ovaler1957@gmail.com
(permalink) Tømrer.DK Member

Du kan købe de fleste af dine dele til din 53er her http://www.paruzzi.com det er rimelige priser og levring på kun 3 dage.. Jeg har købt varmekanaler der til min tidlig oval de passede sku fint og de har dem helt ned til årgang 48 mener jeg.. Det ligger i Holland så der er ikke noget med told og mons også tager de kun 10eur i fragt lige meget hvor meget du køber

Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Henning Frohm Member

Sikke en fin bil. Med stelnummeret kan du få det at vide. Held og lykke med det:)

Dr.Scheinwerfer>> De "Funky Green Panels" er uden tvivl også rigtig fine, men nu må vi se. Tager først beslutningen om det når den engang er blevet løftet.
Jeg kan læse en del på Samba er ret "vilde" med "Dansk heater channels" som de kalder dem, umiddelbart er det dem fra JP Group / Hovwdiaudi.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=503306

Tømrer.DK>> Vil da lige kigge lidt ved Paruzzi, dem du købte passede de med ventilations riste osv også eller hvordan? Men bestemt et interessant sted.

Henning Frohm>> Tak, planen er også jeg skal have bestilt et certifikat ved VW museet på den, men der står jo desværre ikke meget info om den.

Mvh Kristian T

Der er også mange på The Samba der mener at "Dansk Heaster Channel" er det arveste lort på planeten :-)

Ovaler1957@gmail.com

Rasser>> Må ud og have kigget lidt bedre på varmekanalerne... Ja ja skal nok få taget de billeder :)

Mvh Kristian T

Dr.Scheinwerfer>> Ja dem fra Klokkerholm er de ikke vilde med, men synes bare ikke jeg har fundet noget dårligt om dem fra JP Group endnu...

Mvh Kristian T

(permalink) jimmy Member

De ting jeg har fået fra J.P.Group har krævet meget tilpassning.
Edit ja varme kasser bund , skærm fæsten , inderskærme , frontspids osv

Jimmy>> Altså varmekanaler eller hvilke dele er der tale om?

Mvh Kristian T

(permalink) Tømrer.DK Member

Kristian der er billeder af hver eneste ting på paruzzi's hjemmeside så kan man se om det er lige dem du mangler :-) helt klart en side jeg har sparet mange penge på ved at købe hos dem..

Michael Tomrer@live.dk
(permalink) Stodderkongen Member

Wolfparts, Autocraft og funky green.. alt andet er synd hvis du skal mure metal i din gamle bil. Det er meget mere gods og lækker tilpasning, lad være at spare på metal - du laver det jo kun en gang. Et godt råd... :)

Lowering a bus is like a getting a boob job for a chick, always wishing you had gone bigger..
(permalink) Søren Member

Enig

58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com

Tømrer.DK>> Desværre er der kun "tegning" af dem jeg kigger på så kan ikke rigtig se noget...
Det kan også være det ender med de dyre, nu må vi se :)
Har fået en pris fra vwsplitparts.com i Holland på 325Euro per stk. for de funky grønne varmekanaler fra Klassicfab.

Kiggede lige hurtigt på dem der sidder på bilen i dag, i den ene side er det så rustens så jeg ikke kan se om der er rundt eller ovalt hul foran, men i den anden side er der rundt hul og ingen ventilation så det ser ikke ud til det er de originale desværre, men det var jeg næsten klar over...

Mvh Kristian T

(permalink) Rasser Member

Nu er jeg helt i tvivl om det er rigtigt det jeg skrev med at det skulle være ovalt hul....
Det er det på tidlige ovalere. Men om der også er på din der er så tidlig, det er jeg i tvivl om.

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Jeg er ret sikker på at de var runde i de føtste ovalere. Prøv at researche lidt på thesamba.

Ovaler1957@gmail.com

Synes jeg har kigget en del på thesambe, dem jeg har fundet har været med ovalt hul, men der er jo bare ikke rigtig nogen der er lige så tidlig som min.
Men er de sidste zwitter ikke også med ovalt hul da?

Mvh Kristian T

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=508089&highlight=round+heater

Ovaler1957@gmail.com

Spændende læsning, så umiddelbart et rundt hul... Når der er hul er der del ikke ventilations riller også? Altså som her:
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/900605.jpg

Mvh Kristian T

Nej, jeg mener at der er punktsvejst noget "kvadratisk hønsenet" på indersiden af åbningen, men er ikke 100%sikker.

Ovaler1957@gmail.com

Reply »

You must log in to post.