Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Olie køling af stempel

Tags:
No tags yet.

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Er der nogle der laver den modifikation her i DK?

Jeg er ude efter at montere "olie sprøjtere" fra Porsche og har set det blive lavet i USA.

Nogle her der har fået lavet det? Jeg ønsker naturligvis ikke at bruge min nye blok som testblok!

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Eller måske inden for EU, hvis ikke det bliver lavet herhjemme?

(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er vel noget man laver selv? Finder oliekanalen, retter boret ind, skærer hul og får monteret sagerne...
Det er jo ikke noget der bliver lavet på ret mange motorer.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bo Alstrup Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her

image.jpg

-------------------------------------------
Mail boalstrup@stofanet.dk
tlf 25173329
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Rasser: Ja det kunne man nok godt. Det er bare svært at ramme præcist især mht hvor strålen skal ramme. På lejesiden kan man nok i nogen grad tilpasse en kanal hen til sprøjteren hvis man ikke er spot on.

Men hvis man nu skulle lave det selv kunne det være fint med lidt input og gode ideer.
Fremgangsmåden er ifølge de kloge herrer at bore fra lejesiden, selvom nogle snyder og borer fra den anden side som de siger.
Jeg tænkte på at bore et pilothul fra stempelsiden og så ellers arbejde videre fra lejesiden.
Dog er det en noget risikabel operation med alm. værktøj og en søjleboremaskine i bedste fald.

Bo: Den der er det også planen at lave som et supplement.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Den Bo viser er noget VW selv foreslår på type4 i type2.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja den fandt jeg godt da jeg surfede lidt rundt, og det regner jeg også med at lave.

Jeg tror det vil være fordelagtigt både at lave det mod, og så direkte køling med oliestråle

(permalink) sjukke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Her er lidt inspiration.

Mvh. Lars

oiljet_2.jpg
oiljet_3.jpg
oiljet_4.jpg
oiljet_5.jpg

(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det ser godt ud!

Hvilken type motor er det, hvad er det for nogle sprøjtere, og er det noget du har lavet?

(permalink) sjukke Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hej

Nej der er ikke noget jeg har lavet, men var noget jeg fandt da jeg søgte efer noget helt anden. Synes det var fornuftigt lavet og noget jeg selv kunne finde på, så gemte billederne.
Golf 2 GTI har et ligne system, tror muligvis de dyser vil kunne bruges.

Mvh. Lars

(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hvad med porsche olie squirters

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=541878&highlight=porsche+oil+squirter

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=480378&highlight=porsche+oil+squirter

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mads: Ja det er netop det jeg spørger ind til.

Man skal nok lige tænke og vurdere lidt på hvordan man skal bore dem igennem, de skal helst ramme præcist.

Min første tanke var at selv lave et system hvor jeg kunne ramme udstødningssiden af stemplet, men jeg tror ikke der er den store forskel da olien vil blive tæsket rundt i stempeltoppen.
Til gengæld tror jeg at man skal sørge for at strålen ikke rammer væggen da jeg så tror at man risikerer et voldsomt olieforbrug.
Og med denne metode her med Porsche dyser skal den helst sidde i skabet i første hug!

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så må man jo lave boreforsøg på en gammel blok.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jamen du har ret!

Er der nogle i det nordsjællandske der ligger inde med en død blok eller en gammel sammengroet motor som ikke koster alverden?

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sidder det ikke osse på alle gamle vw 1,6 turbo dieseler

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo men det er også med "sprøjterør". Det må være mest naturligt på en bokser at gøre som Porsche. Eller er det bare mig ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg syntes også at måden med Porsche sprøjtere virker mest tiltalende. Dog ville det være noget nemmere at justere sig ud af evt. skævheder med løse rør.

Man kunne også risikere at et rør knækkede eller holderen røg af og åbnede voldsomt op for olie hvor det nu end var taget. Den risiko burde der ikke være med Porsche måden.

(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 10 years siden | | | |

blok i Taastrup 6 Tuborg

-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) las Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder sgu godt! Er det dig der har sådan en? Så giver jeg dig et kald i morgen.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nej men det er jo gået godt på mange Golfer gennem årene -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.