Jeg har en H motorblok uden indmad liggende det er en 1500 som er boret op til en 2,0 spørgsmålet er så jeg har en komplet 2,0 CU motor type 4 passer krumtap og indmad over i H blokken ?
Jeg har en H motorblok uden indmad liggende det er en 1500 som er boret op til en 2,0 spørgsmålet er så jeg har en komplet 2,0 CU motor type 4 passer krumtap og indmad over i H blokken ?
Nej det gør det ikke..... Type1 og Type4 motorer er ikke det samme....
cylinder og topstykker passer vel over på den boret H blok eller er det også lavet om?
Der er ingenting der passer.
P.. Nå jeg må i tænkeboksen og finde på noget nyt.
det må vedk der har boret blokken da også vide - hvad med flugtboring og olie kanaler osv osv ? duer blokken overhovedet ? - er den blevet målt korrekt op ?
Er den overhovedet boret til noget der passer til en type1 motor ?
kan den overhovedet bruges til andet end pynt ?
Ja H blokken har kørt med 2,0 cylinder i sin tid så blev motoren pillet ud for renovering men krumtap og topstykker blev brugt til noget andet alt andet er der til den
Hej Runex.. Håber du får held med dit motorprojekt.. Hvis den CU kommer til overs.. I dele eller komplet er jeg meget interesseret i at købe den
Mvh Jan
Der er ikke noget der hedder "2L cylindre" til en type1 motor.
Cylinder 92x82 til Volkswagen Typ 1 Motor 1967 ccm til 2175 ccm er hvad der står på kassen. ?
Er det så ikke 2.2L cylindere ??
Ej det er gas.... man kan ikke sige at eks. at en 92mm cylinder er en "2.0" da det afhænger af slaglængden.
men der findes 1200, 1300, 1500 og 1600 cylindere men det er fordi at de org. høre til en af disse motorer..... en eks. 92mm cylinder har aldrig hørt til en org. type1 motor.... alt over ca87mm er aftermarked tunings stumper.
Man kan få 92mm stempler der passer til krumtap med 82mm slaglængde. Det er et 2180ccm kit.
Se det er alt for teknisk jeg har fået en masse dele med og skal bare se hvad jeg kan sætte sammen der kan køre lidt hurtig.
Dit sæt er jo nok med en mindre krydspindshøjde så de passer til mere slaglængde uden motoren bliver for bred og stemplerne ikke kører nedenud af cylindrene.
Bare et godt råd:
Måske bedre plan for dig at sælge de dele til nogen der har check på det og så købe en færdig motor..sikkert billigere.
R.
Det kan være det er det letteste.
De fleste dele er sat til salg.
You must log in to post.