Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Findes der en how to type 4 til typ 1?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søren Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Skal til og rode med min w motor
Har Csp blæser sættet men hvad skal jeg ellers ha fat i ?
Kan ikke finde en how to
Mvh Søren

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

er det denne her .mvh poul

http://aircooledtech.com/type4_upright_conversion/finished_pictures/

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du skal have et sæt adapter og slanger, så du kan have opretstående køler.
og nok også en block off plade til benzin pumpe
og lodret olie påfyldningsrør.

jeg konverterer snart en 1700 type4 'the csp way' og komme til at mangle en generatorfod. Det gør du også.

Her hyggelæser jeg engang imellem:
http://www.shoptalkforums.com/viewforum.php?f=1

R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) brianbhansen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har 2 plader til og blænde benzin pumpen Søren..:)

-------------------------------------------
Brian Hansen
60619011
earlybay 1968
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man skal ikke bruge en blocket off plade til en W type 4. Den kørte med indsprøjtning og har derfor ikke hul i blokken til mekanisk pumpe.

-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) kleinbusRonnie Member
Skrev for 10 years siden | | | |

ok.

Den 1700 jeg skal lege med er med karbs, så derfor block off plade.
i øvrigt sjov mystery blok uden bogstaver, men med vw renoveringsmærke.

Men så sparer du det, Søren.

Du kan nok også få brug for ekstern oliekøler og et udtag til den, sidder imellem oliefilter og konsol.

Der er jo nok ikke plads til ekstra sump :-)
R.

-------------------------------------------
kleinbusronnie@gmail.com 42920053
65' Splitbus Doubledoor
68' Westy camper
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der findes også denne bog

http://vwparts.aircooled.net/Type-4-Upright-Conversion-Manual-by-Joe-Cali-p/type-4-conversion-manual.htm

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) Søren Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ronnie jeg har generator fod
Ps hvad med svinghjulet?

image.jpg

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Der skal leje i svinghjulet.

Og på med en ekstern oliekøler, og ikke nogen i blæserhuset.

Inden du arbejder for meget med at fabrikere det forreste blik foran gearkassen, så overvej om ikke du bare skulle undlade det! Busserne med de gamle luftindtag som din, har svært ved at suge frisk luft ind. Så måske du skulle lade en få muligheden for at suge lidt frisk luft ind der, og så leve med at motorrummet måske bliver en lille anelse mere støvet og beskidt.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mads B Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man kan købe et konverterings svinghjul

http://vwparts.aircooled.net/Type-4-Conversion-Flywheel-200mm-Clutch-13lb-p/004-200fw.htm

-------------------------------------------
28106142
Fredericia
(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

er de 200mm max når man bygger om ??har set nogle gearkasser der er slebet lidt i forneden ..

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 10 years siden | | | |

http://www.bugmevideo.com/t4.html
Har den hvis det er

(permalink) klarborg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

vil du sælge en kopi af den ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 10 years siden | | | |

sms

(permalink) Søren Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Rasser ville du helt undlade oliekøler i blæsehuset er det for at få bedre køl på cylindre?
Bliver den så ikke meget varm ved evt kø kørsel?

-------------------------------------------
58 dd panel,swallowtail golf1
26838555 sorenbryggerjensen@hotmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg gjorde det at jeg undlod køler i blæserhuset, og så monterede den store brede mølle deri (den fra doghouse blæsesystemet). Så får den ekstra meget luftkøling!
Dertil brugte jeg en af de aflange "mercedes" oliekølere eksternt. Ingen problem i køkørsel, eller meget hurtig motorvejskørsel. Jeg var meget imponeret over hvor effektivt det var.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.