Jeg har indtil for nylig haft benzinfilter siddende mellem pumpe og karburator. Jeg har dog fået den opfattelse at det er mere sikkert at have filteret siddende på sugesiden for at minimere risiko for at slange hopper af ved evt. stoppet filter og har derfor flyttet det om på sugesiden. Efter at jeg har flyttet filteret har jeg dog for første gang nogensinde oplevet at min karburator er løbet over. Dette kan selvfølgelig være et tilfælde men måske også være forårsaget at et lidt højere tryk mod karburatoren da der ikke længere er trykfald over filteret på tryksiden. Bør jeg flytte filteret tilbage eller hvad er rådet fra diverse VW eksperter?
Jeg har for øvrigt købt ny benzinpumpe og stødstang ved Just Kampers. En gammel stødstang fra en af mine gamle reservedelsmotorer er plan for enden af den indsnævrede del der stikker ned i motoren. Den nye er afrundet i denne ende og ligner ikke umiddelbart et stykke hærdet rundstål som den gamle. Har i erfaringer med holdbarheden af disse nye stødstænger, kan de holde til slidtagen og er det lige meget om stangen er plan eller afrundet i bunden?
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com