Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Mexico cabrio

Tags:
No tags yet.

(permalink) cal-mex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så er jeg startet op på min første boble i 26 år efter mange andre VW projekter.
En Eller Cabrio bygget i tyskland i 86 på basis af en 1200 Mexico.
Største udfordring: de uoriginale vanger var ikke rustbeskyttet, og nu er de helt væk. Bliver bygget om til originale Cabrio vanger.
Så er der lige detalje med SKAT og godkendelse af en ombygning, hvor alle papirer fra TÜV er umulige at opdrive.

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skat/synsmanden har vist mange af de godkendelser ellers smid en sms...

-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) cal-mex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Og så leder jeg efter en vejledning i at sætte billeder ind i denne tråd :)

Nå ja, denne gang var det ikke det sorte, men røde, der var bogstaverne.
Her står bilen på VW museet i Wolfsburg:
http://www.flickr.com/photos/67855182@N00/2172114148/in/pool-95319459@N00/

kfer-1.jpg
kfer-3.jpg

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 11 years siden | | | |

jeg vil lige tage en snak med min synsmand inden jeg gik viderer med den bil, det er blevet svært at få godkendt næsten alt der ikke er orginalt eller opkortet..

bliver den ikke lige så dyr som en ægte cab inden den er færdig og på plader ?

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) cal-mex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tro mig, jeg har snakket meget med synsfolkene, og det eneste der er tvivl om er sikkerhedsseler.
Da bilen er fra 86 er der noget strammere regler for seler og montering, men jeg får den godkendt med H-seler.
Aftalen er, at der bliver lavet en rapport på bilen med billeder af forstærkninger og denne sendes ind til trafikstyrelsen, så den er gemt som dokumentation på bilen ved fremtidige syn.
Prisen fra Skat kendes ikke endnu, men det er jo ikke en "ægte" Karmann, så den kan heller ikke være lige så meget værd. Mig bekendt, så er der kun 1 mexikaner mere i dk.

Lidt motor-service: efter 26år-ny ventildækselpakning og varmekasser reppet.

motor 1.jpg
motor2.jpg

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI
(permalink) cal-mex Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så blev der lidt plads på værkstedet igen.
Nu er vi klar til at skære de sørgelige rester af vanger væk, lette karossen og sætte de originale vanger på. Pladesmedene turde ikke løsne karrossen uden at lave lidt afstivning.

Ellers er alt lavet klar til syn.

imag1326.jpg
imag1327.jpg

-------------------------------------------
Typ-1, 1200 1986: Eller-Cabrio
T4-2000 111Kw TdI

Reply

You must log in to post.