Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvilke topstykker har jeg?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jeg har fået mig et sæt komplette originale topstykker fra Folkevogn det er dobbeltportede men hvordan ser jeg om de er til 13-15 eller 1600 motor?

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Hassan, prøv at Google reservedelsnummeret eller læg det op her. Det står under ventildækslet, hvis det er originale VW toppe.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

113 101 375 står der på dem .

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Efter hva jeg lige kan finde ud af er det 1300 toppe . Men kan de godt bruges på en 1600 AD motor?

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Std 1300 dobbelt port

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Var det samme jeg fik det til :) Skal jeg finde nogle andre til min 1600 motor eller kan de bruges? de er nemlig helt nye i kasser så ville jo være lækkert hvis de ku bruges :)

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De skal en tur i drejebænk og fræses op, de 15/1600 cylindrene er større end hullerne er i topstykket. Men det er formentlig billigere at få det gjort end at købe 2 nye 15/1600 topstykker.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Okay men ventiler osv er fint nok?

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja de er ens.
Jeg ville dog fræse forbrændingskamrene ud til cylindervæggen for at udnytte ventilerne.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Mine 1600 toppe på jagtvognen var 113 101 375A på en AL motor, men VW har tilsyneladende brugt dette nr til både 13- og 1600. Ventilerne er de samme -ø35,5 /ø32 mm.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Så jeg skal bare ha fræst lidt i dem så er de fine ? Nogen steder der kan anbefales til den slags arbejde?

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 10 years siden | | | |

husk at tjække for revner omkreng tændrørsgevind inden du gør noget .de kan bores op hos jakop for 600kr.
se link

http://gbot.dk/?page_id=35

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det er rigtigt, at de har samme str. ventiler som en 1600, altså 35.5/32. Men ud over at skulle bores op til den større cylinder, så skal der håndslibes RIGTIG meget ud i kammeret. Kamrene er jo meget mindre, da det er til en 1300 motor. Både 1600 og 1300 er med 7.5:1 i statisk kompressionsforhold. Så kan du selv regne ud hvor mange cm³ der skal ud af kammeret, før det kommer til at passe.

/Peter

(permalink) Hassan Member
Skrev for 10 years siden | | | |

De er spritnye så sku gerne ikke ha revner :) men jeg får smidt dem afsted til en der har forstand på det så må de vurdere det :)

-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Jo men selve "håndfræsningen" kan man gøre selv, så længe man får nok af og holder sig væk fra anlægsflader osv. Du kan evt fylde kammeret op på et 1600 topstykker med vand, og derefter måle mængden i ml og derefter samme procedure på 1300 toppene. Så er det bare at fræse derudaf til du når samme mængde vand på alle 4 kamre. Jeg har også læst mig til at det kan være godt at dreje 1,35mm af i dybden på anlægsfladerne- det giver lidt på kompressionen og formentlig er prisen den samme da der skal drejes samme sted uanset

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Når jeg skal tage så meget ud af et kammer laver jeg en papirskabelon og så tegner op efter den. Så kan man måle når man nærmer sig.
Papiret klipper jeg bare i en cirkel og så "klipper" jeg faconen på kammeret ved at banke på kanten med en nylonhammer. Ligesom når man laver en pakning.
Vand er ikke godt at måle med. Der er for stor overfladespænding så det kryber op ligeså snart det rører ved noget.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) HNC Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Det lyder umiddelbart som meget arbejde. Hvad med at prøve at prøve at bytte dem til et par 1600 toppe, det kunne jo være der var en der gerne vil have et sæt 1300 DP til en original 1303 ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Rigtig - god ide. De er vist i højkurs hos dem, der kører fomula vee. Grunden til jeg "advarer" mod slibearbejdet er, at jeg lige har prøvet det, på et par tilsvarende toppe, som skal sidde på en 1776'er. Der skulle selvfølgelig tages endnu mere ud, men mon ikke jeg skulle have hevet muldvarpen op, og købt et sæt 040 toppe fra starten af.

Kan kun anbefale Franks omtalte metode. Gør det selv på præcis samme måde.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Vand+tilsætningshalløj til opvaskemaskine= ingen overfladespænding :-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 10 years siden | | | |

Ja afspændingsmiddel, det tager også vandstøj i mit centralvarmeanlæg. Jeg bruger det også i min vandkølede computer og min tunede Polo.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 10 years siden | | | |

:-)

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.