Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp til benzinpumpe (1 fejlkøb til dato). ;(

Tags:
No tags yet.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej.

Jeg har en 1600ccm mexicaner motor i min bobbel.
Jeg har købt ny benzinpumpe til den ud fra foto´s som der er på bugservice, da det var den eneste som ligner den som sad på optisk(de andre ligner på ingen måde).

Bestilte
Benzinpumpe Fuel pump, OE style, for cars with alternator
Varenr. 127201002OE
Den sidste model benzinpumpe.

Jeg kan ikke montere denne da der er for lille vandring, dvs kan ikke tilspændes.
Er der en venlig sjæl som kan vejlede mig til rette køb af benzinpumpe ud fra foto´s og info?.

Foto af gamle ligges i tråd.
På forhånd tak

20130902_132204 1.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du har købt en med den tynde flange, hvor den gamle er med den tykke. Du kan løse det ved at finde en kortere stødstang. Den stang der stikker op af motoren.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hmm.

Dvs der er 100mm og 108mm stødstang at dømme ud fra hjemmesiden, dvs jeg skal bruge en 100mm til den benzinpumpe jeg har købt nu.

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Du skal have til generator (Generator pumpe)

http://classicvwparts.dk/benzinsystem-54/benzinpumpe-for-generator-p428

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak for linket, det hjalp mig meget.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

At du har afkortet en stang og at bilen så ikke kan starte er ikke noget mål får om du har gjort noget forkert. Hvis du allerede havde haft din nye pumpe monteret forkert, er den måske ødelagt. Har du evt. byttet slangerne? Hvis du kører stangen i top, skal du kunne pumpe benzin ved blot at trykke prumpen ned over stangen. Det er ikke raketvidenskab. Vi andre har stået med stødstangen slidt op og loddet eller svejset noget på den og filet den til. Om den er 99 eller 101mm er ikke vigtigt for at motoren kan køre.
Hvorfor har du overhovedet skiftet pumpen? Fordi motoren ikke kunne starte?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Skiftede pumpen pga den var utæt og dryppede en hel del hvilket jeg ikke tør at køre med (stået nok 5-8-10år) først udtaget nu til nær daglig kørsel.
Bilen kørte perfekt inden skiftet.

Den nye pumpe er helt tør, dvs den har ikke pumpet benzin endnu.
så undre mig meget at den ikke selv kan "hente" benzinen.
Så kan være det er triks som jeg ikke kender med opstart med ny pumpe monteret, at man selv skal fylde kammeret og derved kan den selv hente ved opstart?.

Er helt frisk fisk, med luftkølet motorer.

P.s Har ikke monteret pumpen forkert(presset den eller andet), kunne se fejlen ved prøvemontering uden værktøj-tilspænding, har ikke kunnet opstarte bilen med den hjemmelavet 100mm, så står over for en mindre problemstilling.
Kæmpe med nuværende køb af pumpe/måske fejlpumpe, eller købe rigtige inkl tilhørende stødstand og prøve på ny.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det gør ikke nogen forskel at motoren er luftkølet. Benzinpumper virker på samme måde.
Du skal være sikker på at ind/ud ikke er byttet om. Så vidt jeg husker sidder det omvendt på nye og gamle pumper, som den type du har adskilt.
Så skal du kunne suge benzin frem fra tanken.
Ellers ville jeg pumpe med pumpen i en bøtte med benzin for at se hvordan den vender og om den virker.
Hvis den virker ville jeg samle det hele og starte motoren ved at hjælpe den med en slat benzin i karburatoren.Sæt evt. Et filter på slangen så du kan se benzinen.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er en rigtig god pointe med ind og ud på benzinpumpen.

På de nye pumper kan det være byttet rundt, og der er ingen markering på pumpen.

Nemt at checke.

(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tak, det vil jeg da lige tjekke om jeg har vundet en hvor det er vendt om på ind, ud, for den suger på ingen måde så i har nok fundet fejlen der!.
Skal da tjekkes i morgen, bestemt. ;)

Tak for alle jeres indput, men bliver lidt stram over sådan en problemstilling så man ikke altid tænker klart.

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den model jeg har linket til, suger i toppen

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Så kom der liv i svinet, i havde ret.
Der var byttet om på ind/ud (uden markering), så det satme ikke nemt. :)

Så simpel fejl = så stor hovedpine.
Til gengæld er den noget død efter skift til denne pumpe, som om mellem-området er forsvundet, tøven på gassen i midten, men nu køre den i det mindste. :)
Er dog ikke på nogen måde imponeret over varen. :(

Tak for hjælpen til jer alle, hold da op hvor jeg kæmpede med den unødigt. ;)

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvis den ellers er serviceret og justeret korrekt i tænding(især) og karburator. Tomgangsdysen(erne) er renset og ikke ombyttet. Så er der kun et nyt ord du skal lære: "karburatoris"

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

fik kørt 50km, nu spinder den som en mis.
Den skulle bare lige i gang med den nye del... ;)

Men må indrømme, den er noget "død" i forhold til før, har nok taget for meget af af 108mm som jeg lavede om til en 100mm, efter jeg mente den ikke klarede det godt nok på første slibning, tog jeg en omgang til (hvilket jeg nok skulle have undladt. ;)

Men af skade bliver man klogere ;)

(permalink) jakob356 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Et relateret tillægsspørgsmål til de kloge:

Hvad er det, der tørrer ind eller lignende ved stilstand, så benzinpumpen er utæt ved genopstart af bilen efter nogle år?
Og kan man ikke udskifte/smøre/ompakke dette, i stedet for bare at købe helt ny pumpe?

På forhånd tak.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det er membranen, og jo det kan man sagtens. Den her på billedet er til en Porsche 356, men princippet er præcis det samme.

image.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

OK tak Rasmus. Det var nu ikke på min 356, men på min Type 15 jeg oplevede det :-)

(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den benzin vi bruger i dagens Danmark er ikke godt for de gamle pakninger, altså det såkaldte BIO benzin.

Jesper!
Den tøven du snakker om, kan det ikke tænkes du har haft afmonteret din tænding for at komme til den bagerste bolt og så er den smuttet et par GRADER, for enten gir pumpen nok eller for lidt.

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 11 years siden | | | |

356 var bare den eneste motor hvor jeg nogensinde havde skiftet membranen på :-)
En ny pumpe til 800$ var ikke så attraktiv en løsning. Så det blev rep kit istedet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Søbæk Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej Leo

Nej, har skilt toppen af pumpen i stedet da jeg monterede pumpen, så sparede jeg at afmontere tændingen. ;)

Men fandt ud af hvorfor i dag, der er kommet en fejlvisning på tank-indholdet, lærte det ved at gå tør på landevejen selvom den viste 1/4 tank-indhold men den var altså desværre tom. så stod jeg der og blomstrede i vejkanten og følte mig temmelig dum at ringe til fruen som kunne komme med en 5l dunk. ;)

Så efter den fik fyldt tanken, køre den som en drøm igen.
Der er på ingen måde nogle forskel fra før, til nu, så kan ikke håbe på bedre resultat.

Takker alle for deres vejledning, det hjalp mig meget.
Nu med happy ending ;)


Reply

You must log in to post.