Er der nogle der laver den modifikation her i DK?
Jeg er ude efter at montere "olie sprøjtere" fra Porsche og har set det blive lavet i USA.
Nogle her der har fået lavet det? Jeg ønsker naturligvis ikke at bruge min nye blok som testblok!
Er der nogle der laver den modifikation her i DK?
Jeg er ude efter at montere "olie sprøjtere" fra Porsche og har set det blive lavet i USA.
Nogle her der har fået lavet det? Jeg ønsker naturligvis ikke at bruge min nye blok som testblok!
Eller måske inden for EU, hvis ikke det bliver lavet herhjemme?
Det er vel noget man laver selv? Finder oliekanalen, retter boret ind, skærer hul og får monteret sagerne...
Det er jo ikke noget der bliver lavet på ret mange motorer.
Rasser: Ja det kunne man nok godt. Det er bare svært at ramme præcist især mht hvor strålen skal ramme. På lejesiden kan man nok i nogen grad tilpasse en kanal hen til sprøjteren hvis man ikke er spot on.
Men hvis man nu skulle lave det selv kunne det være fint med lidt input og gode ideer.
Fremgangsmåden er ifølge de kloge herrer at bore fra lejesiden, selvom nogle snyder og borer fra den anden side som de siger.
Jeg tænkte på at bore et pilothul fra stempelsiden og så ellers arbejde videre fra lejesiden.
Dog er det en noget risikabel operation med alm. værktøj og en søjleboremaskine i bedste fald.
Bo: Den der er det også planen at lave som et supplement.
Den Bo viser er noget VW selv foreslår på type4 i type2.
Ja den fandt jeg godt da jeg surfede lidt rundt, og det regner jeg også med at lave.
Jeg tror det vil være fordelagtigt både at lave det mod, og så direkte køling med oliestråle
Det ser godt ud!
Hvilken type motor er det, hvad er det for nogle sprøjtere, og er det noget du har lavet?
Hej
Nej der er ikke noget jeg har lavet, men var noget jeg fandt da jeg søgte efer noget helt anden. Synes det var fornuftigt lavet og noget jeg selv kunne finde på, så gemte billederne.
Golf 2 GTI har et ligne system, tror muligvis de dyser vil kunne bruges.
Mvh. Lars
hvad med porsche olie squirters
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=541878&highlight=porsche+oil+squirter
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=480378&highlight=porsche+oil+squirter
Mads: Ja det er netop det jeg spørger ind til.
Man skal nok lige tænke og vurdere lidt på hvordan man skal bore dem igennem, de skal helst ramme præcist.
Min første tanke var at selv lave et system hvor jeg kunne ramme udstødningssiden af stemplet, men jeg tror ikke der er den store forskel da olien vil blive tæsket rundt i stempeltoppen.
Til gengæld tror jeg at man skal sørge for at strålen ikke rammer væggen da jeg så tror at man risikerer et voldsomt olieforbrug.
Og med denne metode her med Porsche dyser skal den helst sidde i skabet i første hug!
Så må man jo lave boreforsøg på en gammel blok.
Jamen du har ret!
Er der nogle i det nordsjællandske der ligger inde med en død blok eller en gammel sammengroet motor som ikke koster alverden?
sidder det ikke osse på alle gamle vw 1,6 turbo dieseler
Jo men det er også med "sprøjterør". Det må være mest naturligt på en bokser at gøre som Porsche. Eller er det bare mig ?
Jeg syntes også at måden med Porsche sprøjtere virker mest tiltalende. Dog ville det være noget nemmere at justere sig ud af evt. skævheder med løse rør.
Man kunne også risikere at et rør knækkede eller holderen røg af og åbnede voldsomt op for olie hvor det nu end var taget. Den risiko burde der ikke være med Porsche måden.
blok i Taastrup 6 Tuborg
Det lyder sgu godt! Er det dig der har sådan en? Så giver jeg dig et kald i morgen.
Nej men det er jo gået godt på mange Golfer gennem årene -
You must log in to post.