jeg skal have en oliekøler på min type 4 motor som skal i en bobbel men er lidt i tvivl om jeg skal have termostat imellem eller ej . hvad er forskellen helt precis
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
jeg skal have en oliekøler på min type 4 motor som skal i en bobbel men er lidt i tvivl om jeg skal have termostat imellem eller ej . hvad er forskellen helt precis
Mener du ekstern oliekøler ?
Tja, jeg har et udtag med termostat der åbner op for olien til ekstern køler ved 80 grader, det sidder imellem oliefilter og konsol. (købt hos Farmer),
Men jeg har også den lodrette køler i hundehuset, som på type1, og den køles hele tiden, også når jeg holder i kø.
Hvis ikke du har anden køling, så skal der vel ikke en termostat, du vil vel bare have kølet hele tiden ?
Men husk køling ved køkørsel.
R.
yes det er til en ekstern oliekøler , men har ikke rigtigt et bud på hvad der er bedst . Jeg kan godt se problemet hvis man ikke har en køler i hundehuset , når man køre i kø . Tænkte osse på en stor ekstern køler med elektrisk blæser man kan tænde manuel når man køre i kø og for midt vedkommen når jeg cruser rund på stranden og kikker på sjældne fugle ( eller hvad man nu kan se der )
Du tænker for meget i "vandkølede baner". Husk på at den er luftkølet, og selv når du holder i kø blæses der køleluft ned over cylindrene og topstykkerne. Det er jo "kun" en oliekøler. Det er jo ikke den primære køler på sådan en luftkølet, som køleren (vand) er på en normal vandkølet.
Bare gør som Ronnie, med thermostat. Så behøver du ikke bekymre dig yderligere over det.
hovsa er det et som på det billede oppe for oven ?? ved ikke lige hvorfor billedet havnede deroppe
Den på dit billede er til std udtag fra motor, jeg bruger en lignende til min køler i blæserhuset. Dog kostede den kun 230.- :) (uden termostat)
Den jeg bruger til eksterne oliekøler, ser sådan ud og koster ca 800.-
Den kan også fås uden termostat. (den skal så monteres mellem oliefilter og konsol)
Men du skal først finde ud af hvad du vil gøre med std udtagene fra motor (dem som normalt går til den vandretliggende oliekøler ved type4 org køling)
R.
Der kan købes en plade til at blokere/omløbe den originale kølers placering.
Det ville jeg gøre og så bruge den viste adaptor ved oliefilteret. Køling er ikke noget problem ved køkørsel med type1 blæser. Det er værre med Porscheblæser, sidebemærkning.
Jeg har en adapter af samme tybe til min tybe 1 motor, men er der plads til et standart oliefilter iforhold til udstødningen? Eller kan man sætte et lavere på?
Udstødningen kan sagtens være der. Hvis din bil er lav kan man bruge et filter til en Volvo 240
Det er denne type olieudtag jeg har http://vwnettet.dk/bb-media/pictures/7/7/154277/billede%20001.jpg
Så det har ikke så meget med sænkningen at gøre, men mere afstanden fra filter til udstødning ved topstykket.
Nåh ok. Men nu drejer tråden her sig om en type4 motor.
Sorry for tråd hijacking - I rest my case :)
Det er vel ikke hijacking. Men vi kommer da til at snakke forbi hinanden når vi ikke taler om det samme.
You must log in to post.