Vil gerne holde øje med temperaturen på min bus' olie, og leder derfor efter en plade til føler, som kan smides på (se foto)...
'76 LateBay 2.0
Vil gerne holde øje med temperaturen på min bus' olie, og leder derfor efter en plade til føler, som kan smides på (se foto)...
Alle out of stock... help!
http://www.germansupply.com/home/customer/product.php?productid=17167&cat=&page=1
Når du nu er ved at smide rundt med tingene, kunne du overveje at købe en føler til vdo, der kan skrues i hvor oliereduktionsventilen sidder på din type 4 i stedet.
Den skal heller ikke kastes så hårdt i
Den løsning har jeg brugt, det fungerer fint...
Lyder godt... delene er hermed bestilt hos csp :)
Tak Henrik og Karsten.
Føleren bliver ikke kølet for meget af fartvinden når den sidder der så den viser alt for lidt i forhold til motoroliens top temperatur inde i maskinen?
Hvordan regner du så med at fartvinden er omkringen bunden af motoren, jankjerbye??
Den viste føler sidder faktisk lidt i "læ". Herudover måler den temperaturen inde i oliegalleriet i motoren, og ikke i sumpen som den anden.
jeg købet min fra her
Godt at vide de stadig findes, Race-buggy.
Men er de to løsninger ikke nærmest lige gode?
Oliereduktionsventil-adapter eller taco plate - hvad er bedst?
http://www.ratwell.com/technical/VDOGauges.html#ot
Prøv at se på ovennævnte link. Der er måske ikke noget helt korrekt sted at måle temperaturen - men Porsche valgte, at måle temperaturen med en føler, der var monteret i TACO-pladen.
Det har jeg også kørt med i et par år - og jeg er tilfreds.
Måske kan jeg sælge dig en TACO-plade, der er med gevind til føler? Ring eller skriv, hvis interesseret.
Henrik: jeg er enig i at begge "bund" løsninger er kølet af fartvinden og at reduktionsventil hullet er den bedste af de to. Men nu ved jeg at der køres med Fullflow på denne motor og at der allerede sidder en CSP blockoff plade med gevind i.. Jeg forestillede mig at det var en måling der var tættere på top-temperaturen i olien hvis den blev taget der.
Altialt skal man ihvertfald huske på at føleren er "langsom" og ikke viser realtime temperatur samt at man nok skal ligge et vist antal grader til den viste temperatur på uret. Det kan anbefales at låne et præcist termometer (f.eks et IR pistol type) og bruge som reference så man ved hvad 100 grader på uret præcist betyder og hvornår man bør slippe pedalen og cruise lidt cool istedet :)
Fullflow har intet med sagen at gøre i forhold til hvor olietemp måles på de 2 nævnte steder.
Men du kan godt måle ved blokoff pladen også. Jeg har en Ahnendorp termostat på min der i stedet, og der måler jeg så olietryk også. Så olietemp kan selvfølgelig også måles der.
IR pistol er en god idé, men du kan jo ikke "skyde" olien med den. Det bliver måling udenpå.
Men altid en god idé at vide hvad uret reelt viser, er helt enig med, at det oftest viser forkert.
Kog termostaten så kan du se hvad den viser ved 100grader... Mere præcis kan det da ikke gøres....
Karsten
Jeg har overvejet samme løsning. Kan du eller en fortælle om det fungere?
hilsen Peter
Det virker, kører selv med det
der er osse denne her.hvis du køber en peter er jeg med på at dele porto.
You must log in to post.