Ovaler1957@gmail.com
Er nettet ikke kun i de ovale huller, synes ikke jeg har set det i de runde huller.
Mvh Kristian T
Super, rund og ingen net. Det er noteret :)
Mvh Kristian T
Supernørderi på tidlig oval!
Fedt! Jeg lærte tilmed noget nyt i dag ;-)
Vw skulle nok lige ha brugt de sidste split stumper som de havde liggende på lageret, dengang i 1953 :-)
Vedhæftet er et billede af det på min 55' tidlig oval:
Ja det er sku fedt når man kan få opklaret sådan nogle detaljer. Flere spørgsmål om detaljer kommer...
Ja det virker som om det eneste der er ændret på de første oval´er er ruden og intet andet.
Speederen er da også anderledes i din Rasser, min er bare med sådan et hjul?
Mvh Kristian T
Nej det er nok at strække den.
Det er bare en oval med lidt split detaljer i. Eller er det som tidligere nævnt en zwitter der har fået sprossen fjernet? (ud med bagruden og find svaret).
Men hvad splitdetaljer er der i grunden på den:
Varmekanaler?
Bagklapshåndtag?
Flere ting?
Min er også med rullepedal. Det er bare noget ekstraudstyr jeg har monteret, da jeg synes det er rarere at køre med.
De ting du nævner +
Hjelm med 3 bolte i hver side.
Start knap.
Askebæger uden krom kant og streger i stedet for prikker på greb.
Den skulle også være født med hjertebaglygter.
Lige hvad jeg kan komme i tanke om, hvad er der mere på twitteren?
Bagruden kommer ud på et tidspunkt, men tror den er for "ny" til den kan være født som twitter.
Ser egentlig også lidt mere komfortabelt ud med den speeder :) Må på ønskesedlen.
Mvh Kristian T
Hvis man orker det, kan man sætte sig ned og læse hvad der er ændret hvornår: http://oacdp.org//progref4061.html
Lige til en omgang godnatlæsning :-)
Lyder mere og mere som en zwitter ;-)
Sorry var lige ved og rette lidt i mit indlæg fra ligefør...
Har godt set: http://oacdp.org//progref4061.html der står meget spændende og hvis det passer med at 1-0454 951 er den første oval, er min blandt de første 600 der er lavet hehe...
Mvh Kristian T
Du kan altid lure efter flere Zwitter detaljer..
Som
Alu forklaps håndtag, alu startknap, alu pyntelister, askebæger uden håndtag, speedo med hver sin blinker pil.
Men hvis den er blandt de først 600 ovaler, så er det ikke umuligt at der blev brugt rest dele fra zwitter.
Kan se link til nogen af dele her :
Speedo
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1474523
Startknap
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1049047
Forklaps håndtag
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1184288
Nu er vi oppe på 3 sider lad os nu se lidt arbejde på dyret så den snart ka komme ud og trille
Men te lykke med den den.....
Var vist godt du nåede at købe den inden mig skulle ud og kigge på den dagen efter dig og jeg er ikke god til at holde mine biler standart så havde jo nok kommet til at ødelægge den uden at tænke over at den var sjælden havde nok fået noget sænkning og 12v med en ikke standart motor .....
Så igen heldigvis blev det ikke mig he he
fede billeder ;-)
Ligger desværre syg så har ikke lige været i garagen i nogle dage, men som sagt så forvent ikke det kommer til og gå stærkt, det er et rent hygge projekt :)
Den har ikke zwitter speedometer, det var en af de få ting jeg allerede tjekkede første gang jeg så den :)
Startknap har den.
Pyntelister tror jeg faktisk er i alu.
Forklaps håndtag har jeg ikke tjekket.
Det er håndtag på askebæger, men uden kromramme. Men havde de sidste zwittere ikke også håndtag på?
Mvh Kristian T
Nå ret skal være ret og jeg må hellere opdatere lidt herinde...
Det bliver en tynd omgang for jeg er aldrig kommet igang med den og da jeg har givet mig til og læse videre går der nok 3-4 år inden jeg egentlig vil komme igang :(
Så lige nu vakler jeg meget om den "bare" skal sælges eller have lov at stå til jeg har tid til den... Umiddelbart hælder jeg lidt mod et salg og så købe en ny når der er tid til det igen.
Mvh Kristian T
Du skal bare huske at de ikke bliver billiger, hvis du ikke mangler penge, så ville jeg beholde den.
Det er de gamle der stiger voldsomt i pris.
Send mig gerne en pris.
Behold den Kristian, og lad den vente til du har tid. Der kommer til at ske det samme (er allerede i gang) som med stenalderbusserne, når du engang har tid, er de økonomisk uopnåelige - eller sagt på en mindre diplomatisk måde: I en prisklasse udenfor enhver form for sund fornuft!
Bare et godt råd.
Da jeg læste til maskinmester solgte jeg min 1967 pickup da jeg mente den kommer jeg aldrig i gang med og jeg tænkte jeg kunne bruge pengene.
Det fortryder jeg i dag. Behold din fine bil.
hej Kristian intra tlf 9161-9161
Hej
Behold den du finder ikke sådan en igen der er meget langt imellem
Og du kommer til at betale kassen
Hej Kristian , SMS mig på 409-314-48
Tak for alle svarerne. Som sagt har jeg heller ikke helt besluttet mig for om jeg vil sælge eller ej endnu, også derfor har jeg heller ikke kontaktet nogle herinde fra endnu.
Ender jeg med og sælge er jeg naturligvis interesseret i og få en god pris for den, men synes den er svær og prissætte, jeg ved hvad jeg selv måtte bløde for den i sin tid og kan godt regne ud den bestemt ikke er blevet billigere. Rent økonomisk vil det så være en fordel og forsøge og afsætte den til Tyskland eller er den stadig for ny til det? Så selvfølgelig gerne den blev i Danmark, men prisen på grisen har jo også noget at sige :)
You must log in to post.