Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er 1967érn SÅ speciel?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hey

Min bobbel er en 67ér

Så den har udsenet fra en 60ér og undervognen fra en 70 Groft sagt:)

Først vil jeg lige være sikker på at det er forsået rigtigt??

Jeg har tænkt lidt på, hvis jeg så skal bruge dele til den, døre og den slags. Skal det så være fra en 60er eller fra en 70er? Jeg læste i et andet indlæg at de gamle døre (Eller hvertfald beklædningen) vist er mindre ind de nyere der er et par cm højere i beklædningen.
Og forleden da jeg skulle ha sat mine håndtag/armvilere på dør beklædningen fandt jeg så ud af at de 2 døre på min ikke engang er ens. Selvom de er af den type med en lidt højre beklædning.. Så i den ene side måtte jeg lave noget fusker beslag, og i den anden måtte jeg skære et stykke af det originale beslag af for at få håndtaget på... Få derefter at kæmpe en voldsom kamp for at få beklædningen til at side rigtigt.

Jeg tænker også på ting som hanske rummet. Jeg kan se at det der sidder i bilen ikke passer helt da det er lidt smallere i højre side.. Men som det er nu aner jeg ikke hvad årgang jeg så skal købe et nyt hanskerum til for at det passer..

Nogen vil nok sige prøv dig frem, men kunne godt forstille mig jeg ville blive lidt træt af at skulle bestille dele hjem langtfra for at "prøve" om jeg kunne bruge det og hvis ikke så skulle sende det tilbage igen..

Tænker faktisk at jeg en dag når jeg har tid og plads og hvis man kunne finde en self. Så kunne jeg finde på at købe en komplet karos der var iorden som måske bare skulle lakeres og smide på den.. (Så ville jeg også få div chrom lister tilbage som jeg har fundet ud af jeg faktisk savner lidt på min) Så ved jeg da hvad jeg har. MEN her høre jeg så at de gamle karosser ikke passer på de nyere undervogne med bærekugler.. Og jeg har da ikke lyst til at min bil med 60 look skal ende med at ligne en bobbel fra 72:) Så havde jeg jo købt sådan en til at starte med;)

Er lidt en nød til at forklare mig om emner jeg ikke selv er helt så stærk i, så håber der er nogen derude der kan forstå hvad jeg er i tvivl om ud fra min forklaring :D

20130915_131558.jpg
20130915_131633.jpg

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

67 modellen er en one year only. En 66 har lang bagklap, en 68 har kort bagklap. din har en halvlang/kort bagklap. dvs. hvis du sætter en anden årgang karosse på men fortæller at det er en 67 så skal det nok blive påtalt. Men der er visse ting der kun er på den årgang, kan ikke huske hvilke ud over det med bagklappen og det du selv har skrevet

Lennart

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

fatter ikke helt din forklaring - men som svar på din overskrift

ja - den er en ener - pas godt på den og pas på alle de unikke ting ved den
årgang - nye dele til den er fra 67 - og kun 67.

det er derfor den er fed, fordi den er unik

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Nu er den jo ikke voldsom original.. Men det kunne jeg da godt tænke mig at lave om på med tiden...

Hmm men Lennart jeg sys nu at Min bag og forklap ligner en normal 60ër var ikke klar over at der var en kort, en mellemlang/kort, og så en lang type også

Men hvis jeg så skal have 2 døre til den eks.. så SKAL de være fra en 67ër for at de passer på?

For som sagt så hvis jeg tager beklædningen af så er det 2 forskellige døre der sidder på den nu.. Og inden af dem passer med beklædningen helt 100%

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

en 67er har unikke dørhåndtag med rund trykknap - så det er nemt at se hvilken en der er den rigtige.

dørbeklædningen er også unik på en 67er

læg nogen billeder på af din bil - så kan vi fortælle dig hvad den består af.
og ja bagklappen er forkert

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 10 years siden | | | |

det er da også galt med boltcirklen på hjulene er det ikke?. den jeg havde havde 4 huls hjul. men det var måske fordi det var en 1500 med skivebremser eller er jeg helt ude i hampen?

Lennart

(permalink) vwjyden Member
Skrev for 10 years siden | | | |

hej jeg har selv en 67 bobbel det er en special årgang pas på den træk ruder bagklap døre forklap håntag er anderledelse i den. den bagklap du har på er ikke den rigtige

(permalink) Jesper Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ligner et '66 karosseri på en '68 bund, stelnummer starter med 118, ikke? Så passer 1 kreds 5x205 bremser bare ikke med bunden, men det kan jo være ændret. For og bagklap og håndtag inde og ude passer med en 66'er. 67'eren mener jeg har den "nye" type indvendige håndtag. Der er sikkert mere...

