Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Luftfilterspørgsmål

Tags:

(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg fik mirakuløst fået luftfilteret til at passe på min nye motor. Har tidligere kørt med dobbeltkarb, men har nu en enkelt og så dette luftfilter. Der er som man kan se på billederne, visse steder for filteret ikke er forbundet. Spørgsmål er om jeg kan køre med det setup der er nu eller hvordan? Ude til højre er der to åbne huller. På et billede jeg så den anden dag, stod der at det ene skulle bruges til varme. Hvad sker der hvis jeg ikke forbinder noget der? Billede 1 er mit setup, billede 2 er et fra nettet. Jeg har fået sat feeder hos fra oliepåfyldningen op til filteret, siden billedet blev taget.

foto.jpg
73_air_cleaner.jpg

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg ved ikke det helt store men jeg vil tro at du måske vil få problemer i knoldet/fugtigt vejr med at den fryser. Det er jo forvarmeluften den ikke får. Jeg har set kaburatore hvor der lå is uden på og den varme luft fra motoren er med til at forhindre dette.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har fungerende varmkasser, men pt går det der paprør (som ikke er monteret på billedet) fra varmekasseudgang og så op på et rør ved blæsehuset. Skal det sættes på luftfilter i stedet?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nogen ide om hvad den der vakuumline som de kalder den gør? Den er blændet på min karburator

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej der skal være en studs op gennem det bageste blik i højre side og så en papslange op til luftfilteret. Så den suger varm køleluft op i luftfilteret.
Så i højre side er der to papslanger.
Den tynde sorte slange leverer vakuum fra en studs UNDER karb. Og op til luftfilteret. Der sidder en ventil inde i luftfilteret der så sender vakuum via den røde slange over til et spjæld i højre side af luftfilteret der bestemmer hvor meget varm luft den får.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak Frank. Fin hund i øvrigt. Lige for at være helt sikker, det er første gang jeg roder med sådan noget, når du siger to papslanger i højre side, hvor skal de gå hen. Jeg er med på at en går fra bunden op til blæsehuset. Den anden skal så på luftfilter, men hvor skal den "starte"? Måske et helt idiotisk spørgsmål, men er der ikke kun en udgang nede i bunden? (Det kunne være jeg skulle få styr på begreberne :)).

HVad sker der hvis man kører uden varm luft til luftfilter og lader det stå åbent. Peter var inde på frost, men hvis jeg kun kører sommer, kan jeg så lade være med at forbinde? Hvis jeg kan køre uden at forbinde varm luft til luftfilter, kan man så samtidig undlade vakuum. Så vidt jeg forstår på Franks indlæg er disse to ting forbundet.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nå nu blev jeg lidt klogere. Det hul der burde være til to slanger nede i blikket er blændet af, så der kan slet ikke være to slanger i højre side.

Løsningen er nok et andet luftfilter i så fald. Farmer havde et forslag, men har lidt svært ved at visualisere det. Her: http://vwnettet.dk/topic/189008

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lad være med det. Alt andet end det originale filter kører dårligt på en enkeltkarburator.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ok, så mangler jeg bare lige svar på en enkelt ting. Er det forsvarligt at køre uden varme til filteret og uden vakuum? Har det nogen indvirkning på hvordan motoren kører hvis ikke man kører når det er minusgrader?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja det er forsvarligt.
Men det er meget muligt at få problemer med karburatoris, også om sommeren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) runesten Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tak for svar. Jeg holder fast i mit originale så.

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.

Reply

You must log in to post.