Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  K: Oil Sump Plate til Type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vil gerne holde øje med temperaturen på min bus' olie, og leder derfor efter en plade til føler, som kan smides på (se foto)...

oliedims.jpg

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Sådan en? http://m.vwheritage.com/productDetails.cfm?iItemID=96978890

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Alle out of stock... help!

http://www.germansupply.com/home/customer/product.php?productid=17167&cat=&page=1

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når du nu er ved at smide rundt med tingene, kunne du overveje at købe en føler til vdo, der kan skrues i hvor oliereduktionsventilen sidder på din type 4 i stedet.
Den skal heller ikke kastes så hårdt i

http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=294199388927&rub1=Electric&rub2=Instruments%2CVDO&artnr=20318b&pn=0&sort=0&all=

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Uh... ikke en helt dårlig løsning. Altså lige der (se foto #2)?

foto-copy222222.jpg

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den løsning har jeg brugt, det fungerer fint...

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Lyder godt... delene er hermed bestilt hos csp :)

Tak Henrik og Karsten.

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Føleren bliver ikke kølet for meget af fartvinden når den sidder der så den viser alt for lidt i forhold til motoroliens top temperatur inde i maskinen?

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvordan regner du så med at fartvinden er omkringen bunden af motoren, jankjerbye??

Den viste føler sidder faktisk lidt i "læ". Herudover måler den temperaturen inde i oliegalleriet i motoren, og ikke i sumpen som den anden.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 10 years siden | | | |

jeg købet min fra her

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=978324

(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Godt at vide de stadig findes, Race-buggy.

Men er de to løsninger ikke nærmest lige gode?

Oliereduktionsventil-adapter eller taco plate - hvad er bedst?

3265695b.jpg

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) sunshine Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://www.ratwell.com/technical/VDOGauges.html#ot

Prøv at se på ovennævnte link. Der er måske ikke noget helt korrekt sted at måle temperaturen - men Porsche valgte, at måle temperaturen med en føler, der var monteret i TACO-pladen.

Det har jeg også kørt med i et par år - og jeg er tilfreds.

Måske kan jeg sælge dig en TACO-plade, der er med gevind til føler? Ring eller skriv, hvis interesseret.

-------------------------------------------
bingodk@stofanet.dk - 64400767 (fastnet)
Forskelligt til salg - http://vwnettet.dk/topic/187687
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Henrik: jeg er enig i at begge "bund" løsninger er kølet af fartvinden og at reduktionsventil hullet er den bedste af de to. Men nu ved jeg at der køres med Fullflow på denne motor og at der allerede sidder en CSP blockoff plade med gevind i.. Jeg forestillede mig at det var en måling der var tættere på top-temperaturen i olien hvis den blev taget der.

Altialt skal man ihvertfald huske på at føleren er "langsom" og ikke viser realtime temperatur samt at man nok skal ligge et vist antal grader til den viste temperatur på uret. Det kan anbefales at låne et præcist termometer (f.eks et IR pistol type) og bruge som reference så man ved hvad 100 grader på uret præcist betyder og hvornår man bør slippe pedalen og cruise lidt cool istedet :)

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Fullflow har intet med sagen at gøre i forhold til hvor olietemp måles på de 2 nævnte steder.

Men du kan godt måle ved blokoff pladen også. Jeg har en Ahnendorp termostat på min der i stedet, og der måler jeg så olietryk også. Så olietemp kan selvfølgelig også måles der.

IR pistol er en god idé, men du kan jo ikke "skyde" olien med den. Det bliver måling udenpå.
Men altid en god idé at vide hvad uret reelt viser, er helt enig med, at det oftest viser forkert.

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Kog termostaten så kan du se hvad den viser ved 100grader... Mere præcis kan det da ikke gøres....

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) TeeJay Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Done. Tak for alle jeres tips.

image.jpg

-------------------------------------------
'76 LateBay 2.0
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har overvejet samme løsning. Kan du eller en fortælle om det fungere?
hilsen Peter

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det virker, kører selv med det

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

der er osse denne her.hvis du køber en peter er jeg med på at dele porto.

http://www.ebay.de/itm/Oldeckel-Porsche-Typ-4-Motor-VW-Typ-4-Motor-VW-Kafer-Typ-4-mit-Gewinde-M14x1-5-/111109439840?pt=DE_Autoteile&hash=item19dea38160

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk

Reply

You must log in to post.