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja rigtigt hjerteligt "tillykke" med den -

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) mccloud Member
Skrev for 10 years siden | | | |

@Hardberg...1500modellen var med 4hul, den alm. 67' 1200 havde 5x205, på billede ses den "rigtige" bagklap

image.jpg

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Din vogn er en 68'er model, men indregistreret i 67. For at det skal være en 67'er one year only, skal stelnummeret starte med 117 og ikke 118, som på din.

Karsten

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 10 years siden | | | |

så skal den jo se således ud

det kan vist ikke svare sig at lave den tilbage så. så er den jo ikke helt så unik ;o) andet end for dit eget vedk, som også kan være nok.

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Genau Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Typ. 1 Aug 66 til aug 67 Zwitter (2)

(permalink) schultze Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har den rigtige bagklap stående pp loftet i ok stand.

-------------------------------------------
vw type årg 62 og 70, vw typ 3 notchback årg 63, vw t1 tanzania bus årg 62
Tlf. 28937238
(permalink) sigaard Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det var da et vældig rod af en masse årgange der er sat sammen der..

(permalink) Airhead Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja, op i røven med det! Fed bil...nyd den som den er!!!

-------------------------------------------
Cal Look Or Bust!
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Man kan kalde den custom made:P

Den her heller ikke Std. indvendig, der er nogle nyere sæder og sådan lidt:)

Men, men, men Så længe vi er glade for den og den er unik på sin egen måde, er det jo det vigtigste, men derfor kan man sagtens lave forbedringer/ændringer...

Tror Jesper har ret at det er en 66 Karos på en 68 Bund. Hvermindre det er en 67ér karos der så er bygget en masse 66dele over på som skærme, for/bagklap og døre.
Selvom jeg da også har fundet nogle 67ér indvendige håndtag iblandt nogle af de dele jeg fik med til den.. Hmm Frank er ikke helt sikker på hvordan jeg skal forstå dit indlæg.
Men til jer andre tak for hjælpen indtil videre:) Jeg smider lige et par ekstra billeder af nogle af de ting som i nævner længere oppe, kan være der er nogle guldkorn

20131007_160302.jpg
20131007_160308.jpg
20131007_160332.jpg
20131007_160352.jpg
20131007_160408.jpg

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

20131005_150401.jpg
20131007_160405.jpg

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Du har vist forstået :-)
Med mindre man er meget erfaren udi at reparere gamle biler som man ikke kan få reservedele til skal man ikke købe en bobbel ældre end 1968. Og slet ikke 66-67
Efter 68 passer mange dele helt op til produktionen stopper.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Tjaa, hvis jeg skal forstå dit indlæg, som at du mener det/den er noget lort pga den ikke er original så har jeg forstået dig:)
Men hvorfor så spilde tid på at svare i et indlæg du som du ikke interessere dig for??

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det kan self også være jeg misforstår dig og du så siger: rigtigt hjerteligt "tillykke" med den.

Alene pga at du er sådan en flinker mand at du faktisk er glad på andres vegne, nu de har fået en bobbel hjem i garagen:)

Og så siger jeg da self tak ;)

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og jeg mener ikke det er en lortebil fordi den ikke er original. Jeg har ondt af folk der kommer til at købe sådan en bil.
Ja nyd den :-)

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Dannie Fyn Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hvad ikke lige set du havde skrevet videre på dit første indlæg..

Men tager det nu ikke så tungt med årgangen, brænder man for det og er man frisk på at lære fra andre, så når man langt. Og nu var/er det fra start og op til 67 68 som jeg syntes mest om udsendesnæssigt. Det eneste jeg har fundet ud af jeg savner er listerne på den, og kofanger, Men det kan laves, hvermindre jeg en dag når jeg har tiden til det og er færdig med de andre projekter køber en ny brugt karos og begynder at renovere den til den:D

Har haft massere af biler og har stadig, men dette er den første bobbel, så det er et nyt område der skal læres på:)

Har læst en del af dine gamle indlæg.. Og du lyder som en guru inden for bobbel/luftkølede hverden så kan da være jeg spørg dig om råd og hjælp en dag;)

God aften Frank:)

-------------------------------------------
dannie.anette@gmail.com
T1 1967 Dirbie
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Og jeg vil gerne svare.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kew Member
Skrev for 10 years siden | | | |

fin bil, og dine døre er fra 66

-------------------------------------------
Mail lhs AT kews . dk Mobil 40 790 356
The Low Headroom Shop check Facebook

Reply »

You must log in to post.