Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvorfor sveder min motor rundt ved remhjulet.

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Min 1600 motor sveder en del rundt ved remhjulet, hver gang jeg har kørt på motorvejen, eller presser motoren med ladetryk, ja så spytter den olie ud.
Jeg har krumtapsudluftning ved den standard oliepåfyldning, og oven på blokken, der hvor benzinpumpen plejer at sidde. 2x12mm huller.
Jeg kører på 10/40brad penn olie, og jeg har en extra lille oliesump med ca 1,5 liter.

Jeg er klar over at der ikke er en pakdåse, men kun de riller i remhjulet, der skal rulle olien tilbage.. Jeg kører med kompressor, og det er nok med til at lave extra tryk ned i motoren.

Jeg kunne måske lave en udluftning i begge ventildæksler, og måske sænke oliestanden lidt.. Jeg skal lige have grøn lys fra farmer om der er ok at sænke olien lidt, nu hvor jeg har extra sump..

Motoren kører perfekt.. Der er0,10 til 0,12 mm endeslør
Hvis i har nogle ideer til at få lortet tæt.. Så sig frem.

Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis du har en af disse fansy aluremskiver på kan det godt være derfor. De er ikke altid så gode. Hvis du har sådan en bandit på så prøv at sætte en orginal på.

Hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er en orginal remskive jeg har på nu.. Ikke en skæv taiwan tallerken.

Remskiven løber også pænt og lige.

Men tak for ideen.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Michas garage Member
Skrev for 11 years siden | | | |

mener du bør køre 15/40 olie.. er det først efter du er gået over til 10/40 olie ???

-------------------------------------------
Vw type 1 hotrod og 1966 karmann ghia cab
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Overtryk i krumtaphuset!
Men siden du har 2xudluftningsstudser på allerede, så tyder det da på at der er noget der ikke er som det skal være :-(

Hvad ender de to udluftninger i? - det er vel ikke bare et filterelement der er stoppet til, så den ikke kan ånde?

Når der bliver for meget tryk inde i krumtaphuset, så er det første sted olien finder en vej ud, omkring remhjulet!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Njaah jeg kørte med rimula 15/4o inden brad penn 10/40... Men da de begge har 40 i varm viskositet, er de lige tykke, ved varm., men 10/40 er lidt tyndere kold.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De ånder ned i en helt ny catchtank, og den virker vist fint nok.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad gør den tank? jeg mener, hvad udluftning er der derfra?

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Mange amerikanere bruger jo at lave dem om til pakdåse der.. De kalder det "Sand Seal"
Det er ihvertfald meget brugt på sandlopper og dune buggies..

Men det hjælper jo ikke dig lige nu.. Andre bruger en envejsventil i udluftningen, så det kun er de udadgående pulser der bliver lukket ud.. det gør udluftningen mere effektiv.
Det er populært på tunede motorcykler at bruge en såkaldt "Check valve" til en bremseforstærker.. de kommer i forskellige størrelser alt efter fabrikat. det har vist sig at kunne få en ellers meget svedende motor knastør..

Hvis du gider kan du læse lidt om det her: http://www.xs650.com/forum/showthread.php?t=22865

-------------------------------------------
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Da jeg købte min ovaler, der svedte den også helt vildt, og spyttede olie rundt i hele motorrummet. Jeg troede den var klar til en renovering!
Men så opdagede jeg at den 12mm udluftningsslange der gik fra oliepåfyldning til luftfilter (eneste udluftning), havde fået et knæk så den var lukket.
Jeg endte med at lave en ekstra slange til det andet luftfilter, således at den havde 2stk 12mm slanger fra oliepåfyldning til hvert luftfilter..... så var den tør igen, og jeg slap med skrækken :-)

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den ny catch tank ligner en stor coladåse, der er 2x12mm indgang i toppem, og så har jeg lavet en afgangs studs i siden i 30mm, der sidder så en slange på den, der går ned under bilen, og vender skrå bagud,, jeg vil ikke have oliedampe i min indsugning.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tjækker lige de2 slanger jeg har nu, at de er i orden, samt den ny catchtank.

Jeg prøver at sætte en studs i hver ventildæksel.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Dillen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

"Njaah jeg kørte med rimula 15/4o inden brad penn 10/40... Men da de begge har 40 i varm viskositet, er de lige tykke, ved varm., men 10/40 er lidt tyndere kold."

Jeg er altså ikke olie-haj men er det ikke sådan, at det første tal
angiver viskositeten i kold tilstand (10 er tyndere end 15)
og det andet tal angiver hvor godt olien holder denne viskositet i varmere tilstand ?
Andet tal er med andre ord ikke en direkte angivelse af varm-viskositeten men
blot en angivelse af hvor højt op i temperatur olien holder viskositeten angivet
med det første tal ?

Martin

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er den her Rune snakker om:
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1900
http://www.cbperformance.com/ProductDetails.asp?ProductCode=1917

Har selv tidligere brugt den. Fin lille pakdåse der er presset i en alukrave som akkurat passer ind i blokken (bankes let på plads - husk lidt fyldende pakning). Du kan så købe et remhjul der passer dertil, eller evt. dreje et eksisterende ned til ca. 46mm diameter. Vær lige opmærksom på at der findes sandseal remhjul der udelukkende er lavet i alu, og det fungerer ikke i længden. Der bliver slidt spor i aluet fra pakdåsen. Så husk at få et alu med stålforing på, eller et i stål.

Lyder helt fint med det åndehalløj du har på nu - der er jo ikke noget filter der kan blive stoppet til (?).

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 11 years siden | | | |

en elvacumpumpe der suger i top af motor der starter ved ladetryk .så er der sug i remhjul og ingen olie.

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De ser sq ok ud de sand kits pakdåser.. Jeg ville bare dreje mit remhjul ned til det ønskede mål...passer den pakdåse direkte ind i blokken? Jeg har hørt gamle historier om, at hvis man skulle have en pakdåse i, så skulle med fræse materiale væk i blokken med special værktøj.?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

De pakdåser passer direkte i blokken. De er presset ned i en tynd alukrave.

check lige at der er materiale nok i remhjulet til at du kan fjerne "sneglen", og stadig nå de 46mm - det kan jeg ikke huske om der er.

Husk du evt. skal shimse remhjulet lidt ud. Det shims kit sælger de også.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det med olien er jeg ikke sikke på.. Jeg har forstået det sådan at en f.eks 10/40 er kun tyndere end 15/40 i kold tilstand. De begge har samme viskositet på 40 i varm, og derved lige tykke.

Meget interesant den envejs ventil

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er der en her, der har mulighed for at hjælpe med at bestille sådan et par pakninger hjem?
Jeg er en spade til internet

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Farmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den sveder fordi din indsugningstemperatur er for høj, og du ligger MEGET tæt på skjult tændingsbanken. Det har jeg jo fortalt dig.
Pakdåser er lagervare.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvem sagde ladeluft køler....

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis jeg kører en lang tur, hvor der IKKE ER LADETRYK, så sveder den stadigvæk.
Så er tændings banken og varm indsugning udelukket.

Men jeg skal da bare have sådan en pakning monteret.

-------------------------------------------
karmann martin

Reply

You must log in to post.