er det noget med at nogle dele fra en 1,7-1,8 er bedre en i en 2,0 hvis man vil tune lidt??? Ved godt jeg har mange spørgsmål men i er osse mange til at svare..
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
er det noget med at nogle dele fra en 1,7-1,8 er bedre en i en 2,0 hvis man vil tune lidt??? Ved godt jeg har mange spørgsmål men i er osse mange til at svare..
Ja det eneste du kan bruge fra en 2L busmotor er groft sagt krumtappen og plejlstængerne.
kan du og gider du lige kort forklare forskellen . Det er fordi jeg har fundet en vw 412 motor meget biligt
brug søgefeltet prøv a skrive personvognsmotor eller eller 412s eller eller an eller w der står en masse .
Personvognsmotorerne var livlige fordi de havde lidt kompression og en knast og topstykker der passede til.
Busmotorerne havde fabrikken slået ihjel ved at sænke kompressionen, mildere knast og små ventiler. Da de så også fik hydrauliske ventilløftere blev hele ventilmekanismen slidt op på rekordtid.
Hvis du vil billigt ud at køre med din 80HK 1700. Skal du lade være med at skille den ad. Bygge den om til brug i en type1 og nyde hvor godt den kører. Men der er arbejde med det. Hvis du gør det ordentligt bliver det den sidste motor du får brug for.
Jeg vil give Frank ret. En standard 80 hk type 4 kører rigtigt godt og kvikt og godt moment. Jeg ville dog nok sætte et par dobbelt karb på den, Weber eller Dellorto. Kan huske da Spring for mange år siden havde sådan en i med 36 Weber i Type 1.
Var en tur i Venlo Holland med den.
Det her med at tune bliver ofte hele tiden til mere vil have mere, og hvornår sætter man grænsen. Jeg har idag en 2,6 type 4 men hvor ofte er det lige at man udnytter motorens kræfter for så ikke lige at glemme hvad det koster at bygge, kontra at køre og nyde det.
Ikke negativt ment, bare et indspark.
Go weekend
Hmmja, nogen ka li´dem små, andre vil ha´dem i str. K ;-)
Den mest cost effektive str. type 4 er 2056. I den str kan man lave en super stærk "std agtig" 110 hk motor, eller en rapfodet 160 hk kør stærk tingest.
T
Og 153hk koster hurtig 50-60K, som selvbygger......
Løb din derop Karsten ? Jah, det koster jo. Men skulle vi ikke osse snart se at få fundet de sidste 5-6 hk i din ?
T
Jah - skidtet pisser stadig olie ud, på trods af den kostede en del mere...
Det gør den gearkasse fra United Bluff også - men det får man så nogle forklaringer på..!!
Underligt at en motor og gearkasse ikke kan stå 7 måneder uden at blive utætte både her og der..
Tja - jeg ved det virkelig ikke. Jeg har kun købt mig til "eksperticen"...
Jamen for hulen da Biffo. Den første betingelse for at vi kan få det rettet er da at du gir lyd fra dig.
Så må du komme op en dag, så vi kan få fundet ud af nøjagtig hvor det er den siver.
T
Jeg var ellers sikker på du havde telepatiske evner T... :0)
hvis man alligevel vil ha topperne forbi spring og have lidt større ventiler i kan man vel ligesågodt bruge topperne fra en bus motor.??
Ja en 2l bus har ca. Samme kanaler som 412s
Jeg startede med en 412E. Efter at have hekset med elektronikken et halv års tid smed jeg det ud og satte to dobb. webere på. Fedt moment, den høvlede bare derudaf. Mer ville have mer, så jeg fik fat i en 2 liter busmotor med en 300-et eller andet knast i, men resten kunne slet ikke leve op til knasten, og desuden stod olien ud alle steder. Den blev kasseret,og den "gamle" 412'er blev halet frem igen, fik en 284 knast, portet toppene ganske let, en 009'er, elektronisk tænding (et gammelt "Lumenition" tror jeg det hedder), og de gamle webere på igen. Blev derefter rullet til 95 HK/6500 på baghjulene. Er stadig dejlig smidig på motorvej med et fedt moment. Tophastighed? omkring et par hundrede. Kort sagt en stærk motor, men den "originale" med dobb. karb. var bestemt ikke ringe. Og der har aldrig været problemer med den. Jo, den flår kileremmen af, hvis man sparker alvorligt til den, men det problem har vi haft oppe før. Anbefaling: Kør den standard, der er rigeligt med kraft.
Hilsen lambove
rettelse: rullet til 120Hk/6500
lambove
You must log in to post.