Hejsa har eb t2 bus som er meget løs i gearforbinðlserne. Hvad gør jeg ?er det gearkassen eller forbindelses armene ? Hvor får jeg nyt ?
intet er umuligt for vor herre og en mekaniker
lostleader_77@hotmail.com
Hejsa har eb t2 bus som er meget løs i gearforbinðlserne. Hvad gør jeg ?er det gearkassen eller forbindelses armene ? Hvor får jeg nyt ?
Årgang?
Er det spiltbus?
Der er masse steder som kan være slidt op, bøsninger og stænger.
Ved en af vores sponsorer nede på siden.
mvh Jesper
Ja. Har sku ikke så meget info om den vender tilbage i morgen med årgang. Split bus ? Den har sprosser i forruden og de kan åbnes derud over er der 2 bænke i bag også
Ja hvis I ville holde jer til hvad bilerne hedder ville mange misforståelser kunne undgåes.
Det tyder på at du har en type2. Så mangler der bare en årgang-
Jeg synes nu mere det tyder på at det er en T1 hvis der er sprosse i forruden...
Tror faktisk du har ret i det er en 1. Finder jeg ud af i morgen. Manden der ejer den har sagt jeg bare skal skifte gearkassen fordi
Der er så meget slør i gearene men jeg tror nu ikke det er gearkassen der er slidt op.
Det er irrelevant hvilken busmodel det er (lige nu). Det er næsten med sikkerhed gearforbindelserne der er slidt. Den der typisk udskiftes i den forbindelse sidder lige foran gearkassen og forbinder stang og gearkasse. Nyt på her, og check så de andre samlinger igennem, nogle gange kan de gå løs, det samme gælder selve gearstangens to bolte i førergulvet.
Det hele giver sig selv når du ligger/står under den. Det er så simpel teknik man tror det er løgn.
du kan købe alle sliddele ved K&B i Århus til både splitbus og baywindow , men de er ikke på hans web katalog , du skal ringe og bestille dem.
koster ikke en formue.
det drejer sig om ialt 3 stk plasticbøsninger på bay måske en enkelt mere alt efter årgang.
på en splitbus kan det nogen gange være nødvendig at skifte hele bøsningholderen i jern - den kan også fåes som repro del.
K&B:
den er fra 1972 hvis det hjælper og det er en type1
var det ikke en bus??? i så fald årg. 72 er det en T2
http://vwnettet.dk/topic/164220/page/2
Dette er en T1
og af ren nysgerrighed hvad blev der af denne?
Det er samme bøsning ved gearkassen på type1 og type2. Check lige om det ikke bare er den der er gået løs i gummi vulkaniseringen, inden det her bliver endnu en type1/type2/T1/T2 diskussionstråd ;-)
Jamen så er det jo en type1. Vi har stadig bilen stående og er desværre ikke nået en skid
Videre med den. Har ikke haft overskud til at komme igang endnu.
Her var en billede af den med gear problemer
Det er en brasiliansk bus du har der. Den er bogstaveligt talt stykket sammen af stumper fra alle mulige årgange. Det er en bastard i sin fulde forstand :-).
Gummileddet jeg talte om burde dog være det samme, forhåbentlig :-)
Hvordan ser du det ? :-D
Trykknap på motorklap en af deres features.
Den ser nu meget fed ud.
R.
Jeg læste en gang et tip om lige at stramme den plade, hvor gearstangen/leddet går ned gennem bunden fra kabinen. Jeg løsnede boltene ganske lidt og skubbede pladen et nøk til venstre - vupti nemt at finde alle gear igen. En millimeter der betyder meget i den sidste ende.
Husk IKKE at røre gearstangen mens boltene er løse. Så skubber det hele sig lynhurtigt.
Ville dog nok være endnu bedre løsning også at skifte bøsninger, og din kan jo være mere slidt. Men som en hurtig genvej?
Det er en kunde bil jeg har stående så må hellere bare skifte hele pisset :-).
Ang. Brasilien:
Følgende afslører det med det samme...
63-> luftindtag til motor
<-63 bagklap
Nu kan jeg ikke se den anden side, men gætter på at klapdørene også er den gamle model hvor de er hængslet højt oppe. Sådan bliver det ved hele bussen igennem :-)
Så for dem der er lidt busnørder ser det med det samme "forkert" ud i forhold til de tidligere tyske splitbusser ;-)
Og mange andre mærkelige ting.
You must log in to post.