Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ghia med intercooler

Tags:
No tags yet.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så fik jeg en intercooler monteret på min 16oo kompressor motor.
Jeg havde besluttet fra starten af, at jeg ikke ville have nogen på, da det ødelægge det diskrete look jeg gerne ville have.
Men nu sidder den der.. Og den køler for vildt, min Kaburator isner, selv ved 23 g varme, og selv om jeg dækkede 8o procent af køleren til, så var luften stadig så kold, at motoren ikke kører helt jævnt.
Jeg har taget den scoop af, der sad oven på bagklappen, og skovlede luft ned, og så lavede jeg varme ved svømmerhuset, så benzinen ikke bliver for kold..
Så nu spinner den, jeg har kunne stille den højere i tænding, og det er =med HK..
Nu er den klar til dynoday.

OBS. Rør og slanger er midlertidigt, det bliver lavet i top finish senere.

20130826_164247.jpg
20130825_202734.jpg
20130825_202725.jpg
20130825_202718.jpg
20130619_145313.jpg
20130619_145319.jpg

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Lange Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Flot arbejde! Kan du beskrive lidt mere konkret hvordan du har fastgjort intercooleren?

-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Der er lavet beslag ind i blæsehuset, så den er boltet med 2 stk 8mm.
Og i venstre side, er den fikseret af kompressor udtaget.
Det er kun lige at den kan Være der. Jeg har fjernet alt indvendig i bagklappen, og der er nu 5 mm luft ned mod blæsehuset, og op med klappen.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) las Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det ser fint ud, men utroligt at den kan køle så godt der! Det tegner jo godt hvis man selv skulle smide sådan en på.

(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Ja det er vildt. Den er ret stor,, det ses ikke på billedet. Inden jeg fjernede den luft scoop, der kølede den så meget, at der rendte kondensvand ned af Kaburatoren og manifold.
Jeg har en slange direkte fra varmekasse, til at blæse varm luft ind på den ene side af Kaburatoren , og en 2o watt halogen pære til at varme den anden side.. Nu passer Temp,, og den trækker bare fint.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Nu har jeg ikke ret meget forstand på sådan noget;) men kunne det være afstand fra cooler til karburator? Ved da at der er væsentligt længere fra min intercooler til indsugningen på min Passat.

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

tænker du på at den køler så meget?

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jep;)

-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg tror ikke det har noget at sige, om rør efter Cooler, er en 1 m mere eller mindre.
Intercooler er nok til den store side, men hvis jeg havde indsprøjtning på, ville det Være fantastisk, med så kold luft.. Men jeg har en gammel sur Kaburator, og den skal helst Være 3o g før motoren går helt normalt.
Jeg havde ikke udsætter eller lignende med den kolde luft, men når Kaburatoren ikke kommer op på arbejde temperatur, så tager den ikke gassen perfekt..
Men som det er nu, er det helt 1oo,, lige meget hvor meget jeg presser den, så ligger indsugnings luften mellem 2o og 3o g.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Hummel Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Er du Gal en Lækker Ghia du har dig martin! Så den til træffet i weekenden og den er bare lækker.

Motoren er virkelig lækkert lavet så simpelt som muligt, og da du kærte lød den som en ganske original 1600 motor, den må overraske en del mennesker på landevejen :)

Kanon godt bygget!

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak tak.. Jeg er også bare super glad for den.
Det er desværre alt for sjældent, at jeg møder nogen, der vil køre om kap.. :-)

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) martin Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg havde tænkt mig at lave en tråd..
(byg selv kompressor motor)
Hvor jeg laver Billeder og YouTube film, af de ting jeg har lavet, for at lave en velkørende stærkt motor.
OG hvis nogen skulle have mod på at gå igang, kan jeg hjælpe med råd og vejledning.

-------------------------------------------
karmann martin
(permalink) Mr. Gaffa Member
Skrev for 11 years siden | | | |

god ide martin :D

-------------------------------------------
http://www.vw-mplate.com/mplate-19263.htm / 30783064 / themuh snabela gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg ville gerne lære lidt så jeg syntes at det ville være super fedt Martin.. Jeg er ved at samle sammen til Type4 med indsprøjtning og det kunne være fedt med lidt ekstra i en bus..

Hilsen Peter

Ps: håber jeg må ringe på et tidspunkt og spørge?

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.