Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Placering af rotor når remskive står på tændingspunkt?

Tags:
No tags yet.

(permalink) kentfp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg er pludselig blevet opmærksom på det faktum at alle de bøger og illustrationer jeg har med beskrivelse af motor viser at rotoren står ved ca. kl. 4 når remskiven står ved tændingshakket. Tændingskablet går dermed fra denne position til cylinder 1. På min motor er det dog som om det hele er roteret 45 grader mod uret idet min rotor står ved ca. kl. 1 i denne situation efterfulgt af cylinder 2 - 3 - 4 imod uret. Det har altid været således imens jeg har haft bilen og jeg har ikke tænkt over det før nu da motoren umiddelbart går ok. Kan remskiven sidde forkert monteret eller kan der være en anden fornuftig forklaring?

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmm det kan jo være at tændningskablerne sidder forkert og at strømfordeleren og drejet. Den vil sagtens kunne køre hvis bare den tænder på den rigtige cylinder. Det eneste man skal være klar over er at cylinder 3 er tændningskablerne forskudt 3 grader for at sænke topstykketemperaturen. Hvis strømfordeleren er drejer vil den forskyde tændningen 3 grader på en af de ander cylindere, og derved ikke have den effekt på cylinder 3 som den er tiltænkt at skulle have.
Remskiven kan kun sidde en vej.
Gav det mening?
Hilsen Peter 31717970

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det nav der er i hullet, når du tager strømfordeleren op, kan drejes 36o grader, så man kan selv bestemme hvordan men vil have fordeleren til at sidde..
Hvis du vil ændre den indstilling du har nu, lirker du drevet op, og drejer det rundt, og sænker det ned igen.
Mvh martin

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) kentfp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmm - rotorens retning er vel bestemt af den gennemgående aksel den sidder ned over som er drevet af slidsen nede i hullet. Dermed er der vel kun en position der passer for rotoren og strømfordelerhuset drejes ind så det passer med mærket efterfølgende?

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) clausruko Member
Skrev for 11 years siden | | | |

http://vwnettet.dk/topic/177206

Hilsen Claus

-------------------------------------------
ccarlsson@webspeed.dk
40 43 41 11
2730 Herlev
(permalink) kentfp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Claus. Så giver det måske mening alligevel. Jeg har ikke tjekket typenummeret på fordeleren men ved jeg har en 30 PICT-3 karburator. Dermed skal den måske tænde 1eren kl. 1.

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) kentfp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) clausruko Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det har ikke noget med karburatortypen at gøre. I mit indlæg, fik jeg jo egentlig heller aldrig noget entydigt svar på, hvorfor rotoren peger mod kl.1 på min fordeler. Prøv at lægge mærke til det lille hak i kanten kl.4 som man altid har fået at vide rotoren skal pege mod med cylinder 1 i top

Claus

-------------------------------------------
ccarlsson@webspeed.dk
40 43 41 11
2730 Herlev
(permalink) kentfp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

På mit fordelerhus sidder hakket ud for rotoren kl. 1 når tændingshakket på remskive står i top. Kom til at tænke på om det kan være den såkaldte medbringerklo i bunden af rotorakslen der er placeret i forkert vinkel ved samling af fordeleren?

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com
(permalink) clausruko Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den medbringer kan kun sidde forkert 180 grader forskudt. Jeg tror at selve drevet nede i motorblokken er monteret forkert i forbindelse med en adskillelse.

-------------------------------------------
ccarlsson@webspeed.dk
40 43 41 11
2730 Herlev
(permalink) kentfp Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ok - måske jeg bare skulle prøve at få drejet drevet så det hele passer med manualerne :0) - det lyder til at være en overkommelig opgave til en hyggeaften på værkstedet.

-------------------------------------------
VW T2 1979 Westfalia Camper - tæt på Horsens - kentfp@hotmail.com

Reply

You must log in to post.