Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er dette den perfekte boxer olie?

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

V67SL Vantage Castrol 1o/40

Er der nogen der har affaring med den olie.. Den lyder som om, det er den perfekte olie, til en luftkølet.. Læg mærke til at den er 1o/40. Og ikke 2o/50 som tit er omtalt, som værende for tyk.

Den fås også i 2o/50

Jeg spørger fordi det interesserer mig.. Jeg kører nu med Brad penn, eller shell rimula med zink additiv, og det fungerer fint..

http://www.castrolshop.dk/shop/vantage-v67sl-10w-977p.html

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Niels_Kristiansen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/171148/page/2

-------------------------------------------
niels.kristiansen@gmail.com 2893-1000
http://www.facebook.com/niels.kristiansen1
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det kan jeg godt se, at den har Været diskuteret før. Er der nogen, der vil dele deres erfaringer, er det stadig i go olie? Temp? Var det hjemme bryg, eller var det Castrol? Mm

Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har kørt med den på min 1200 34 hk motor.
Jeg ved godt at det er en noget anden motor end din tykladet 1600, men jeg er/var ganske godt tilfreds.

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) warp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Har kørt på det i 2 år uden problemer på min 2.5 L Type 4, men har ikke haft motoren åbnet for at se hvordan den ser ud. Umiddelbart fin olie, men kun baseret på 2 års erfaring så det er ikke noget specielt videnskabeligt grundlag. Hvad angår temperatur har jeg ikke noget at sammenligne med da motoren ikke har kørt på anden siden jeg byggede den. Dog har jeg ikke oplevet temperaturer, der er højere end forventet.

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvor køber i olien?
Og er det til den pris der er på nettet . 1oo kr pr liter?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg købte min olie her:

Damsholtevej 11
2970 Hørsholm
Tlf: Tlf. 48 28 18 87

Jeg ringede til dem og de hjalp med deres hjemmeside.
Jeg mener ikke 10-40 olien er på deres hjemmesiden, men derfor kan du godt bestille den. De sendte det med posten. Fin service. Prisen er vist rigtigt nok..

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Meget godt skrevet.

http://www.v8jern.dk/articles.php?pg=86&lng=da

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.v8jern.dk/articles.php?lng=da&pg=46

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Anne-Mette Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://www.mgcenter.dk/pi/Millers_Oils_Classic_20w50_25_L_3048_.aspx

Vi kører på denne, med tilsat aditiv

-------------------------------------------
MIB AALBORG- KARMANN GHIA 14 1966 - VW 1300 DE LUXE/SKYDETAG 1969 OG VESPA 150 GL 1960
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at bruge 2o/50. Der er skrevet rigtig meget omkring denne viskositet.. Med en så tyk olie, åbner olietryks ventilerne senere op, og derved kører man med unødvendig varm olie, da olien ikke bliver lukket op i oliekøleren. + en 2o olie i kold tilstand, er lang tid om at nå ud og smøre, da den er tyk som sirup..

2o/50 er til baneracer, der bliver pint, og aldrig laver koldstart, for at hente brød ved bageren.

Ret mig hvis jeg har misforstået dette.

Men jeg er 1oo overbevist om, at enten bruger man zink additiv tilsæt, eller bruger en olie, der har et højt indhold af zink.
Jeg kunne aldrig finde på at spare 1oo eller 2oo kr på et olieskift, og så hælde noget af det moderne udmagret olie på.
Prøv at læs de 2 ovenstående link, de er godt og forståeligt skrevet.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg har prøvet at tage en 2o /50 Brad penn olie, den stod på kold lager, ved Ca 1+grad.. Der skal næsten trykkes ud af dunken, for at få det ud.. MEGA tykt. Det kan umuligt Være godt for motoren, det kan umuligt når ud i hjørnerne ved koldstart.

På en varm sommerdag, er det sikkert fint.

Og jeg overdriver ikke, det er sirup tykt.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.