Skal til og rode med min w motor
Har Csp blæser sættet men hvad skal jeg ellers ha fat i ?
Kan ikke finde en how to
Mvh Søren
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
Skal til og rode med min w motor
Har Csp blæser sættet men hvad skal jeg ellers ha fat i ?
Kan ikke finde en how to
Mvh Søren
er det denne her .mvh poul
http://aircooledtech.com/type4_upright_conversion/finished_pictures/
Du skal have et sæt adapter og slanger, så du kan have opretstående køler.
og nok også en block off plade til benzin pumpe
og lodret olie påfyldningsrør.
jeg konverterer snart en 1700 type4 'the csp way' og komme til at mangle en generatorfod. Det gør du også.
Her hyggelæser jeg engang imellem:
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=1
R.
Jeg har 2 plader til og blænde benzin pumpen Søren..:)
Man skal ikke bruge en blocket off plade til en W type 4. Den kørte med indsprøjtning og har derfor ikke hul i blokken til mekanisk pumpe.
ok.
Den 1700 jeg skal lege med er med karbs, så derfor block off plade.
i øvrigt sjov mystery blok uden bogstaver, men med vw renoveringsmærke.
Men så sparer du det, Søren.
Du kan nok også få brug for ekstern oliekøler og et udtag til den, sidder imellem oliefilter og konsol.
Der er jo nok ikke plads til ekstra sump :-)
R.
Der findes også denne bog
Der skal leje i svinghjulet.
Og på med en ekstern oliekøler, og ikke nogen i blæserhuset.
Inden du arbejder for meget med at fabrikere det forreste blik foran gearkassen, så overvej om ikke du bare skulle undlade det! Busserne med de gamle luftindtag som din, har svært ved at suge frisk luft ind. Så måske du skulle lade en få muligheden for at suge lidt frisk luft ind der, og så leve med at motorrummet måske bliver en lille anelse mere støvet og beskidt.
Man kan købe et konverterings svinghjul
http://vwparts.aircooled.net/Type-4-Conversion-Flywheel-200mm-Clutch-13lb-p/004-200fw.htm
er de 200mm max når man bygger om ??har set nogle gearkasser der er slebet lidt i forneden ..
http://www.bugmevideo.com/t4.html
Har den hvis det er
vil du sælge en kopi af den ?
sms
Rasser ville du helt undlade oliekøler i blæsehuset er det for at få bedre køl på cylindre?
Bliver den så ikke meget varm ved evt kø kørsel?
Jeg gjorde det at jeg undlod køler i blæserhuset, og så monterede den store brede mølle deri (den fra doghouse blæsesystemet). Så får den ekstra meget luftkøling!
Dertil brugte jeg en af de aflange "mercedes" oliekølere eksternt. Ingen problem i køkørsel, eller meget hurtig motorvejskørsel. Jeg var meget imponeret over hvor effektivt det var.
You must log in to post.