Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Batteri lader ikke / anbefaling af batteri + tillægsspørgsmål

Tags:
No tags yet.

(permalink) MAOB Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej, mit 12V batteri til min VW1303S lader ikke. Jeg kan få gang i det vhja kabler, men selvom jeg ruller en times tid for at forsøge at lade det en smule op, er det helt dødt, når jeg vil starte igen. Batteriet har været frakoblet men stået i bilen vinteren over, så det er muligvis dødt. Jeg har tjekket cellerne, men er i tvivl, om der mangler ekstra deminiraliseret vand (se venligst billede)??

Såfremt batteriet ikke kan reddes, hvilket kan I så anbefalde. Nuværende er 50 amp, men kan jeg med fordel gå op i større amp (synes kun jeg kan finde batterier med højere amp). Jeg har kigget hos thansen og biltema, men er i tvivl, hvilet der vil passe størrelsesmæssigt. Såfremt i kan anbefale mærke / model, send venligst link.

Tillægssprg. Da jeg skal afmontere batteriet bemærker jeg et ekstra sæt ledninger, som ikke er tilsluttet i den ende ende, og som på mystisk vis forsvinder i "varmerør" i føresiden under bagsædet (se billed). Nogen der har en idé hvad disse ledninger er til?

PFT
Bo

sam_1412.jpg
sam_1413.jpg
sam_1414.jpg

(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg mangler lidt oplysninger, men her er en liste...

Frakobl batteri.
Mål spænding (volt) over + & - klemme på batteri, inden du oplader batteri til den burde være fuldt opladet.

Mål spænding over + & - klemme på batteri igen.

Monter batteri i vognen og mål spænding over + & - klemme på batteri.

Start motor og konstater om vognen lader med 13,6 - 14,3 volt, dette gøres ved at måle spænding over + & - klemme på batteri.

Stop motor og mål spænding over + & - klemme på batteri.

Batterilader og måleapparat kan købes i harald-nyborg, thansen og biltema, samt mange andre steder.

Kan din lader ikke få strøm på Batteri = B-S-G (Bestil en præst, Skyd genstand, Grav et hul i haven & giv den en anstændig begravelse)

Kan du ikke måle 13,6 - 14,3 ladespænding på vognen mens den kører, skriv igen inden B-S-G.

Personligt kører jeg langt udenom thansen, der er en grund til at det er billigt...

Batterier fra Exide er jeg meget godt tilfreds med. (http://exide.dk.loopiadns.com/)
Jeg bruger denne lader, den klarer det meste:
http://www.ctek.com/dk/da/chargers/MXS%2025000%20EXTENDED

MVH Royce

-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg har osse et 12v batteri,det lader heller ikke,men det gør min generator

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) lupojesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hejsa
Den gode gamle tænke ide virker altid, følg ledningerne baglæns så kan du jo opdage hvad de er til.
mvh Jesper

-------------------------------------------
http://www.succes4you.dk
tlf 29707493
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det grå man kan se på et af billederne er sulfat. Sådan kommer et batteri der ikke bliver ordentligt ladet op til at se ud. Når et batteri er sulfateret skal du lade på det i 48 timer med en god lader. En der hedder noget med 10amp.
Batteriet begynder ikke at tage imod strøm før 24 timer. Derfor hjælper det heller ikke noget at køre en tur.
Når sulfatet er væk skal man kunne se at pladerne i batteriet er brune.
Du skal fylde vand på op til den plade der sidder et par cm nede under proppen.
Hvis ikke dit batteri kommer igang køber du et nyt. Og så er det tid at se på ladeanlæget.
Jeg lader selv batterierne på mine biler et par gange om året for at undgå sulfatering. 10km til/fra arbejde kan ikke gøre det. Der sælges mange nye batterier på den konto.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kbelwagen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej
Det ser ud til at der ikke er vand på batteriet?

Brug demineraliseret vand.

Skal stå ca. 1cm. Over cellen.

Lad den stå og lade et døgn, kontroller som andre beskriver på din her.

Mvh Frank

-------------------------------------------
181 Østjylland-8660
Telf.:

Reply

You must log in to post.