Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fordeler?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Steen79 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hej

Jeg har en Buggy med 1600 dp, kadrons, 284 knast og 009 fordeler.
Har læst nogle af Franks indlæg om bl.a opstart af motor og er kommet frem til at det er bedst at kører med både vakuumavansering og mekanisk på kadrons.

Så er spørgsmålet kan denne bruges http://www.ebay.co.uk/itm/VW-Beetle-T1-T2-SVDA-Distributor-Sports-Coil-HT-Leads-NGK-Spark-Plugs-/121001767826?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c2c447392
Eller en ligende fra accuspark eller hvad bør man vælge?

og er dette det rigtige sted at lave en vakuumstudse på kadron'en
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=426794&page=4

-------------------------------------------
1960 Buggy
T: 23 28 78 34
Nordjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Jeg mener SVDA er beregnet til en karburator. Om man så kan tage vakuum ud af begge over et T-stykke?
Ja det er ca. det rigtige sted. Ellers skal man bore sine egne huller.
I tråden foreslås det at proppe det ekstra hul af med epoxy. Jeg skar gevind i kanalen og skruede en prop ned.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Leo Kvistgaard Member
Skrev for 11 years siden | | | |

På Alfa 1,5-1,7 ccm boxer(36 Dellòrto) tar de kun vacuum fra den ene side, og det er kun på den ene kanal, og der er heller ikke udlignings rør så det skal bare stilles korrekt for at spille max.

Undskyld hvis det er ubrugelig info, men har satme gjort meget i alfa boxer

-------------------------------------------
Ejer af 11/72 VW1303 der er swot
Mob 42135323
leokvistgaard@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

En vakuumdåse på en Vw med to karburatorer reagerer på et mindre vakuum end en beregnet til enkeltkarb.
Og nej der skal ikke udligningsrør på en motor med fire karb. Det skal der måske heller ikke på en Alfa med to. Men det ved jeg ikke fordi jeg kender ikke tændingsrækkefølgen på en Alfa.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Steen79 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Okay tak for svar Frank.
Har lige læst på lowbugget.com at de også anbefaler en cvd i stedet for svda.
Men hvis det skal være en vw fordeler beregnet til lavt vakuum, er det så kun en type 3 der duer?
Har en type 3 til at ligge dog kun med vakuum, kan man evt bygge den om med dele fra min 009 så den har både vakuum og mekanisk?

-------------------------------------------
1960 Buggy
T: 23 28 78 34
Nordjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Pas på ham lowbugget, han tror han er den eneste der kan få et par Kadrons til at virke. Type3 eller tidlig type4 eller lav udtag i begge karb.?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Steen79 Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det vil jeg gøre. Ved du om denne er med begge avanseringer

Vw beetle camper bosch distributor jfu4
bosch nr. 0231 146 101
Vw nr. 113 905 205 al

-------------------------------------------
1960 Buggy
T: 23 28 78 34
Nordjylland

Reply

You must log in to post.