Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr, gear ophæng

Tags:
No tags yet.

(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det muligt og skifte det forreste gear ophæng på en 60er bobbel, mens motor og gearkasse sidder i bilen ???
Jeg tænker på om man kan løsne de to store bolte der holder gearkassen på plads, og så trække motor og gear tilbage , med dunkraft under selfølgelig ???

Og det er denne jeg mener !!!

4130593.jpg

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er det ikke svejset på.?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Torkild fra Osted Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja, det er muligt.
Jeg plejer at afmontere den bagerste motordækplade over udstødningen,
løsne koblingskablet og speederkablet og gearstangsforbindelsen under
bagsædet og skrue de to store bolte i rammegaflerne næsten helt ud.
Så kan motor/gearkasse uden besvær skubbes bagud med et dækjern så
ophænget kan skiftes.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Granatrød. VW UP 2014 Sort. Type 1 1985 Samtrot.
bpkk@post.tele.dk 20 12 58 04
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

en 60er er egentlig lidt nemmerer end alle andre, pga af det specielle ophæng.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

OK takker for svar.

Thomas.

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) tbkcowboy Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er det blevet skiftet, men det er ikke bare lige...., på en lift og man skal have de to bolte der holder gearkasse beslaget helt af, donkraft under motor, og så skal en mand rykke motor/gear tilbage med koben mens den anden skifter ophæng.
Før det, er gear kobling i tunnel afmonteret samt spederkabel , og koblingskabel har jeg ikke rørt ved.
Det har hjulpet en del på ruskeriet, men de to bagerste ophæng bliver også skiftet når jeg får skiftet motor.

Thomas.

-------------------------------------------
1959
tbkcowboy@hotmail.com
40354681 LEMVIG
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis den rusker, er der noget andet galt. For kort flexrør, kobling monteret skævt på svinghjul, sker på 12-1300, rustent og dermed stift flexrør

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.