:)
old vw´s dont die.. they just get lower
:)
Så er det mig der husker forkert.. Men er det ikke en speciel spole eller kan man bare bruge en std. fra f.eks en type1 AB1300 motor?
Samme sted som på andre VWer. Boksen gør bare det platinerne plejer at gøre. Tyskerne opfinder ikke pludselig nye farver. Kender I de normale tyske farver?
Brun til stel
Sort til tændspole plus (15) som har plus fra tændingskontakten
Grøn til tændspole minus (1) som på en bil med platiner.
Den sorte firkantede kasse er til noget tomgangsregulering som VW rodede med dengang. Den regulerer lidt på tomgangen ved at ændre tændingstidspunktet.
Jeg vil tro at man skal tage de to stik af og sætte dem sammen når man justerer tomgang eller tændingstidspunkt?
det har jeg os gjort, men der er ingen gnist, men når jeg piller det midterste tændkabel ud af fordeler dæksel, så får jeg stød, men den kan ikke smide nogen gnist
Det ved jeg ikke. Jeg rører aldrig ved tændkabler :-)
haha.. ej det kilder sku os lidt..
jeg vil da evt gerne give lidt $ jyske dollers $ hvis der var en der kunne få den til og virke..
Hvis det var mig ville jeg sikre mig at jeg havde de rigtige dele, den rigtige tændspole. Så ville jeg samle det, stille tænding og dreje med starteren-
Jeg står ikke og trækker i kabler, som nævnt.
oki.. men jeg har prøvet og søge efter lidt noget info omkring tænding.. men kan ikke finde noget...
SÅ nu fik jeg den til og gniste..
men først efter jeg prøvede og skifte til en gammel model platin-tænding..
You must log in to post.