Det var desværre heller ikke det som er skyld i den hoppen, øv!
Det var desværre heller ikke det som er skyld i den hoppen, øv!
Du må have motoren ud, og kigget til koblingen, hvis det er noget den pludselig er begyndt på, kunne det Være noget på koblingen der er knækket, så den trykket skævt på svinghjulet.
Det tager 1 time at tage motoren ud, derefter skal svinghjulet kontrolleres, og så sætte en ny kobling på.. Det tager 1 time. Og det tager 2 timer at sætte motoren i bilen igen.
Så en halv dags arbejde, og 1ooo kr til ny kobling.
Tiderne og prisen jeg har sat på, er kun for at give dig en ide om, hvilket projekt du står over for.
Der er mange videoer på YouTube, hvordan man tager motoren ud.. Men hvis du er nybegynder, så søg lidt hjælp, fra en der kender til de gamle vwer..
Nogle vil kunne lave hele opgaven på 1 time, eller mindre.
Håber det giver dig lidt håb igen,, du er hurtig på gaden igen, det er en helt almindelig arbejds opgave, at skifte en kobling.
Mvh martin
Du får nok desværre ret Martin. Må indrømme at nyt ophæng og mere bue på flexrøret tog det værste hoppen, men synes fortsat den ryster lidt ved igangsætning
Da jeg fik motoren ud i dag var den ene clips til udrykkerlejet faldet ud og der lagde en del metalsplinter i bunden. Så det er formentlig det som har givet problemer
Ja, men se nu ordentligt efter, inden du bare putter motoren i igen.
og check om udrykker armen er blevet skæv og skift dit udrykkerleje, når du har motoren ude.
og smid så lige lillefingeren ind i støttelejet til højgersakslen og tjæk at det køre som smør...
og smid så lige en lille klat fedt derind så det er i topform.......
leo
Det lyder som mit problem, det sker kun i en side af bilen ikke, det var mine glidesten der var vendt om.
Så hoppede hele bilen og det føltes som et håndsving der rykkede hele bilen op og ned
Mvh Mikkel
Kan glidesten vendes forkert? Min hopper også ved igangsættelse - har ikke kontrolleret kabelbuen endnu, så jeg håber det kan gøre tricket.
Kan du uddybe det med glidestenene Visti?
Nej de kan, ja det lykkes jo så for nogen, ikke vende forkert. Men måske de kan ombyttes hvis de har kørt i 40 år på samme position.
Og det er meget vigtigt de ikke bliver affedtede. De skal være smurte med den rigtige olie.
De får vel smøring fra gearkasseolien oder was?
You must log in to post.